brainwildchild

Direktlänk till inlägg 7 september 2012

the mind remembers what the heart never forgets

Av Ronja Olsson - 7 september 2012 17:39

Fredag och jag har åstadkommit en rad bra saker!

Skolan flöt på, inga läxor allt klart på lektionerna (Y)

Varit till biblan och lånat böcker inför epokhemskrivningen.

Sprungit milen och slog mitt rekord med 12 MINUTER!!!

Nu börjar jag se resultat!!!

Hade hela tiden i åtanke hur jag kommer tänka och förlägga energin under loppet. Märkte att de första 5km tog jag på vanlig styrka och uthållighet, varav de första tre var uppvärmning. de tre efter 5km märkningen tog jag på envishet och de sista på tog jag på hjärta och önskan att vara klar!

Sprang/gick på 1h och 22 minuter. Ska ner till ungefär 1h och 15min innan loppet. Men när jag springer med någon annan pressar jag mig själv både psykiskt och fysiskt ungefär 15% mer så jag borde nog klara det.

Abborbacken är inte så hemsk egentligen, eller så var jag inte på hugget, Karins backe däremot, puuh ett under att jag ens kom upp utan hjärtsnörp!

Middag för idag blev lite godare än igår:

En stekt kyckligfile med mexicanspicy kryddor och curry

Fetaost - creme fraiche - rödlök och cayennepeppar röra


SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SMARIGGT!!!

Imorgon då, solnadagen med faster och Sofia. Uppsala på kvällen med friends :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards