brainwildchild

Alla inlägg under september 2011

Av Ronja Olsson - 30 september 2011 08:24

Sista september idag, gud vad tiden går fort!:) Men snart kommer snön och slask.:( Alltså jag älskar snö, så här puder snö när det ligger över ängarna och så kanske man rider ut på en snöritt, underbart myyys! Men tror inte jag kommer få se långa ängar inne i sthlm, maybe här ute på Lidingö! Och slask hatar jag!!

Har lämnat in referatet ganska nervös, men jag tyckte det var bra.:) Så vi hoppas väll på det bästa!

Måste packa väskan nu, ska ju ha med mig packningen till skolan, det är inte så mycket egentligen  mest kläder, som alltid.;)


Av Ronja Olsson - 29 september 2011 21:51

Kommit hem efter boxningen! Mycket par övningar och lite mer varierande övningar idag. Kul vare, gick till och med skottkärran, den ni, inte så lätt att lägga alla min kroppsvikt i någonshänder och fördela den och gå!;)

Behövde ingen astmamedecin så kondisen har blivit bättre, nu är det bara knät som är lojt och lär bli bra!!

Funderar på att börja med Hiss och Diss nu!:)

But not today eller okej en liten då!

HISS

Träning- Man känner sig fräsch, slankare, får mer energi

DISS

Idioter som inte flyttar på sig i tunnelbanan, kan nog ha ihjäl dem! Alltså jag är inte världens smalaste och när de finns plats att flytta på sig, och de såg att jag hade bråttom till Ropstens tåget. Men ne de går bara där, IDIOTER!

Av Ronja Olsson - 29 september 2011 12:43

Jag har ju lovat er och nu har jag ändå håltimme i ca 1,5h!

Tisdag: Skola, hem och fixa i lägenheten, sedan till boxningen. Haft ont i knät hela dagen så tog det lugnare, men en sak som var bra är att jag inte behövda ta astmamedecin och jag dog inte! Wooohoo!

Det finns en fördel och en nackdel till att träna sent, tränar liksom 20-21.

Fördelarna är att det är skönt, hinner plugga och vila efter skolan.

Nackdelar är att jag bli väldigt trrött och somnar nästan på tunnelbanan hem.

Onsdag: Skola ingen Idrott så slutade ganska tidigt, hade engelska presentation så hann plugga med kemin. Gick upp till Maltes, och pumpade cykeln och handlade, pappa kom ner. Vi hade filmkväll och såg på filmer och jag gjorde iordning tacos! Mmm!

Torsdag: Idag så har vi haft matte och samhäll, sedan håltimme från 11,25-14.10 Seegt! Sedan kemi. Pluggar kemi nu och när jag kommer hem lägger jag 100 % på referatet! Och skickar in det ikväll! Träning ikväll också!

Imorgon ska vi ha kemi prov + att jag ska upp till gävle, sedan har jag inte bestämt mig om jag ska på träningen eller om jag hoppar över träningen imorgon, vill träna men då kommer inte jag upp till gävle runt12 och ska umgås med Jennifer och några till. Måste bestämma mig snart sedan ska jag rida Nelson på lördag så tror att jag skippar träningen.

Lördag: Rida Nelson ville gå på hockey matchen Brynäs IF-AIK men det fanns inga ståplatser kvar och vill inte sitta som ett mähä på sittplatserna när alla andra av mina kompisar står.-.-

Ne det får bli en hemmakväll och troligtvis käk på churchstreet med pappsen på kvällen!

Söndag: Hos pappa ute i Hedesunda, en massa plugg ska bli färdigt och ska plocka ihop en massa saker som jag ska ha ner till Lidingö!

Mitt hjärta är bara helt tillsammans med dig!  

     

Av Ronja Olsson - 28 september 2011 19:45

Jag LOVAR ett inlägg imorgon med lite mer details! Orkar inte nu och har filmkväll med pappa!Min älskling som jag ska ha på lördag! 


Av Ronja Olsson - 27 september 2011 18:53

Jag vet att jag varit dålig men igår när jag faktiskt hade skrivit ett långt inlägg så togs det bort eller lades inte upp och orkade inte skriva om. Men det har inte varit något spec hade svenska presentation och den gick bra bara engelskan imorgon och kemi prov på fredag som är viktigt nu eller ett referat till svenskan ska in på fredag men är nästan helt klart några så meningar som ska läggas till bara!:)

Nu ska jag åka in på söder på träning, har smått ont i knät så tar en lugnare uppvärmning känner jag!

Av Ronja Olsson - 25 september 2011 10:07

Har inte orkat blogga de här dagarna.

I fredags så började vi som sagt klockan 8 istället för 12,30 så hade en 2,5h håltimme trevligt det! Kemi och sedan en till håltimme letade efter nya tyska läraren men hon hade gått hem så vi hade ingen tyska, så det var bara att bege mig hem. Hann packa väskan och städa upp lite innan jag åkte in till söder igen på boxning, vi hade fys med helkropp. Fyfan snacka om slut brud när vi körde de fyra sista ronderna. Först skuggas intensivt 15sex, armhävning med upphopp efter, skugg, armhävning med upphopp, skugg fällkniv med upphop, skugg, fällkniv med upphopp. Det var1 rond!

Sedan var det typ plankan, situps och lite andra övningar på de andra ronderna.

Åkte tillbaka till Lidingö, duschade och begav mig mot t centralen, blev BK tillmiddag på tåget. Kom inte till Skutskär försen 23.20 Begav mig upp till Mimmi och såg på final destination 1 med henne och Jens. Gick hem runt 2.

Lördag:

Gick och handlade på morgonen, gick upp till mimmi och satt och umgicks med henne, Rickard, Tobbe och någon till. Hem och fixade sedan hem till Jennifer och var med henne, åkte till hennes mamma och var med Linnea W som åkte hem efter någon timme för att vara med sin BF. Jag och Jennifer fixade oss och inväntade Madde. Och åkte in till N Bomhus. Var med Kenny, Marco, Johan och Adrian och senare kom Sebastian och Bryan. Jag klättrade i i ett träd och sedan när jag skulle ner så kastade jag av mig skorna först (hade klackar och hade inte lust att bryta benen.xD

Såklart så när jag kommer ner ser jag en förskräckt Kenny som nästan fått en sko i huvudet, haha sorry letade efter andra som hade fastnat i trädet, haha jag trodde jag skulle dö av skratt. Så Kenny, Marco och Sebbe står och slåt på grenarna för att få ner skon, ahah!

Åkte ner på stan, in på donken,  jag och Jennifer delade på en team box, och de andra käkade en massa cheeseburgers. Träffade en skit trevlig kille Jakob som sedan försvann helt random.

Gick upp till Indat med killarna dissade dem och gick ner på stan och tog bussen hem.:)

Idag ska jag som sagt fira mina systrar vet inte när dock så hoppar in i en dusch och ska lämna tillbaka kläder till Jennifer och en telefon för min fick slut på batteri.

Lite kassa bilder alla bra är på maddes och Jennifers kameror.


                     

Av Ronja Olsson - 23 september 2011 11:09

Sitter i skolan och har håltimme, egentligen så måste jag kanske bli färdig med engelskan men är ju ganska nöjd med den ändå, hmm! Jag, Ebba, Hanna, Sara, Jesper och Axel sitter i ett litet grupprum och skriver in på google translate och klickar på lyssna, lite knäppa, ja vi är ju Muppar!

Har en timme håltimme senare också, alltså sällan!

Boxning, hem till Lidingö och duscha + äta middag, sedan bege mig upp till Skutskär.

Imorgon ska jag fira mina systrar ena fyller ju år idag! Grattis till storesyrran!

 

Av Ronja Olsson - 22 september 2011 19:36

Kom hemifrån Jernet nu, allltid bra mat jao!

Började med Musselsoppa mums! Sedan tog jag en Hjortfile som pappa käkade halv på! Mmmmm alltså det kan aldrig vara dålig mat där!;O Har alltid varit grymt bra mat där!

 
 
Sedan påvägen hem kom jag på nackdelen med att gå ner i vikt, inga byxor passar alla är för stora så har sprungit runt och dragit upp byxorna stup i kvarten!
Nu ska jag ta en dusch och börja plugga har inte gjort det än, dum Ronja!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards