brainwildchild

Alla inlägg under december 2011

Av Ronja Olsson - 31 december 2011 18:07

Hej på er alla hoppas att sista dagen på året har varit bra för er, för mig har den varit grym! Eller okej nu tog jag i men en av de bättre då, började dagen med att mina kära far och syster fes mig i ansiktet, därefter så skulle jag ut på längdskidor, mm, ja, slog halvt ihjäl mig och arg som ett bi! Wiippie! Ner på byn, älggulasch soppa på loftet med te, mm såå gott! Checka några skotrar, alltså det är det besta med vintern det är skoteråkning, så nästa år ska jag börja köra lagligt och ta skoterkort:) In på systemet med pappa han skulle inhandla mer rom inför helgen, och jag fick mousserat rose vin till 12 slaget. Ner på bowlingen och spelade lite med Markus, Magnus, Pär och Pär och pappa, och Saga då som hejade på! Ja i första serien spöade jag pappa med 97 mot 67, drack lite mer te och killarna hade lite rom i , okej jag smakade lite på de också:P Spelade klart på bowlingen, ja jag vann:) :)  Suck on that!

Hem till hotellet igen och ner i relaxpoolen ett tag, bastade och sedan ut till ute poolen, underbart med -20 ute och så hoppar man i en pool med 38 + !

Har börjat fixa mig nu, lånat klänning av Maria, de gillade inte min lite för showing tunika ;D


Laddar upp inför kvällen nu med låtar som-

Avicii-Levels

Titanium - David Guetta

Krossa alla fönster - maskinen

och en massa som faster spelar upp!

See yah later!  

Av Ronja Olsson - 31 december 2011 09:07

Sedan tror jag inte att jag har några fler, eller jo
självklart har jag de men antingen ska jag inte skriva dem av olika anledningar
eller så var de grymt tråkiga! Men jag hoppas att idag blir ett minne jag
aldrig glömmer, igår var ett som blir kvar länge!

Nu har vi käkat frukost och vilat, väntar på att min farbror
och Eva ska vakna så att jag får pjäxorna så ska jag ut och åka längdskidor,
men vi ska även ner och spela bowling, funderar på att gå och väcka dem nu :)

Av Ronja Olsson - 31 december 2011 08:56

Under sommaren har jag en massa minnen, gjorde lika saker
nästan, minigolf med Jennifer och CO, umgicks med Jennifer, en massa annat, en
vecka i Stockholm med Faster, hade Nelson en vecka och summera en vecka med
världens underbaraste går inte. 


Första dagen i skolan, jag var jätte nervös och visste inte
om jag skulle klara det, visste inte om jag ville komma hem igen till Skutskär,
och det gick ju inte heller för sig, jag hade ju skrutit hela sommaren med att
jag flyttar till Lidingö snart och bli stockholmare och efter det USA, så nej
jag får stå ut med allt!

Sätter mig i klassrummet, Daniel och Albin var redan där,
satt mig ner och väntar på upprop och alla andra. De andra var nog också lite
nervösa eftersom det var ju första gången vi träffade varandra.  Jenny ropade upp och bad alla säga något de
gillar som börjar med samma bokstav som i sitt egna namn, som jag har ju R och
det blev ju enkelt jag gillar ju RidningJ
Gjorde några lekar för att höja stämningen säkertJ
 Efteråt kändes det bra, man kände ju
inte varandra och jag som har svårt att lita på någon, hade ju större
problem!  Men det kändes bra och nu efter
en termin har vi haft jätte roligt och tiden har gått hur fort som helst!:)

Något som jag inte heller glömmer är Haunted Halloween, jag,
Emelie och Daniel. Oh fyfan, vi cyklade ner till Harnäs, gick ut på ängen och
ställde oss i kö, jag lovar jag var nära att gå tillbaka, när jag hörde alla
skrika, Men jag gick ändå, Första atoppet var en bioduk, där det var en
inledning med en konstig röst, människan i filmen kom närmare och närmare, och
tillslut kom han ut genom duken, precis innan märkte man en springa i duken,
alltså jag flög upp ur ”gropen” upp på stigen ja och där var det ju människor
fastsatta runt träden och hoppade fram, gaah!
Sedan kom vi till nästa ”station” där låg det en flicka tror jag på en bår,
såg ut som en mentalsjukhus patient, och hon flög ju upp och skrek, aaaaaa, sedan
kom en springandes flicka, och skrek, där flög jag iväg, och vrickade foten, vi
är kända av dem som jobbade där som de som skrek mest om sina skador! xD Sedan
kom vi till en slaktare med en stor köttyxa, oh fyfan jag och Emelie gömmer os
bakom Daniel som säger ”Tjena snygging” han drämmer ner yxan i bordet, där
försvann jag och Emelie, jag skriker och haltspringer, tillslut har jag
sprungit ifrån de andra och stannar, kollar bak och där kommer Emelie och Daniel
med killen i nacken, där började jag springa igen och skrek lite mer. Ramlade och låg på marken då kom en sådan där
läskig sak igen mot mig, skrek ”Snälla låt mig va, snälla, din idiot försvinn”
Haha vad dum jag är när jag är rädd,;)
Jag lovar att de som kommer efter var 10000000 gånger värre, först en
piano spelande förbaskat ful clown, och min skräck för clowner gjorde inget
bättre, han började spela i ett
jättehögt tempo och sedan drömde han igen pianolocket där försvann jag och
Emelie igen, inte fan skulle en clown få tag på mig det är nog min största
skräck! Sket i de andra som låg på
marken, jag kutade fram tills det kom en nerförsbacke och en upplyst
raksträcka, alltså det där är bara för taskigt, nu måste vi ju springa och
undra vad det är som kommer jaga oss?! Emelie och jag gnäller hela vägen ner
för backen ser lite åt sidan och ja där kommer en motorsågsmassakern gubbe
springandes med en motorsåg i händerna, come on, allt som jag är livrädd för på
en enda kväll -.-, jag tror det var väldigt länge sedan eller första gången som
jag sprang för mitt liv ordentligt och sprang i en rasande fart. Men till slut
blev det en tvärnit, gnällde lite och inväntade Emelie och Daniel, Där stod en massa kuk lux klan dockor, jag och
Emelie gick förbi och höll i Daniel, ”Snälla snälla snälla vi har ont rör oss
inte snälla, ” Ja vi visste inte att det var dockor vi trodde att det var
riktiga människor, hehe ;D Sprang och skrek ”rör oss inte, SNÄÄÄÄLLLA” hela
sista biten, alltså jag och Persson var dödsrädda! Sedan kom Daniels mamma och
hämtade upp oss som var ”krigsskadade” ;D


Vad har vi mer då? Första boxningspasset i Stockholm, var
inge mer än att det gick förvånats värt bra. Dressyr-KM gick mindre bra, jag
hade vrickat foten dagen före, hoppa över häckar i klackar ingen bra idé.  Men jag kom trea och fick hem en medalj, men
det kunde slutat i tragedi, älsklingen fick Kolik efter tävlingen, jag blev
såklart jätteorolig, men han klarade sig som tur var. Så det blev inget
hopp-KM, men det viktigaste är att han mår bra och är frisk nuJ



         

Av Ronja Olsson - 31 december 2011 08:51

Presentations dagen då jag, Filip, Kalle och Micke skulle
presentera våra projekt för en jury bestående av några i personalstyrkan och
några från Stora Enso, jag var så nervös, visste inte vart jag skulle ta vägen,
tänk om jag skulle göra fel, tänk om det var något fel i power pointen, läste
igenom min presentation  50 gånger. Går
in som tvåa, benen skakade och bar mig knappt. Stapplade in och satt igång,
missade en sak dock inte så viktigt och jag fick in det efter en räddning!
Annika Ahlenbring satt och log hela tiden och jag var orolig att jag gjorde fel
eller såg rolig ut. När jag kom ut brast det, bytte Filip gick in och jag
ramlade ihop och började stor gråta, tror hela skolan hörde när jag låg på golvet
och gröt. Micke och Kalle såg på mig och undrade vad felet är. Kalle säger ”Vad
gör du för något, gick det så dåligt?” Fortsätter böla, sätter mig upp andas
lite och torkar bort tårarna ”Nej det gick så underbart bra, jag gjorde mitt
absolut bästa och ja vad ska man säga, får jag inte priset då hänger jag mig”
De ser på mig och fnyser och himlar med ögonen. Alltså jag kan fortfarande
skratta åt det där minnet och kommer ihåg det som om det var igår. När jag kom
hem till mamma gjorde jag samma sak, slängde mig med armarna om henne och
storbölade, ja och hur ska mammor reagera då? ”NEMEN GUD GICK DET SÅ DÅLIG,
NEMEN STARCKARS MIN LILLA ÄLSKLING” jag börjar skratta och berättar hur bra det
gick!


Men det absolut största minnet som jag tror betyder
mest,  är skolavslutningen 2011, Jennifer
och jag fixade oss hos mig, sedan kom Carola med Mustangen,  alltså jag lovar vi kände oss som kungar, nu
går vi ut, vi går äntligen ut, vi har klarat nio år i grundskolan, vi åker i
klart den snyggaste bilen i Skutskär och på hela avslutningen och det var
strålande solsken, kan det sluta bättre? Går den vanliga paraden ner till aulan
sätter oss ner och mitt hjärta gick i hundra nittio! De börjar som vanligt med
betyget, fäller en tår när curt och my kommer med den och aträcker över det
till mig, sätter mig ner och smygöppnar det, INGET MVG I BIOLOGI1!! Räknar
poängen och märker, NEJ det kommer inte räcka, NEJ NEJ ENJ!! Alltså jag trodde
att jorden gick under, nej nej!!!  Sedan
kommer det hemska, Stora Ensos Miljö och Teknik pris. Vi fyra fick gå upp
ställa oss, alla fick en stor säck med en massa saker, kollar upp på läktaren
ser faster, farmor, Carola, mamma, mormor och Annete! Känner att får jag inte
det här då går mitt liv under! Hon som delar ut priset säger att det är två
stipendiater iår, hugget i hjärtat kom, det blir Kalle och Filip, känner
besvikelsen, höja sig inombords, då ropar hon först upp Filip, självklart!
Sedan höjs faktiskt hoppet en stund, tänk om jag får det ändå, Kalle copy
pasteade ju allt, hmmmmm. Sedan börjar hon på R och tillslut kommer Ronja ut.
Alltså skulle jag kunnat skulle jag hoppat jämnfota och snurrat runt men man
lär ju behärska sig sedan hade jag 13cms klackar, jag skippar nog
hoppandet!  Får applåder och jag ler lite
mot Filip, som såg butter ut. Går tillbaka och sätter mig, då går en Harriet
Hedin upp och presenterar sig och ska dela ut ett stipendium för Älvkarlebys
Naturskyddsförenings Miljö och Natur pris. Hade ALDRIG en tanke om att det var
jag som skulle få det, men tillslut säger hon ”Iår vill vi gratulera Ronja
Olsson för 2011:s Natur och Miljö pris, sitter i chock och fattar inte att jag
ska gå upp, alla i klassen säger Ronja gå upp nu då!! Stapplar fram oförmögen
att gå helt perfekt i skorna och tar emot priset, får en motivering och är i
totalchock.  Daniel Strid går upp och
vill tacka mig, Johannes och tror Jesper för samarbetet med elevrådet och alla
aktiviteter under året. Sedan till det där priset som jag var säker på att få
fram tills jag såg mitt betyg. Rektorn går upp och säger det är tre som får
iår, jag blev helt chockad!! Jag visste ju bara jag och Filip som hade bra
betyg, hallå nu fick jag panik vilka fler kunde det vara????? Birgitta ropar
upp Filip, (visste redan) sedan Daniel Norell från min klass, (där föll hjärnan
ner, han var ju en knoddJ)
och mig, jaha ska vi ha chocktillstånd igen? Jadå, fattade inte att jag skulle
gå fram men tillslut så. Fått allt som man kunde få för året, det är ju inte
illa pinkat ;) Jäkla parad ut, jag flyger ut och nästa hoppar runt, in i Aulan
och får en avtackning från rektorn igen, fast att vi bara haft henne en månad.
Får en massa gratulationer, och det pratades om min bedrift i två veckor, kan
ni tänka er TVÅÅ HELA veckor! Själv tycker jag lite överdrivet men jag gillar
uppmärksamhetenJ


Skolavlutningskvällen är också ett minne för livet, jag,
Frida, Jennifer och Evelin åkte till Viktorias stuga i kopphuslandetJ  Där vi skulle grilla, och bara ha allmänt
trevligt, även Johannes, Adam och Filip var där. Grillade gott, drack lite och
sedan ja vad ska man säga heter man Ronja olsson så spelar ju det ingen roll om
man badar med badkläder eller inte, hoppar i i en ny BH och spetstrosor, jag
vill inte ens se bilderna Viktoria har efter den kvällen! ;D Filip snodde mina
kläder och gömde dem, gahh, och Johannes stänkte vatten, jag som inte gillar
vatten i ögonen blev ledsen, hahaha ;p Får väll skylla mig själv! Käkade lite
till satt ute och grillade Marschmallows och gick in, killarna drog och vi
tjejer satt oss ner och spelade lite kort och hade trevligt!:) Kändes overkligt
att vi hade gått ut nian! Vi hade klarat det, och jag kan ju titelera mig som
en av de bästa på Rotskär för 2011:D 

     

Av Ronja Olsson - 31 december 2011 04:00

Nu när vi snart passerar 2011 och övergår till 2012 kanske
man ska ta och summera 2011!

Nyårsafton förra året blev lite hackig, började hos Natalia
med henne, Jennifer och mig. Lyssna på musik, drack och hade jätte roligt!
Sedan får vi alla något fel, beger oss till Bomhus och möter upp Natalias kusin
Joacim, skojade, såg på fyrverkerier, Natalia puttade ner mig i snön när jag
skulle kissa och sedan höll vi på att missa bussen. Not my fault! ;)


Mer minnesvärda dagar i 2011 var när jag åkte till
Lundsbergs internat skola och provgick, en sju helvetes resa dit, fel på tåg
och buss, fel buss, åkte för långt, taxin kom inte. Ja vad ska man säga? Men
till slut kom jag fram, det var så underbart vackert där, trevliga människor,
fin utsikt. Jag tror att jag var där fyra dagar. Bodde i ett rum tillsammans
med Christina Swartch (stav) som låg etta på ridsports ponnyhoppnings lista
2011 med sin franska Connemara hingst:) och med Hannah Clausen som tävlade
dressyr med sitt svarta sto, jättekul att få bo med två ryttare och den ena som
är känd inom ponnyhoppningen!:) Egentligen går det inte att beskriva Lundsberg
man måste uppleva det  själv, och jag
tror självklart att de var trevligare mot när vi provgick än ifall vi började
där på riktigt, ni har väll sätt alla rubriker om Lundsberg som det skrivits om
här på hösten. Mer om min tid där, två dagar gick vi runt och hade ”lektioner”
i alla salar, på kvällarna var det olika aktiviteter och en kväll följde jag
med Christina och Hannah upp till Forest Hill, ett av killhemmet och umgicks
med några av killarna. Hemresan gick betydligt bättre! Och jag var säker att
jag ville gå där men ack så fel man kan ha!

Av Ronja Olsson - 31 december 2011 01:15

Ett till minne i början av 2011 som jag aldrig kommer att
glömma var första nationella vi hade i Svenska, då började man inse att snart
var tiden på Rotskär slut, man satt (jag åtminstone) och fällde några små tårar
och tyckte allt var hemskt. Sedan var våran Svenska lärare sjuk och hade
alltför ofta magont och till en början visste de inte va det var men sedan
hittade dem en godartad tumör. Vi blev ju oroliga ifall vi kanske skulle mista
henne men som tur blev det bättre och bättre och vad jag vet nu mår hon braJ


Dagen då jag tävlade näst sista hopptävlingen med Nelson
runt början av Maj kommer jag heller aldrig glömma, Viktoria Bjöörn en tjej i
min gamla klass kom och fotade, jag skulle hoppa 80 och 90 och Tom hade hoppat
60cm med honom innan och det gick inte alls bra. 80cm ett nedslag på andra
hindret, jag irriterad på mig själv som inte drev och hade stödet! Gaah!!
Absolut inte Nelsons fel vill jag understryka! 90cm hade jag stödet och drev,
allt klickade och både Christina och Lotta sa att det var min bästa runda som
jag ridit hitintils, det kändes så bra, det kändes som om att jag och Nelson
var ett tillsammans. Att vi passar ihop har jag vetat länge men där kändes det,
anstränger jag mig och koncentrerar mig så hör vi ihop för alltid! Synd att han
inte är minL

Av Ronja Olsson - 31 december 2011 01:11

    En spontan tripp till Trondheim, skulle bara in i Norge en bit och käka, köpa en sovenir och åka tillbaka till Funäs, men när vi ändå var på vägen så åkte vi hela vägen till Trondheim, när vi såg kartan när vikom fram märkte vi att det nästan var vid kusten :D Shiit!

Hade jättetrevligt i varje fall, käkade revben med pommes och coleslaw på Egons Prinsens resturang, och sedan hemfärd, så fin miljö i Norge, absolute stunning!

Åkte tillbaka till hotellet, farbror och Eva kom, hyrde ute bubbelpoolen, låg där och hade trevligt, hade historia lektion om upptäckts resande;P

Duschade i iskallt vatten och därefter middag;)

Och nu har jag roat mig i Eriks bar och nattklubb, druckit alkoholfria drinkar och haft jätte trevligt med "Skutskärsligan", att på slutet när det blev nattklubb med livemusik och "dimma" då blev det ju bättre och avslutade det hela med att en 23 årig, söt kille kom fram och raggade upp mig, Tro det eller ej, Nils 23 år Blondt hår, hade en vän bredvid som "smekte" HONOM, alltså lite orolig blev man ju men men, såg Marias onda blickar på mig tills hon tillsist tröttnade på det hela och drog ut mig, Ja men trevligt var det! Nyårskyssen kirrad imorgon kanske? Haha skämt åsido, då stryper nog Maria mig ;D

Men aja lite bilder, och så laddar vi upp nu är det sista dagen på året, joggingtur och längdskidor imorgon! yeeha!

     

Av Ronja Olsson - 29 december 2011 17:49

 Legat i Relaxen i kanske 1h, läst några sidor ur Kallocain, bastat och sovit i två timmar snacka om att man känner sig lat men tänkte att jag skulle ut på promenad imorgon:)

Nu har jag bytt om, pappa, jag och Saga sitter i Lobbyn igen och ser på Mumintrollen. Vill ni ha lite bilder ifrån dagen?

             

Man skrattar ju bara för mycket varje gång, hahah, de är ju bara för söta! Yep yep Ailens!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards