brainwildchild

Alla inlägg under mars 2014

Av Ronja Olsson - 7 mars 2014 13:29

Idag är det sju år sedan, sju år utan min älskade vän, sju år utan min häst. Han som betydde allt för mig, han som fanns där från jag var tre år tills jag var 10! Min kärlek, mitt hjärta, jag saknar dig, jag saknar dig så mycket. 

     

Av Ronja Olsson - 7 mars 2014 13:10

Hej på er! Nu sitter jag i skolan och har en håltimme innan jag har två avslutande lektioner för den här dagen. Därefter kommer jag vara "fri" från skolan i tre veckor då vi har praktik. Yey!

Ikväll åker jag upp direkt till mamma och ska övningsköra men åker tillbaka till stockholm på söndag för att hämta mina väskor inna jag åker till Eksjö i två veckor på praktik. 


En rolig grej, jag och min klasskamrat Jesper var på en intervju på cybergymnasiet för ett tag sedan och blev intervjuade om vårt arbete med Allbright och nu har slutproduktionen kommit, se den gärna! Jag ser hemsk ut! Ingen sömn och värsta utbrottet med psoriasis.... Men men. Gjort är gjort

Av Ronja Olsson - 4 mars 2014 07:20

Idag ska jag göra Risk 2 alla säger att det är en dålig sak då man ska vara i slutet av sin utbildning men jag har dels kört på sjön ute hos pappa och klarat det galant, tycker det borde räknas som halkbana, samt att jag kan köra självständigt och gasa/bromsa så jag tror det kommer gå bra, det kommer bli kul i varjefall, det är en fyra timmars kurs utan matpauser eller raster, är dem galna!!! Men aja! Ikväll ska jag åka till klubben och träna, blir att träna ben idag, eller så åker jag till min syster, vi får se! Hörs sen!  

Av Ronja Olsson - 4 mars 2014 07:08

Jag kom aldrig så långt i min träning att jag skulle upp i ringen och boxas, då jag i sommar drog på mig knäskadan igen! Men jag kan ändå tycka att angående det som skedde på någon tävling att en 16åring fick gå upp och möta en 34åring kanske inte är helt rätt men att hon blir knockad, ja det händer, MÄNNISKOR BLIR KNOCKADE I DEN HÄR SPORTEN. Jag själv har aldrig blivit knockad så att jag ligger ner på marken men det har blivit ”svart” ett antal gånger, där det har resulterat i att jag har fått en hjärnskakning, men jag har alltid stått kvar och kört hela ronden ut. Om jag hade tävlat och fick möta en äldre då hade det inte varit något problem, haha jag kan möta en kille om det är fallet, så länge man får gå en match, hellre det än att sitta på bänken och heja på. Men jag kanske har fel eftersom jag själv aldrig har tävlat, men så känner jag just nu. Jag är ganska glad att jag fyller 18 för då har man fler att tävla mot, hoppas jag, om mitt knä blir så pass bra att jag kan tävla. Just nu gör det ont om jag bara tar en promenad eller till o med ligger hemma i sängen, det är förjävligt! Men nu när jag flyttar till Eksjö i sommar så ska jag börja träna på Nässjö boxningsklubb, för att hålla kunskaperna uppe sat ska jag simma tre-fyra gånger i veckan och gymma varje dag :) Det här kommer bli awesome tror jag!!

Av Ronja Olsson - 3 mars 2014 07:37

Så nu är jag snart äntligen hemma från Eksjö, eller egentligen är det inte skönt då jag hellre hade stannat kvar längre hos Johan men har så total tröttnat på att åka tåg, obehagliga säten och lång tid, totalt 3 h och 40 min på ett och samma tåg känns!

Så nu är jag hemma i sthlm en vecka, det är två prov som skall skrivas, både matte och fysik samt ska jag göra både risk 1 och risk 2. Till helgen åker jag hem till mamma och övningskör hela lördagen, ska bli skönt att träna lite nu, uppkörning i april, hoppas att man har satt all kunskap till dess, får en och en halv vecka i April i Skutskär där vi ska övningsköra varje dag i ca 10 dagar, vilket jag tror kommer vara tillräckligt. På söndag åker jag tillbaka till Eksjö och stannar i 13 dagar hos Johan, dags för praktik på COOP. Den 22 mars lyfter planet och tar, mig, pappa, Emelie och Saga till Spanien, pappas företag har en lägenhet där som står till vårt förfogande i 5 dagar, som jag längtar. Skall inte hymla om det men sol, bad och alkohol kommer vara den här semesterns motton, när vi kommer hem igen åker jag upp till mamma en helg och sedan på onsdagen veckan efter fyller jag 18 år. Tänk nu är det äntligen dags för den magiska siffran då man blir myndig, du tar eget ansvar över ditt egna liv (okej har gjort det väldigt mycket innan men). Snart tar jag Studenten, snart FLYTTAR jag ihop med min Kärlek, snart så är jag vuxen på pappret. På ett sätt är jag rädd för vad framtiden har att komma med, för jag har ingen kontroll, jag har ingen aning. Men det ska bli en härlig resa att upptäcka och ett helvetes stort äventyr. Ett äventyr som inte kommer vara enkelt, det kommer inte vara fint, det kommer komma taggar men i slutändan är jag övertygad att min livs stora dröm kommer finnas och jag kommer njuta varje sekund i tillvaron med Johan, att kunna komma hem till en karl som är hemma och säger Hej älskling eller stå där hemma med nylagad mat osv, det kommer bli härligt det här. Dessutom skrev Johan under kontraktet nu i veckan så fr o m 1 April har han en 2a på 70kvm som kommer blir VÅR, där han och jag ska bilda vår tillvaro, vår familj. Det här kommer bli underbart har jag på känn!!


Nu har jag sovit mina 9 h och ska snart hoppa in i duschen och sedan bege mig bort till skolan. Hörs senare!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards