brainwildchild

Direktlänk till inlägg 6 november 2013

Mitt höstlov!

Av Ronja Olsson - 6 november 2013 19:04

Jag flög ner som sagt på tisdagen och var nere i Halmstad runt 16. Åkte upp till kadettbyn, Johan skulle iväg på middag och jag var trött så la mig och sov i soffan tills han kom hem. Vi åkter ner till ICA Maxi med Tonken och sedan kom vi hem och bara mös och gjorde inget alls.

 

Onsdagen vaknade vi runt 7, åt frukost och Johan luffade iväg till skolan, jag gick ut och sprang samt skuggade lite. Johan kom dock hem väldigt tidigt. Mot kvällningen gick vi iväg och körde plattor i gympasalen och därefter promenerade vi ner till centrum med Johannes och Emilia för att gå på bio, innan det så tog vi en fika på espresso house. Vi såg Gravity, helt okej film men långdragen och skulle velat se en annan vändning än den som var. Hem och somnade ganska sent.

 

På torsdagen körde vi samma morgonrutin och Johan kom återigen hem jäkligt tidigt, han brukar sluta vid 16. Men inte nu, vilket jag tyckte var jätteskönt!

 

På fredagen vaknade vi upp som vanligt vid 7 tiden, åt frukost och Johan började 8. Jag la mig i soffan och vila och tog det lugnt. Johan kom dock tillbaka innan 10 och vi tog det lite lugnt, klockan 13 gick vi bort emot gympa salen, och fick lära oss vals och foxtrot. Haha det tog sin lilla tid men nu sitter det, någorlunda. Vid 15 gick vi hem igen och duschade, käkade och fixa oss inför cocktail partyt. Vi minglade och umgicks med folk i ca tre timmar vilket var jätte mysigt. Därefter gick vi hem och sov. La oss väldigt tidigt runt 22 tiden.

 

Vaknade vid 8.20, bussen till frisören skulle gå vid 8.40 så jag hoppade över det. Tänkte att jag har en rätt enkel frisyr med små lockar och liten fläta. Så fick det bli. Tog det lugnt,och la oss framför tvn. Jag somnade ganska så fort…. Vi såg på Mortal Intstruments, och de var jättebra verkligen men var så otroligt trött. Så sov ca två timmar. Då var det dags att fixa sig inför fotografering med mera. Så jag ställde mig och fixade håret, sminkade mig, medan Johan lagade lunch åt oss två. Satt på mig klänningen, och den gick inte igen i tisdags men nu gjorde den det. Så jävla skönt!!!!! Begav oss bort mot mässen för att ta parfoto. Får alla bilder från balen senare när fotografen är klar med dessa. Sedan lånade vi en bil och åkte ner på stan upp och tillbaka till mässen.

       

Vi fick åka ca 45 min innan alla andra för att Johan är med i balkommittén. Begav oss bort till Heagård. Jättefint var det, och fixade det sista. Sedan började alla anlända, fick lite dricka och gick runt och minglade, i ca 90 minuter. Därefter satt vi oss till bords och åt en riktigt god tre rätters middag.

Förrätt var Halländska smaker med rökt lax, pepparrot, syrlig löksallad samt vildsvinssalami och cheddarpaj.

Varmrätt: Hjort från Ulvered med citrontimjanlindade rötter, höstens svamp och mörkrostad sky

Efterrätt. Bakad chokladkaka med smak av mocka, hjortronglass, kanderademandlar och knäckflarn. 

Riktigt duktiga på att använda sig av massa fina ord för att få det att låta fint. Men det var definitivt gott dessutom!! Under middagen var det många som höll tal, både kadetter på skolan men även chefen för FMTS samt en generalmajor.  Väldigt roliga och intressanta tal. Kadetternas var verkligen personliga vilket gjorde det lite bättre tyckte jag. Jag och Johan satt mittemot en löjtnant med respektive samt på Johans högra sida satt också någon liknande. Trodde det skulle vara väldigt stelt och långdraget och jag som tjej skulle inte få tala eller något alls, men det var en frisk luft mellan oss och hittade några gemensamma nämnare som hästar, motorcyklar och bilar. Vilket var kul.

Vid 22 var det dags för dans så först fick man mingla lite mer medan det ordnades inne vid middagen där vi skulle dansa. Därefter var det dags för dans, vals och foxtrot stod på schemat. Det gick nog relativt bra tror jag, lite att man studsade in i folk då det var så lite plats. Men det var jätte kul, dock väldigt varmt! Så vi varvade med att gå ut och att dansa. Vid tolvslaget var det dags för nationalsången, vi hade generalmajoren direkt bakom oss så kände att jag var tvungen till att verkligen sjunga rätt. Och för första gången gjorde jag det, högt och perfekt. Äntligen!!! Efter det begav vi oss tillbaka till FMTS. Dock gick vi hem och jag bytte kläder till en kortare svart klänning, samma som jag hade på cocktailpartyt.

 

Gick bort till efterfesten på mässen. Dansade, pratade, och hade så jäkla roligt. Detta har verkligen varit en helg jag aldrig kommer glömma!! Vi begav oss hemåt vid 4 tiden och somnade nog vi 5-6 tiden.


Vi vaknade på söndagen runt 11 men gick upp ur sängen vid 14, varken någon av oss har riktigt fattat hur det gick till för vi låg o pratade, spelade spel, lyssnade på musik och tiden gick jävligt fort. Beställde hem pizza och låg i soffan och såg på massa filmer, jag som vanligt somnade… På kvällningen spelade vi guitar hero och jag har konstaterat att jag är sämst!! Haha. La oss och somnade vid tolvslaget typ.

       



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards