brainwildchild

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Ronja Olsson - 3 februari 2015 21:57

Jag läser just nu en kurs som handlar om läran om äldre. Ser just nu på serien Solbacka avd E. Finns på svts öppna arkiv. Är en serie som jag tycker alla ska se, de återspeglar äldreboenden och olika karaktärer. Kan känna igen mig både i Camilla som är stressad osv, men även i killen som tycker synd om dem äldre osv. Jag tycker det är jättejobbigt att se dem äldre som har ont och är ledsamma. Är något av det värsta jag vet. Många av dem äldre känner jag också igen, vissa som är pigga och krya, och vissa som är sämre. När jag såg de första avsnitten med Margit och hennes dotter så vill jag att mamma ska flytta ned, vill ha henne nära så att om 30 år när det är dags för henne, haha, om man säger så. Så vill jag hjälpa henne så mycket som möjligt i hemmet. I alla fall i den mån det går. Men jag kanske är lite för blödig.

 

Idag har jag varit i skolan på förmiddagen, skulle diskutera med gruppen. Fick skjuts av Patrick och Ida hem, var så kallt så det tackar jag för. Nu på kvällen är det plugg som gäller, ska som sagt se klart Solbacka serien.

 

Imorgon är det anställningsintervju samt ska gymma rygg och axlar. GÖTT!!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards