brainwildchild

Direktlänk till inlägg 4 juni 2014

Har jag gjort rätt val? Kommer jag bli lycklig av det här?

Av Ronja Olsson - 4 juni 2014 16:15

Jag vet inte om jag gör ett misstag, jag vet inte om jag gör det rätta valet, jag vet inte om det är det här jag verkligen vill innerst inne. Jag vet inte om en flytt är det bästa för mig just nu, jag vill inte bo i eksjö, jag vill inte förlora mina tryggheter, jag vill inte förlora mina vänner. Men samtidigt vill jag bo med johan , eller i varje fall ha honom så när att vi kan träffas ofta. Jag är rädd att det här kommer göra att vi kommer träffas ”för ofta” och det blir för mycket för mig. Jag vill ha space, jag vill kunna vara ensam, jag vill bara kunna ta det lugnt och tänka på mig själv. Jag  hoppas att jag gör det rätta nu, flyttar till småland och börjar plugga i jönköping, förhoppningsvis hamnar jag där efter något år, så jag o johan kan bo mer centralt, vilket skulle vara mycket bättre för mig. Jag hoppas att johan klarar av mina nedfall där jag vill vara själv, och jag vill att han förstår att jag inte ogillar honom, bara för att jag inte vill vara i samma rum eller sitta bredvid honom dygnet runt. Jag hoppas jag hittar något jag gillar och tycker om i eksjö, för just nu är det bara en pina att åka dit. Jag vill ha något som är mitt, något jag kan göra själv, något jag kan underhålla mig med, men det finns inte i eksjö… Eksjö är en byhåla, det är som att flytta hem till skutskär men typ storleken som tierp. Det är hemskt, det är avskyvärt, sure det är vackert men det är vackert för pensionärer. Känns som om jag är på pensionärssemester när jag är där. Jag vill komma johan närmare, men jag vet inte om det här är rätt sätt, för jag har vant mig att inte behöva umgås med människor typ tre dagar i veckan om jag inte vill. Nu blir det mer, att jag måste. Jag vill inte sitta i ett annat rum, för jag vill ju umgås med johan, men inte var på varandras hälar dygnet runt, det blir för mycket. Jag hoppas vid gudarna att det här ska fungera, för en plan B är långt bort just nu. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards