brainwildchild

Direktlänk till inlägg 2 september 2012

Tänk att på bara ett år har jag förändrats till en helt ny människa

Av Ronja Olsson - 2 september 2012 18:58

Tänk att det är ett år sedan nu. Vad för något? Jag brukar läsa mina gamla inlägg som jag skrev på dagen för ett år sedan och idag är det dagen då jag svepte en flaska Magic Crystal, ramlade omkring i klackar i Gävle, spydde ner två poliser + polisbil med alkohol och sushi, vaknade dagen efter med världens huvudvärk, spyor från topp till tå. Glasögon, 1500:-, guldklocka och massa andra saker helt borta. Jag fick kontakt med soc igen eftersom jag fick skjuts av poliser hem.

Det känns så overkligt, för ett år sedan var jag osäker, rädd, ensam och nu är jag inte världens säkraste men på god väg, jag är inte rädd för att misslyckas eller göra något nytt, och det viktigaste - jag är inte ensam jag har min underbara familj som jag älskar mer en livet själv, jag har underbara vänner som finns och stöttar mig när det behövs som mest. Jag har under det här året bara umgåtts med härliga människor som har gjort ett positiv intryck i den jag är.

Hela den här sommaren har jag vuxit som människa, tack vare jobbet, vänner och erfarenheter jag fått. Tack vare det här året i sthlm på Thoren har jag fått tillbaka vad jag en gång hade, förtroende och glädje i skolan.  Jag är en helt annan människa, jag bryr mig, jag tänker innan jag agerar och jag hoppas att jag väljer de bästa valen i mitt liv och inte det som verkar smartast för stunden

Allt har blivit så mycket bättre här nere. Säger inte att jag inte saknar skutskär, eller ska jag vara ärlig SAKNAR JAG INTE SKUTSKÄR jag hatar skutskär, men jag älskar de personer som finns där och som jag har kvar idag.


Ni ska veta att utan er hade jag inte varit något jag älskar er, nu och föralltid <3 Jag tackar er för att ni stöttat mig genom de svåra tiderna jag varit igenom och att ni finns kvar när jag skärpt mig, ni stod ut med mig och allt jag gjort. Hur fittig jag än varit mot er har ni ändå stannat kvar, jag skulle kunna ta tusen kulor för er om det var det som behövdes för att behålla er !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards