brainwildchild

Alla inlägg under november 2011

Av Ronja Olsson - 30 november 2011 22:10

100 FRÅGOR
1. Namn? – Ronja Linnea Lucky Olsson Andersson

2. Ålder? - 15
3. Vart bor du? - Lidingö
4. Bor tillsammans med? - pappa

5. Har du syskon? - ja
6. Har du husdjur? – nej
7. När är du född? - 2 April

8. Klass? – MaP11a 
9. Vilket år tar du studenten? 2014
10. Något jobb? nix
11. När gick du upp i morse? – tjugo i sju
12. När ska du sova? – snart
13. Duschat idag? – nix, igår kväll :p
14. Kramat någon idag? - yeeah
15. Pussat någon idag? – nixx
20. Dagens roligaste? – massa
SOCIAL
21. Har du många vänner? - tillräckligt
22. Hur många har du kysst? – haha, bra fråga:P

23. Vem kramade du senast? - Daneja

25. Hur många har varit otrogen mot dig? - ingen vad jag vet
27. Har du pojk-/flickvän? - nix
28. Vem pratade du med i telefon senast? - mamma

29. Vem fick du senast sms ifrån? – J

FAVORIT
(just nu)
31. Film? – Beyond Borders

32. Låt? - kan inte bestämma mig

33. Mat? – ALLLLLLLLLLLL MMMMMAAAAATTTTT

34. Dryck? - Jadu allt som smakar bra

35. Färg? - Röd

37. Stad? - stockholm

38. Land? - USA och Australien

39. Ämne i skolan? – Svenska, Engelska och Matte

40. Människa? – no idea

SENASTE
41. Personen du tänkte på? - Kakis som blir 95 på lördag<3

42. Personen du kysste? - J

43. Gången du spydde? - haha typ i september
44. Gången du grät? – inatt

45. Pizzan du åt? – kommer ej ihåg mannennn
46. Gången du var i Göteborg? – två års sen

47. Gången du var i Stockholm? – idag

48. Gången du var full? – jadu

49. Gången du var hög? – aldrig varit.


ANTINGEN ELLER
51. Svart eller vitt? – svart
52. Hund eller katt? - hund
53. Ut och festa eller hemma och mysa? – beror på humör
54. Tvspel eller datorspel? –datååår
55. Singel eller upptagen? - both
56. Hångla eller ha sex? – SEX OFC!;)

57. Lunarstorm eller helgon eller Playahead? - whuut??
58. Ragga eller bli uppraggad? - bli uppraggad,
59. Big Brother eller Paradise hotel ? - inget

60. Blont eller svart hår? - gyllenblond

61. Har du blåa ögon eller bruna? - blå lite grå

62. Choklad eller lakrits? – choklad!
63. Göteborg eller Stockholm? – Stockholm
64. Högerhänt eller vänsterhänt? - höger
65. Cocacola eller fanta? - cola
66. Pizza eller kebab? - kebabish
67. Randigt eller prickigt? - randig
68. Älska eller älskas? - båda i think
69. Leva eller dö? - leva!!!!
70. Personer du älskar? - några nära och kära
71. Personer du hatar? - hata är ett starkt ord, men det finns en jag hatar
72. Gånger du varit full? – ööh


HUR MÅNGA?
73. Personer du hånglat med inom en 24timmars period? – 2

74. Glassar du ätit på en dag? – typ 5
75. Festivaler du varit på/ska på detta året? – inga :P
76. Gånger du haft minnesluckor? - halva mitt liv

77. Gånger du varit hög? -aldrig
78. Personer du saknar just nu? - 2

79. Gånger ditt hjärta brustit? - only once
VEM
80. Vill du kyssa nu? - Den som förtjänar det

81. Ska du träffa imorgon? – alla i skolan

82. Sjöng du senast för? – mig själv, framför spegeln
83. Hade du senast en msn-konversation med? – Eric

84. Spelade du tvspel med senast? – dont remember
85. Vill du ta med på resa nu? – mina underbara friends
86. Vill du kasta en sten i huvudet på? - ingen

87. Förtjänar att dö? - haha många
88. Är söt? - jaaag

89. Vill du sova jämsides med i natt? - min kudde

90. Gör dig glad? - de som minst anar det
91. Gör dig ledsen? - mycket

92. Vill du helst göra nu? - åka till Nelson och hoppa<3<3
93. Önskar du att du slapp göra? - döö

94. Vill du ha nu? - Nelson, sommar

95. Önskar du dig i födelsedagspresent? - saker
96. Längtar du till? - sommaren 2012
97. Tycker du om dina betyg? - helt ok, men de kan alltid bli bättre
98. Ångrar du i ditt liv? En del saker, hemlisar

99. Är det bästa som hänt dig? - Nelson och annat ♥
100. Dagens sötnos? - MEEEEEEEE! ;D

Av Ronja Olsson - 30 november 2011 19:52

Ojoj vad dåligt man varit!

Men skrev ner träningen igår åtminstone;)

Igår börjar vi med då

Lektioner som vanligt ingenting nytt för den delen, vad jag kan minnas.

Hem lagade pannbiffar med brunsås och egengjord potatisgratäng mums!

Träningen då? Var lite osäker på om jag skulle träna eftersom jag hade ont i halsen och och hostar men satsade och chansade blev jag sjukare idag så sku,lle jag inte träna mer i veckan men inte så stor skillnad så det blir träning imorgon!

Ja vad gjorde vi då?

Nimar tog uppvärmmning joggade 3 miin, jag tog hopprep 6 min därefter.
sedan jogg 3 min med övningar.

Skuggbox, massa armävningar och situps. Upphopp, grodhopp, you
name it.

Halva gruppen säck, halva hopprep, hoppade olika
kombinationer, fyra ronder, 90 grader, dips, armhävning, 10 cm med benen,

Byte till säck, första skulle ena slå 30 intensiva slag den
andra skulle hålla i säcken, hållde på sådär ett tag

Byte bara slå olika vänster slag, därefter bara höger och
sedan blandat.

Fri rond på säck,

Sedan styrkeövningar

Skugg tillsammans man skulle följa efter varandra, lite
olika styrka, igen,

Sedan jogg nedvärmning i 6 minuter, stretch.

Dagen återgår vi till.

Åkte till stadhuset runt åtta, plenarsession med ungdoms parlamentet.

Vi var näst sist så det var nästa att bara vila och lyssna, samt rösta. Vår kom tyvärr inte igenom omröstningen varför vet jag inte.

Det var roligt idag! Mer kan inte jag tillägga, okej en rolig sak var att det var en annan elev som var med i bostadsutskottet?? som hette Gauffin precis som Kristoffer, lite smått roligt!;) Fast han var inte alls lik G!

Nu har jag tränat inför Final seminar på fredag och jobbat med matten, nu ska jag in i mitt rum och städa upp lite, fick ett nytt skå och lite till imorgon, sedan blir vi nog kvar i lägenheten:)) Så ska försöka argumentera mig till ny bänklåda, garderob och ommöblering!;)

 Ska lägga över bilder och filmer imorgon'!

Av Ronja Olsson - 28 november 2011 21:52

Såå nu är jag hemma efter en lång middag.

Pappa, Jag, Anki, Nisse, Hasse och två till hade trevligt på Jernet!

Började med en musselsoppa, alltid min favorit!

Min egna special, biff, smörslungade vaxbönor, kantarellrisotto och en sallad, mmm mums!

Avslut med varma hjortron och en stor kopp tee. Mmm bra avslut!

Sedan ska vi tillägga två glas vatten och typ 8 loka!

Pappa ser på bilar och jag lär nog sova ska upp klockan sex!

See yah!

Av Ronja Olsson - 28 november 2011 17:20

Så nu har halva dagen gått och jag har ännu mycket att göra.

Matteprovet gick bra men klantade mig totalt på att matematisk bevis, men skulle få komplettera kanske. Sedan är det nog inget mer att tilllägga i skolan.

Upp till Oscar och Marie, möte med dem inte så mycket.

Upp till Alex och boka om tiden på Synsam, ska på middag ikväll så kunde inte kl 18.

Nu har jag duschat ska ta fram kläder plugga lite och sedan klockan sju ska jag på Middag på Jernet med en massa fölk!

Imorgon är det vanlig skoldag och träning!

Av Ronja Olsson - 28 november 2011 08:53

Sitter och sjuver lite och väntar på att tiden ska gå fortare, vi börjar  skoldagen med ett matteprov i geometri, hoppas på det bästa att det går bra, väldigt dålig på geometri. Ikväll är det ett fullspäckat schema, ska träffa Oscar och Marie, gå till synsam och ha en uppföljning hur den senaste veckan gått och sedan är det str middag på Jernet med pappa, och en massa till :)

Börjar bli lite små sjuk, aaahh får inte bli sjuk nu!  

Har nog bara 15 skoldagar kvar och 10 träningar, inte tänker jag missa nått! 

Av Ronja Olsson - 26 november 2011 09:31

Hej på er, det är lördag det är första advent och nu är det mindre än en månad till jul, det känns kind of weird! 

Ligger och sträcker på mig i sängen och ska gå upp snart ska med en buss om en timme! 

Har sett första avsnittet av Terranova, en sci-fi serie som handlar om att vörlden är nära en miljöundergån 2149 och de finner ett sett att resa tillbaka i tiden, ja ngefär så. Sedan får man följa en familj som serien kretsar kring. Juste de åker tillbaka ca 85 miljoner då det är fortfarande dinosaurier då blev jag fundersam har de tänkt till med den där metroiten som dödade alla dinosaurier? Det kommer ju hända dem.  Okej nog med tankar! 

Nu när det är första advent och vi börjar närma oss jul så ska jag bjuda er på lite julsånger, nya som gamla, konstiga som normala. MINA TANKAR OCH MINA TYCKE SOM! 

Allt jag vill ha till jul är du<3

Ganska weird men lite rolig, dock uttjatad!

Av Ronja Olsson - 25 november 2011 21:11

Det är fredagsmys! 

Sovmorgon som vanligt men gick upp runt nio och dammsög, skönt att ha det gjort! 

Kemi, buffertlösningar och repition på schemat!

Blev tio minuter sen på so, pratade med Jenny, men fick frånvaro från hela lektionen?:S 

Aja, 

Tyska, RONJA ARBETADE BRA OCH BLEV KLAR MED ALLT!WOOOOHOO  första tyska lektionen för terminen där jag arbetat bra!

Stannade kvar och pluggade en halvtimme, satt och pratade med Ebba, 

Gick över till träningen, hade Carina idag, hon är bra och fokuserar mycket på tekniken!

Jogging, skugg defe och offe, sedan parade vi ihop oss och körde "catfight" slag med öppna flator inte i ansiktet, fan vad jag dansade runt, bästa fotarbetet på länge!

På med handskar och skydd, switchade till beatrice, sparring övningar med vänster höger och lite krokar, mycket jabbar också. Avsltade med en tre minuters fri rond, beatrice vann överlägset!

Fys! 40 situps sittandes på ringkanten, 50 step-up, 40 dips, 20 armhävningar, jogging med lite övningar och sedan stretch! Bra pass mycket att tänka vidare på!

Sista träningen 22dec :( blir inte mycket träning i vinter får ta att jogga hemma och köra fys. 

Okej imorgon ska jag försöka hinna med ett tidigt tåg så lär lägga mig nu, ska vara med mimmi imorgon, 

Söndag ska jag ut till pappa och jobba, om jag blir färdig med vedhögen på 2 söndagar får jag 500 :) Och så jobbigt är det inte!:)) Om jag blir helt färdig den här söndagen kanske jag får 1000;) TAGGA!    

Av Ronja Olsson - 24 november 2011 22:09

Ännu en lång dag uthärdad och en trött Ronja halv sover i soffan!

Börjar 8 upp tidigt!

Matte-får tillbaka provet alla rätt på de svåra uppgifterna och fyra fel på de svåra, standard! Men helt okej och är nöjd och glad med det!

Samhällskunskap - teorigenomgång. Viktigt men tråkigt, sedan samhällsekonomi har vi gjort redan i nian och nu verkar det vara repetition eller så gjorde vi det utöver det är nästan exakt samma sak som då!

Engelska - Sista gruppdiskutionen och därefter fortsatte jag på mitt final seminar som äntligen är färdig, bra då har jag en vecka på mig att träna!

Sedan hade inte jag Kemi eftersom jag var och labbade förra veckan så var vi lediga idag:))

Hem, städade rummet, dammsög, fixade klädhögen i stolen, skyfflade undan tavlor och dammade!

Plockade undan i resten av rummen så kan jag dammsuga imorgon bitti!

Gillar min och pappas lilla lägenhet den är mysig och inte alls för stor, kanske lite för liten ibland när vi båda är här.

Men pappa har pratat om att flytta efter nyår, nu har han varit och kollat på en lägenhet i Hammarby sjöstad, mm fina lägenheter och hus där! Sedan så har han en tanke om att hyra ett hus i Värmdö nio rum kanske med Harry och Anki, så att det blir som ett flerfamiljshus. Jag nöjer mig med vilketsom, gillar Lidingö och kanske jobbigt att åka fram och tillbaka till värmdö när jag har träning i stan! Hmm!!

Iväg på träning, var så grymt otaggad och hade sträckt höften, somnade på t-banan också! Hade pulsklockan på mig idag och ville få en så hög maxpuls som möjligt, jag ska ha runt 205 i maxpuls, idag kom jag upp i 189 som max! Lite bättre kan jag väll? Ska ha på mig den inatt och se vad min vilopuls är, ju lägre den är desto bättre kondis (har ju inte den bästa) Hade Ashkan idag, började med uppvärmning, stretchade två gånger (sämre än i tisdags). Tekniktränign. Lite parövningar, jag med Johannes, körde främre axel, vänster/höger, främre axel-främre knä-främre fot, och sedan en balansgrej med att man skulle ha högerfot mot varandra hålla i varandra och försöka välta den andra. Varken jag eller Johannes fick någon av oss att ramla, vi stog där och tog i och jäklar vad stark pojken är!! Okej visst han har gott på boxning säkert bra längre än mig, och han är grymt duktig. Men shit! Och jag envis som en åsna och trots allt ryttare (med bra balans) ger mig inte! Tillslut i andra ronden sa Ashkan att både jag och Johannes fick köra fem armhävningar var bara för att, ingen förlorade och ingen vann!

Skugg två ronder, offensiv och defensiv. Sedan lite "sparr" man skulle sikta på händerna och motståndaren skulle plocka.

Vänster höger, motståndaren kontrar vänster höger. Nu jäklar blev jag förvånad vilken explosivitet Johannes hade, jag hängde inte med, han bara pam pam på ungefär 2 sek, och jag fattade knappt vad som hände!

Sedan vänster höger, ducka och krok, körde med Maria.

Bytte tillbaka till Johannes sista.

Vänster höger, vänster uppercut, ducka.

Heeelt slut!

Avslutade med en ringövning, man stog två och två, (nu med Frida) och körde 10 slag vänster höger, explosivt och snabbt för att få mjölksyra i två minuter, switchade var tionde sexund. Frida glömde alltid bort det tionde slaget och jag glömde bort hur man slog rakt!.-...- NO COMMENTS!

Stretching och sedan avfärd! Ett bra och jobbigt pass, exakt som det ska vara!

Duschat, tagit ur linser och väntar på att tvätten ska bli klart så att jag kan hänga den och gå och lägga mig!

Imorgon ska jag dammsuga kök, hall och vardagsrum, skola ofc och träning!

Min låt för tillfället, las ut på youtube igår!



Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards