brainwildchild

Alla inlägg under juni 2015

.

Av Ronja Olsson - 25 juni 2015 20:27

Av Ronja Olsson - 25 juni 2015 03:24

Varför får jag alltid infall om nätterna att blogga? Samma sak igår kväll, hm men men det blir lite mer text på bloggen iallafall. Klockan är nu runt halv 4 på morgonen, nästa besök har vi klockan 5 så lite lugnt nu ett tag till. Känner mig lite seg, är inne på runt min 21h/56h för den här veckan. Nästa vecka jobbar jag bara 45h så då blir det lite lugnare. Därefter kommer jag snitta 40-50h förutom v.29 och v.30


Idag efter jobbet ska jag nästan direkt till stallet och rida ett pass på Madonnan. Hoppas att jag hittar lite fler knappar idag och lär känna henne lite bättre. Jag gillar ju att traska i skogen, men att köra en genomkörare i paddocken är härligt ibland med. Därefter är det dags att ta itu med städningen hemma samt runt 15.15 är det dags för final i European Games och Anna går final. Hoppas det går vägen nu, hon möter ett tufft motstånd men jag tror att hon kommer fixa det, om inte så kommer hon att ge motståndaren en riktig match iallafall.

 

Avslutar nog dagen med matteplugg och vila inför helgens jobbpass på kortis som säkerligen kommer ta mycket energi. MEn det får vi vänta och se med.

Av Ronja Olsson - 24 juni 2015 03:41

Sitter på jobbet och har 3h och 30min kvar innan jag kan bege mig hemåt. Blev jobb inatt igen då jag byter med en kollega och slipper ett annat pass under sommaren. Så upp senare idag och åka till dietisten också. Jäklar vad jag helt plötsligt har saker att göra. Men på torsdag ska jag slappna av och åka till stallet igen, blir på så bra humör när jag är nere i stallet hos Madonna och rider ut. Så glad att Yvonne hittade mig och jag fått chansen att rida henne. Sedan fick jag hoppa in och jobba fredag-söndag i nässjö då det var kris där. Samt jobbade igår morse 7-12. Cash is King är snart mitt motto. Gå in i väggen kan man göra när man är äldre.

Nej nu ska jag plugga lite innan jag ska iväg och jobba de sista två timmarna efter den här rasten.

Av Ronja Olsson - 17 juni 2015 17:33

Mitt liv har inte varit en dans på rosor, men jag skulle inte vilja byta ut det mot något. Det jag har varit med om, det jag har gjort, har format mig till den människa som jag är idag. Jag har gjort bra och dåliga val, jag har lärt mig av mina misstag och jag har sett vad jag ska göra om och vad jag inte ska göra om. Jag har ett väldigt skört psyke, jag har haft tre – fyra depressioner varav en som jag inte visste om jag skulle ta mig ur. Jag har ständigt panik attacker och ångest. Jag var 11 år när jag drack första gången, jag var 12 när jag förlorade min oskuld, jag var 12 när jag rökte första gången och mellan 13-15 år var jag fosterhemsplacerad. Jag har gjort mer i livet än någon annan 19 åring, jag har sett hemska saker. Jag har varit mobbad, älskad, hatad, beundrad men jag har nog aldrig varit jag. För jag vet inte riktigt vem jag är. Vem är Ronja? Vad vill Ronja göra? Vem vill Ronja bli?


Jag pluggar just nu till sjuksköterska bara för att jag inte vet vad jag vill. Jag har ingen aning, jag har en liten indikation om att jag vill bli forskare, jag har en liten indikation att jag vill jobba med människor, därför pluggar jag till sjuksköterska då det är jävligt brett. Idag när jag gick på stan i Jönköping så sa en försäljare när vi stod och pratade att även han var student men något med ekonomi, då säger han ”Det är ju betydligt svårare det jag pluggar”. Haha ja det kan du tycka ditt jävla stolpskott.


Jag skulle vilja starta en grupp eller hus där tonåringar och barn som är på väg att hamna snett eller har hamnat snett kan få träffas, mötas och stötta varandra. Det tog mig ett jävla bra tag innan jag tog tag i mig själv. Jag tror det behövs där ute, någon inte är en förälder, lärare eller soctant. Någon som själv varit där dem är, någon som kan vägleda och guida. Det hade jag behövt, det hade underlättat min resa som jag gjorde själv när jag tog tag i mitt liv.


Jag kan stolt säga att JAG Ronja Linnea Lucky Olsson, fick 2011 års Teknik och Miljö stipendium av Stora Enso, samma år fick jag Älvkarlebys naturskyddsförenings stipendium och stipendium för att jag gick ut med högst betyg på rotskär. Två år tidigare söp jag varje helg, rökte, bodde i fosterhem och var en riktig idiot. Jag har bott 3 år i Stockholm där jag studerade Naturvetenskap med inriktning ledarskap och där jag med driv och motivation kom med i IF Linnea Boxnings Elitgrupp. Jag var även tränare för dem i 1 år. Jag bor just nu i Småland, jag har bränt många broar, jag står och stampar i en vattenpöl. Men tamefan jag ska ta mig ur den, jag har gjort det förut. Jag kan göra det igen. Jag ska ta min jävla legitimation som Sjuksköterska och jag ska bli en bra sjuksköterska. Jag ska röra om i grytan politiskt sätt någon gång och jag vill hjälpa ungdomar. Jag är full av idéer jag behöver bara hitta en avsats och kasta mig ut. 

 

Av Ronja Olsson - 17 juni 2015 17:19

Vart ska jag börja, sommaren har börjat, både bra och dåliga saker har den fört med sig. Eller ja, Ronja gör väldigt dåliga val som man ångrar i efterhand. Jubelidiot är vad jag är.


Började sommaren med att åka hem till Gävle, och jag ska inte hymla, jag festade i stort sett hela helgen. Synen av alkohol tog några dagar innan jag kunde njuta av tanken av ett glas rött. Fredagen spenderades på Gävle strand och Brynäs, lördagen i Skutskär hos Sofie för min bästa vän Jennifer fyllde 20år! Tänk att vi känt varandra sen vi gick i blöjor då vi både var hos samma dagmamma ett tag och sen när jag flyttade till Skutskär 2005 eller så, så har vi gått i samma klass och varit bästa vänner. Var även förbi en sväng hos Rebecka och avslutade på holmarna för att dansa skiten ur mina ben, skämma ut mig lite och ha en jävla kul kväll – Björn Rosenström spelade.

   

På söndagen var jag mör, låg mest i soffan och blev serverad mat av mamma tills padre kom, vi drog ned till Lidingö på måndagen. Där blev det ena och det andra, var förbi klubben. Fick hålla pass och jag var gladare än gladast, avslutade kvällen med Texas longhorn och biljard med Rickard och Jennifer. På onsdagen trakasserade jag min syster på hennes jobb, som förresten är nog ett av Sveriges bästa jobb! Åka runt i butiker, piffa upp med grejer och presentera mobiler och sådant från LG. Vi skulle gått på Jurassic World men när kommunikationen brister mellan mig och syster så går allt fel. Men det blev en middag på Jernet med henne och pappa. Mysigt. Pappa och jag delade på 2 flaskor vin så sov på tåget hem då det gick 23.10 från Stockholm central.

   

Efter det har det rullat på, har gjort två prov då jag läser matte över sommaren, jag har jobbat och fått tillbaka resultat på tentor. Kort sagt kan jag säga att jag klarade 6 av 8 kurser det här året, de två kurser jag inte klarade var väntat och jag har en helt okej ursäkt till dem. Men ska tenta av dem så fort som möjligt.


I lördags åkte jag ut till Mullsjö för att festa med Emma och sova hos henne. Det var partaj ute på Ekåsen i Sandhem. För er i Gävle kan vi säga typ Vintjärn/Holmarna eller något sånt. Förfestade i Sandhem där jag som bara tänkt dricka cider hela kvällen blev bjuden på mintu, vilket resulterade i att jag drog nog i mig en halv flaska mintu. Herregud. Gott var det! Kort sagt, hade en jävla rolig kväll i Ekåsen och träffade en massa roligt folk också.

 

Den här veckan har bestått av jobb samt visning av studentlägenhet, har anmält intresse och hoppas att jag får en, då flyttar jag i oktober/november. Kommer bli litet men ca 600m från högskolan så kan jag nog bortse från den faktorn.

Här i Nässjö är det regnväder, jag kom precis hem efter en dag i Jönköping med möten med jobb och så, nu blir det att skriva något blogginlägg om en sak som jag tänkt på länge samt plugga lite inför nästa matteprov. Kalla mig konstig som pluggar matte på sommaren, men lite kul är det. Imorgon ska jag dels ta blodprover då mina senaste prover visade att jag hade dåligt levervärde så vi ska ta nya och se om det fortfarande är så för att kanske göra en utredning. Därefter gymma och sedan åka till stallet och rida ut. Förresten så har jag bytt medryttarhäst till ett halvblod som står ca 10 min ifrån mig, jätte härligt sto som jag tror att jag kommer passa bra med. Efter det så blir det att jobba natt! Wihio!


Av Ronja Olsson - 2 juni 2015 14:46

Nej men halloj, jag lever. Ibland blir jag sjäv förvånad över det. Jag har allvarligt inte varit så intresserad av bloggen, allt är så jäkla deprimerande och irriterande att jag inte orkat. Men det går framåt. Det enda som inte verkar ljusna är vädret. vad i helvete..... 8 grader och det är juni. Inte kul. 


Igår var jag ut till Marriannelund och testade en ny  medryttarhäst, verkar jättebra och ska testa nu över sommaren, hög och grov knapstruper. Tränas i NH och akademiskt men jag ska ha han att lufsa ut i skogen med. Tror det här bli jättebra, lite långt att åka, men kan nog ta de där 8 milen per gång en eller två dagar i veckan för att må bra. Slänger in en bild så ni får se skönheten. 

 


På torsdag är det tenta, Statistik, känns faktiskt bra inför den. Lämnade in artikeln i tisdags och får inte min grupp iallfall godkänt så vet jag inte vad. Är jätte nöjd med slutresultatet, jag skrev bakgrund själv och metoddiskussion med Elsa och fixade layouten själv. Så det känns lite som gymnasiearbetet. Fast det här var i mindre format. Nästa vecka ändå är det farmakologitenta men helgen spenderas i Gävle och början av nästa vecka i Stockholm. Pappa nämnde att han köpt hus i stockholm och ska flytta från Lidingö, lär kolla upp detta snarast. Ska jag behöva lämna underbara Lidingö för gott nu.. 


Jobbet rullar på är ju anställd både i Patrullen i Jönköping, Norråsagårdens korttidsboende samt Eksjö hemtjänst, så brist på jobb har jag ej. Är erbjuden en rad nu i Nässjö och har vikariat i Jönköping över sommaren, så jag har att göra. På måndag börjar även en sommarkurs, Matte.. Haha, det sista jag trodde att jag skulle göra över sommaren var att plugga matte, men nu är jag här. Jag längtar lite faktiskt. 

 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards