brainwildchild

Alla inlägg under september 2014

Av Ronja Olsson - 30 september 2014 13:44

Så nu har jag dammsugat här hemma och plockat upp, det som saknas nu är att dammtorka men det kan vänta en stund. Johan var hemma över lunchen och åt mat blev rester från gårdagens tacos. Har beställt en del av johans present och resten lär jag köpa imorgon när jag är inne i stan. Jag avskyr överraskningar och hoppas att han blir nöjd. Ska plocka ner lite saker i källaren också, vi borde gå igenom det, har så mycket skit där nere som vi vill bli av med. Ska nu sätta mig och plugga någon timme. Johan och jag ska träna sen vid 16.30 får se vad vi gör men iallafall ska vi träna mitsar och ta en promenad. Har hittat motionspåren i eksjö nu och dem får faktiskt en tummenupp av mig. Fina vägar, backiga osv. Alltifrån 1.2km till 15km så det är bra. Ska försöka gå nu varje dag eller varannan iallfall. 


Imorgon är det skola igen, därefter ska jag shoppa lite och sen ska jag upp till tone och rida ut. Avslutar med gym på nordic wellness - armar. 

Vi var och storhandlade igår, när vi kom hem och skulle lägga in allt i frysen och kylen upptäckte vi en massa saker i frysen, fläskytterfile, nötfärs, falukorv, lax och fläskfile och ost i massor. Samtidigt hade jag köpt typ allt det där. Så nu har vi nog mat för två veckor! ^^

 

Av Ronja Olsson - 29 september 2014 14:21

Helgen har varit händelserik, började med en tenta som var svår tyckte jag iallafall och det kändes inte så bra som jag önskade att det skulle kännas. Så vi åkte till stallet så jag kunde rida, det var första passet där jag verkligen ställde krav och red Tone. Att gå ut i skogen och lalla är en sak, men nu ville jag att hon skulle jobba, vi tog fram två bommar som hon fick springa över så att vi tränade lite för hon är jätteslarvig med sina ben. Hon slår ofta i med bakbenen när vi är ute i skogen, snubblar och håller på. Men hon var så fin och fick en fet guldstjärna. Därefter åkte vi till max för att äta lunch och sedan in till stan för att shoppa. 

En levis jacka till johan och en tjocktröja, jag fick en mjukiströja och nya lee jeans. Så sköna! Äntligen ett par jeans jag kan ha och gillar. 

Därefter gick vi till HM så jag kunde köpa en ny höst jacka, sååå mysig med teddyfleece och fuskpäls. In på åhlens för att köpa duschdraperi och badrumsmatta. Därefter började vi åka mot Gävle. Dock var det en hemsk bilkö i sthlm så blev sena. Sov i sätra. På morgonen åkte vi och hämtade min lillasyster och johan lillasyster och åkte mot parkbadet för att bada. Saga fyllde år så var en present till henne. Ungarna verkade tycka att det var kul och ja det var roligt att åka rutchkanor och hoppa lite. Lämnade felicia och åkte mot pappa. Farmor hade gjort älgstek och pappa tårta. Saga fick en massa pysselpresenter så satt och pysslade med henne hela kvällen typ. 

På lördagen så körde vi hem saga till valbo, in till stan och sedan till skutskär för att hjälpa mamma hos morfar och rensa bland grejerna och sedan kolla i källaren vad jag vill ha kvar och det som ska slängas. Dock är vi inte klara än. 


Idag började en ny kurs - Medicinsk mikrobiologi. Åkte med Patric och Ida imorse. Den här kursen är mer det jag vill göra så det blir nog bra när jag byter till biomedicinsk analytiker nästa år. Blir ett annat inlägg där jag förklarar varför och hur senare, varför jag går kvar ett år osv. 


Har gjort en matlista och sitter nu och väntar på att johan ska sluta vid 16.30 Tacos och städdag äre idag! Lite bilder från ridturen med Tone.                 

Av Ronja Olsson - 25 september 2014 20:44

Det är torsdag, jag har färgat håret, gårdagens examination gick helt okej och imorgon är det dags för Tentamen. Snacka om att jag är nervös. Jag vettefan vad jag gör om jag inte klarar provet. Jag har inte fått ett F eller IG sen åttan i grundskolan. Inte fan ska jag få det på högskolan så usel är jag inte. Har jag pluggat för lite? Har jag pluggat på fel saker? Kommer jag komma ihåg något? Hur kommer frågorna vara utformade? Dessutom att jag inte tycker att kursen är ett dugg intressant gör det bara ännu värre. Men jag har ingen motivation till att plugga, jag vet att jag borde men min kropp vill hellre gå ut o gå, men vill inte gå ensam. Min hjärna vill städa och göra fint här hemma. Så dagen slutade med att jag pluggade och läste igenom alla power points men därefter diskade jag och därefter har jag påbörjat resväskan till imorgon. Behöver dock inte ha så mycket med mig utan mer, något att ha på mig på lördag, något att ha på mig imorgon och badkläder. Vi har bestämt att vi ska ta niclas, felicia och saga till badhuset på lördagen. Innan vi åker ut till pappa. Så småttingarna får komma ut med oss ;) 

Har även betalat räkningar nu så den delen är gjord för den här månaden. Då vet man hur mycket man har att röra sig med :) Dock har jag nu den här månaden bara bensinkostnaderna samt om jag vill köpa något till mig själv eller fika med klasskamraterna. Imorgon får jag pengarna från jobbet, det är nice!

Av Ronja Olsson - 24 september 2014 09:51

Ja Johan var ju tvungen att stanna kvar i Sverige över jul för att vara med sin familj.... Så nu står jag i valet i kvalet om jag också ska stann, jag vill ju åka, jag älsakr att flyga och få komma ifrån Sverige. Speciellt nu när vi har sånn tur att pappa har en lägenhet i Spanien. Men jag vill ju inte vara utan Johan, jag vill ju att han ska få följa med o se hur jävla awesome det är borta i Almunecar. Visst det är nog bättre på sommaren när det är runt 30 grader, det kommer vara ynka 15 över jul. Men ändå, bra mycket varmare än vad det är i sverige. Eller ska man kanske få till en nyårstripp till funäsdalen istället`? 

Vi var på eriksgården en nyår och det var awesome. Vi var även där en jul också. Så dit skulle jag villa åka tillbaka till, få in en skoterdag också. Härligt. Men men får se, trots allt pappa som betalar min del så han bestämmer. 


Just nu varvar jag att springa i tvättstugan med att plugga inför dagens seminarium och fredagens tenta. Det är även bestämt att vi åker upp till Gävle i helgen för att fira mina systrar och sova hos pappa. Myys! Jag är jätte nervös inför fredagens tenta. Tänk om jag inte klarar det, vad gör jag då? Jag vill fan inte tenta om. Men blir det så, så får vi ta det då. 

Av Ronja Olsson - 23 september 2014 22:05

Kärlek för mig är tillit, förtroende, närhet, känsla och glädje. Att komma hem från jobbet och se sin kärlek bara sitta i soffan och dega och känna inombords, att fan den där mannen är fan det snyggaste som någonsin vandrat på den här jorden, och han är MIN, bara MIN. Jag och Johan har varit tillsammans i ett år och snart två månader och vi flyttade ihop nu i Juni. Vi bråkar, sure, vi bråkar om småsaker och vi bråkar om större saker men i slutändan så struntar vi i det och låter det gå iväg, vi älskar varandra och jag skulle kunna gå genom eld och vatten för den här mannen. Det låter jävligt cheesy men det är sanningen, att som 18 åring känna att man hittat rätt i livet. Vad som än sker stöttar han mig, stärker mig och visar att han älskar mig. Jag tror det är viktigt att man har små dippar, för det bygger upp relationen på ett bra sätt. Man lär känna nya delar av varandra och det stärker allt. Jag hade aldrig haft ett riktigt förhållande innan Johan, och är så rädd att jag gör "fel", något så att jag inte är den där perfekta flickvännen. Men det finns inget som heter perfekt. Ett förhållande, kärlek, mellan två människor är magiskt. Att känna fjärilarna i magen är magiskt!

Av Ronja Olsson - 23 september 2014 09:21

Godmorgon! Sitter på jobbet och chillar nu en stund, fick hoppa in som vikarie idag på ett 8h pass, var längesedan jag gjorde de så kommer nog vara ganska så trött idag när jag kommer hem. Ska fixa det lilla sista ikväll inför morgondagens examinationsseminarium, och plugga inför fredagens tenta. Pratade med min kära syster som fyller 24 år idag! Ska spekulera med Johan om vi kanske åker upp till gävle över helgen och är ute hos pappa, saga fyller ju år och emelie så ta alla på en å samma gång, men får se vad Johan vill också. Annars stannar vi hemma o tar det lugnt hela helgen, måste dock tvätta och rensa upp i källaren, sedan är det loppet i helgen, hmm kanske ska man stanna trots allt :)

Av Ronja Olsson - 22 september 2014 08:45

Godmorgon måndag! Jag har inte väntat på det här vädret men jag har väntat på dig. Det regnar och är jätte tråkigt här i Eksjö. Jag ligger i soffan och skriver sammanfattning på det jag lärt mig på kursen hitintills. På fredag är första tentan och på onsdag är första exeminationsseminariumet. 

Mycket plugg och lite tid. Dem ringde från jobbet idag men jag kände verkligen inte för att jobba, jag är så orolig att jag inte klarar tentan så satsar som fan på att få godkänt nu. Eller ja det är skalan A-fx här på jkp högskolan. Men det räcker iallafall med att få ett e i alla kurser för att bli ssk. Om jag nu blir det. 

Blir även gymtid senare också. Antingen åker jag till nässjö eller så gymmar jag med Johan, ska prata om det på lunchen, då kommer han hem och jag har då gjort ordning köttfärssås med spaghetti :)

Av Ronja Olsson - 20 september 2014 21:15

Hon är en yngre fux med samma temperament och personlighet som Nelson. Och jag ÄLSKAR det! Dock har hon humörsvängningar som en jäkla bitch, ibland får jag jaga henne i hagen i typ 20 min innan hon ger sig, ibland kommer hon gående mot mig. Ibland låter hon mig hoppa upp jättesnällt och ibland är hon ett jäkla energi monster. Men jag gillar det, hon är som mig, temperamentsfull, hormonstinn osv. Jag mår jättebra när jag åker ut dit, bara står och borstar henne och när jag kommer ut i skogen och bara släpper henne och känner känslan av ett halvt tons kraftpaket under mig. Den känslan är så jäkla härlig, som jag saknat det nu under de här tre åren jag varit utan en häst att rida några gånger i veckan. 

Miss Tone   

       

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards