brainwildchild

Alla inlägg under augusti 2014

Av Ronja Olsson - 28 augusti 2014 20:32

Igår som sagt var jag i skolan och när jag kom hem på kvällen efter jag hade vart hos Tone orkade jag inte ens stå upp så bloggar nu istället. Hade föreläsningar från 9-17 med en lunch paus och en kort paus vid 15. Min hjärna var mos! 

Åkte till Tone och red ut i skogen, hennes baksko glappade så skrittade bara, när jag hade ridit in en bit i skogen så tog jag ett traktorspår rakt ut i ingenting och hittade lite kantareller! Haha så hoppade av och letade lite innan jag gick hemåt. Skönt att ta en promenad också. Fixade i stallet osv. Åkte hem men tog ett stopp vid willys för att mixa ihop en sallad till middag åt mig och johan ville ha gött gött. 

Idag var jag ledig och har dels bearbetat mina anteckningar från gårdagens lektioner, samt tagit en promenad på stan och shoppat och vilat ut hjärnan. Nu på kvällningen har jag gjort köttbullar, sås och potatismos. Allting är gjort från scratch, okej jag har inte gjort grädden till såsen eller odlat potatisen. Men stampade potatisen, rullade köttbullar och tillagade såsen. Så mycket godare när man gör eget än typ köper pulversås eller mos. Usch o tvi! 

Jag o johan vilar oss på maten nu innan vi ska se castle och därefter ska johan diska och jag ska börja packa min väska inför helgens äventyr till Gävle. Middag på church street imorgon kväll, samt ska hämta en bil som jag får av pappa. Troligen en volvo 460. Ut på krogen sen med johan och säkert några fler. Dock blir det inte så mycket dricka då jag ska köra bil på söndag eftersom vi lär ta en varsin bil ner. Så hoppas heartbreak kan göra goa alkoholfria drinkar!!

Nej nu ska jag fixa lite innan vi ska se castle! Vi hörs efter helgen.

Då kommer även bilder på lägenheten för nu börjar vi få ordning med de nya möblerna, det som saknas nu är tå likadana byråar eller bänkar samt svarta snygga sängbord! 

Av Ronja Olsson - 28 augusti 2014 13:15

Hahaha! Jag hittade världens bästa hemsida, dock vet jag inte om det är ett skämt eller på riktigt, för är den det så kommer jag beställa hem mycket därifrån. Jag tror nog att dem här sakerna finns men jag vill hitta en pålitlig hemsida innan jag beställer hem och betalar för något.

Kolla in det här bara!

Food DispensersHeart Shaped Daybedpolyjuice potion flaskchemistry cocktail sethome boxing unitlarge family tree decalMrs Potts And ChipThor hammer bookend

Av Ronja Olsson - 27 augusti 2014 13:00

Jag längtar tills jag skaffar mig mitt egna hus, förhoppningsvis tillsammans med Johan där det är han och jag, vi får bygga och göra precis vad vi vill. Så jag har hittat lite inspiration till det.



Av Ronja Olsson - 26 augusti 2014 12:30

Jag satt och surfade för någon dag sen och hittade den här länken med en jäkla cool grej, jag tror nog att jag tänker testa det någondag faktiskt. Jag och johan lär investera lite i barskåpet först dock ^^


Men i allafall tillbaka till länken, du fryser kaffet som du kokat i isbitar och antingen kan du hälla i oboy först och sedan varmmjölk med bitarna eller så har du lite baileys eller kahula om du vill ha alkohol i :) 


http://alltommat.se/hall-inte-kaffet-i-vasken-frys-in-det-i-stallet-varfor-kolla-har/


Av Ronja Olsson - 26 augusti 2014 10:21

Gjorde hemmagjorda proteinkakor att ha med mig till skolan i lördags, de blev lite torra i smaken men var annars helt okej, är billigare att göra hemmagjorda än att gå och köpa bars hela tiden. Ska baka fler men med andra ingredienser idag :) Det är värt att testa tycker jag om ni vill ha med något nyttigare än en chokladkaka till skolan eller jobbet!


Blir mellan 20-25 kakor.

12 dl havregryn
6 dl proteinpulver

6 msk kakao
3 mellanmjölk (du kan välja annan mjölk också)
1,5 dl solroskärnor (du kan blanda i andra frön också)
1.5 dl valnötter (kan tas bort eller du kan välja andra nötter)


Gör såhär:

Blanda i alla torra ingredienser, hacka nötterna och ev fröna, i en bunke och rör om. Blanda sedan i mjölken och rör om ordentligt. Smeta ut i en form, valfri storlek, och lägg sedan in den i kylen. Vänta två timmar minst, gärna över natten och skär sedan ut smeten i valfria bitar. Ställ sedan in i frysen! 


Näringsvärde:

Per bar

Kalorier: 200
Protein: 21 gram
Kolhydrater: 14,5 gram
Fett: 9,8 gram

Hållbarhet:

De håller cirka 1,5 vecka i kylen och 2-3 månader i frysen 


 

Av Ronja Olsson - 26 augusti 2014 10:08

Igår var alltså den första föreläsningen på hhj (hälsohögskolan) och det var mycket info om den första kursen vi har. Introduktion till omvårdnad. Verkar bli en intressant men torr kurs enligt mig. Men vem vet det kan ju ändras. Föreläsning på onsdag så idag lär jag läsa lite material inför lektionen. 


Efter skolan åkte jag till Tone. Longerade och Tömkörde, gick mycket bättre den här gången och hon började slappna av ordentligt mot slutet. På torsdag ska jag tillbaka och rider då ut istället. Först får hon springa av sig lite i paddocken så att hon slappnar av från början, annars kan hon bli lite kaxig. Men igår var hon jättefin, gulltjejen <3


Johan kommer vara i Halmstad v.37 och v.38 på någon kurs, samt jobba helg v.38 Kommer bli så ensamt :( Kanske får lura ner mamma eller någon kompis att vara med mig på veckorna!! V.42 åker vi upp till gävle då dels för att fira johan och hans mamma samt gå på dop då johans systerson ska döpas. Därefter kommer vi inte upp försen i jul om ens det, då det beror på om jag får ledigt över nyår från skolan. Annars åker vi till fjällen över julen istället. 


Nej nu ska jag diska, städa upp här, gå ner i källaren med lite saker, plugga och fixa innan gubbarna från EM kommer vid 15 med våra nya saker. Ohhhh vad bra det här känns! Kommer bli så fint tror jag!

     

Av Ronja Olsson - 25 augusti 2014 09:01

I helgen har jag fixat och donat, städat, tvättat, bakat bullar och sålt tv. Har haft fullt upp minsan. Nu ligger jag och chillar lite hemma innan jag ska köra till Jönköping. Ska köpa parkeringstillstånd innan jag gymmar innan föreläsningen. Går i skolan mellan 13-16. Därefter ut till stallet och Tömköra Tone som tappade en sko i fredags. Haha klumpeduns. Har även gått in på csn för att utöka mitt lån det här året med 1500 i rezekostnader mellan eksjö och jönköping. Då vi kommer bo i jönköping nästa år är det bara aktuellt under ett år. Vilket jag hoppas jag får godkänt för. 


Har betalat räkningarna nu på morgonen, hyra, el, johans fack och akassa. Samt gett pengar till mamma som var en ängel och lånade ut till mobilräkningen förra månaden så fick hon tillbaka det nu. Känner mig så vuxen nu för tiden när man sitter med alla räkningar och ekonomin för att se hur mycket man får över osv. Så man vet om man kan göra något roligt eller inte. Som Johan ska ta med sin syster och bror på church street på fredag där försvinner max 2000:- och jag gillar att köpa kläder ;) Vi skulle behöva åka till ullared och köpa micron och lite andra småsaker. Imorgon får vi hem nya möbler för 13 laxar, liksom bara det sved men tror det kommer bli jättebra med soffan osv. Tar en bild på allt så fort det är på plats och fixat :) 


Nej nu ska jag packa väskan, göra iordning lunch och sen köra till Jönköping. 

 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards