brainwildchild

Alla inlägg under april 2011

Av Ronja Olsson - 8 april 2011 18:45

Kom hem från träningen nu och mitt knä håller på att döda mig! Totalt ringer rtoped och ber om en akut tid på måndag så här kan det inte fortsätta då hugger jag av mitt ben. Och om det är en allvarlig skada kan det ju bli sämre och tillsist inte gå att rädda! Och det vill jag inte.  


Var så trött idag så ville bara göra en bra runda och koncentrera mig på att få han rätt,

Först réd vi fram självständigt, sedan red vi fram på två bommar på kortsidan, rakrikta ner mot tre cavaletti och trava, efter en stund skulle vi lägga in galopp och "hoppa" över kavalettin. Det gick bra, bytte håll och samma sak i andra varvet. 

Sedan började vi med de två trav bommarna i höger varv, sedan upp på diagonalen hoppa ett litet hinder ett galoppsprång och sedan en oxer, rida ut på en båge fyra galoppsprång till studsen!

Några gånger där också, fast fick stå typ tio minuter och vänta på att en tjej som rider sin fyra åring i våran grupp skulle få kontroll på han för att han stack bara med henne. 

Sedan gjorde vi om det till en bana, två travbommar, diagonalen, båge med studs, sedan upp på den andra diagonalen och hoppa två räcken med tre galoppsprång imellan. Gick sådär tyckte jag, fick till räckena men inte bågen och sedan fick jag till bågen men inte räckena. Ahhh så less jag blir på mig själv ibland!! Nelson var lika duktig som vanligt!  

 

Cyklade hem och kände att knät höll på att dö! Men släppte och sen nu när jag kom upp igen så kom smärtan tbx. Ska testa och köpa hem zon och testa om det verkligen fungerar, men eftersom jag har ont i knät varje steg jag tar så vet jag inte om det fungerar men man kan alltid testa!  


Mamma lagar fläsk ytterfilé med pom chateu! Gött!! Försöker tvinga mig t affären men det kan hon fet glömma jag stannar hemma och vilar knät, så man är fit for fight imorgon, då kanske man åker till Tierp och träffar old friends, ska bli kul det! Men får se ska vara med Jennifer det är bestämmt åtminstone!  

Av Ronja Olsson - 8 april 2011 11:06

Nu är man färdig med np läs och hör o engelska gick faktiskt bra.:)

Av Ronja Olsson - 8 april 2011 07:12

Äntligen Fredag, tiden rullar på fortare än någonsin.

Letar sommarjobb men det verkar som om man blir hemma och latar sig hela sommaren.

Fast man flyttar t stockholm också! That is nice!

My outfit for today!

 

Tröja + underkläder: Gina Tricot

Linne: Bik bok

Byxor + brillz: Cubus 

Av Ronja Olsson - 7 april 2011 12:30

Japp här kommer lite bilder som sagt så har jag möblerat om ganska mycket!

Sängen!

   Bänken!   Så här ser man ut när man inte är i skolan och har chilldag hemma!   Soffan, tvn och mina överfyllda hyllor!  Glömde ta på spegeln bara men det fattar ni väll!

Av Ronja Olsson - 7 april 2011 09:39

Glömde datan hemma hos mamma igår och sov hos moster Ingela igår!,   


Som sagt åkte jag in till stan med Sofie och Jennifer vid halv 12. 

Shoppade loss, 

cubus blev det 

2 par byxor vita och mörka

En svart jacka

Gina Tricot

En pike skjorta som jag kommer använda i ridningen!

Bikbok

Nagellack, röd ch mörkblå

Snoddar

tre linnen, lila, blå och gul

HM

Skor

Strumpor

Det blev ganska mycket fast för bara 1300:-

Bra det!


Satt vid rådhuset med Jennifer och väntade på syster sedan, vi tog en fika och jag fick min julklapp!

En jätte gullig pyjamas!  


Sedan skjutsade hon upp mig till Mimmi på sjukhuset, snurrade runt där inne ett bra tag innan jag hittade förlossningen, fick komma in och det första steget jag tog innanför dörren in till rummet, började jag storgrina! Oh gud så jag grina! Hn var så otroligt söt unge som fått namnet Neoline. Önskar Mimmi och Rikard all lycka till!  


Sedan åkte jag hem till Ingela och tog hand om hennes djur, sv över där och skippade skolan idag har huvudvärk och är så trött!

Blir en hemma dag med en massa plugg, 

Börjar med idrotts saken, sedan har jag en bok att läsa, två uppsatser och ekonomi som jag ska hinna med idag!  

Imorgon blir det Nationella i Engelska, tagga tagga!!!

Pikén!

 

Linnerna (det gula har jag på mig)

 

Pyjamasen!

 

Byxorna, strumpor, nagellack

   Skorna och solbrillzen!   

Av Ronja Olsson - 6 april 2011 06:54

Ja idag blir det ganska mycket på kort tid, först skla slutar 10,30 in till stan med Sofie och Jennifer. Käka och shoppa, kanske hälsar på min kusin mimmi som åker in till sjukhuset snart hennes vatten hade gått! 

Sedan vid typ fyra ska jag och min syster Emelie ta en fika på stan, sedan vet jag inte vad dagen för med sig!  

Av Ronja Olsson - 5 april 2011 18:18

Ligger och pluggar för tillfället, har hunnit med ganska mycket idag. 

Först skolan blev super arg på träslöjden när det inte gick som jag ville!!!

Stannade kvar efter skolan på läxhjälp 1h, sedan cyklade jag till stallet, pussade och mockade åt Nelson sedan åkte jag hem. 

Nu har jag precis käkat blodpudding, ack så gott det är!

Och nu är det dags för plugg, läsa ekonomiboken och fortsätta med uppsatsen!

Cia!

Av Ronja Olsson - 4 april 2011 19:52

Har hunnit med mycket idag! Duktig tjeyy!

Sjukgymnasten 07,45 fick ett träningprogram för att bygga upp musklerna i knät!  

Skola mådde as illa trodde jag skulle spy över någon!

14,45 kom pappa till skolan, vi pratade med Torsten (som är pappas gamla lärare) och Annika om gymnasiet eftersom jag ska bo hos pappa från och med i sommar! Det ska bli otroligt kul!  

Sedan åkte jag hem, var tänkt att Sofie Persson skulle komma till mig och vi skulle plugga men min mamma är magsjuk så det sket sig...

Men vi drog ut med cyklarna till Rotskär satt och snacka i typ 2 timmar, jag klättrade även i klätterväggar och spindelnät vad barnslig man kände sig,!

Sedan var jag tvugen att dra hem, käkade super god alaska pollock i smördeg med någon dill sås foodgasm!  

Resten av veckan har jag tänkt sen ut så här!

Tisdag: Skola, blev ingen synundersökning mår säkert illa så orkar inte ta mig till stan, stanna 1h efter skolan plugga, åka till stallet, pyssla med beebizz, hem kanske plugg får se hur mycket klockan är! 

Onsdag: Skolan, slutar vid 10,30 eftersom 5:orna kommer och hälsar på. Åker in till stan med Sofie och shoppar, käkar lunch! Sedan ska jag fika med min underbara syster och träffa henne en stund, sedan beger jag mig hemåt tror jag!

Torsdag: Skola, stallet direkt efter skolan, sedan plugga 2h

Fredag: Nationella i Engelska direkt på morgonen! Sedan har jag ridning på kvällen funderar även på att åka hem till pappa i helgen var så längesedan jag var där!

Lördag & Söndag spenderar jag nog hos pappa då!

Oj vilket långt inlägg!

Ne nu ska jag plugga 1h sedan så säger jag godnatt! 

För alla er som inte vet är detta min syster!

   

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards