brainwildchild

Alla inlägg den 11 mars 2015

Av Ronja Olsson - 11 mars 2015 18:10

Förut kände jag att ha en dator var en frihet och helt underbart. Men ska jag vara ärlig, nu för tiden sitter jag vid den kanske 4g/veckan. Haha. Bloggar och allt finns i mobilen, så finns ingen andvändning av dator för vardagsbestyren. Iallafall. 

I torsdags åkte jag hem till Lidingö, var framme runt 20-20 i sthlm. Började med kaos, SLappen fuckade upp, så jag köpte två biljetter som jag inte kunde använda, vilket gjorde att jag var tvungen att köpa en tredje. Allt löste sig och jag blev returnerad på de två första! 

Hem till Lidingö. Dök rakt ned i sängen, o som jag saknat den där sängen. Så mjuk, så skön, a jag sov som en prinsessa!

På fredagsmorgonen skulle jag egentligen träffat Johanna, men då jag var på toa och hulkade upp frukosten så fick jag skippa det då hon är höggravid och ville inte smitta henne. Så vid lunch mådde jag bättre, gick till Jernet och tog en wallenbergare, mmmm vad gott. Därefter gick jag på en arbetsintervju för hemtjänsten på Lidingö, kändes jättebra och jag tror eller hoppas att jag ligger bra till. Knackade på hos Johanna för att säga hej iallfall, stod på långt avständ så att jag inte smittas. Nästan ett hlet år sen vi träffades senast. 

Därefter begav jag mig mot vasastan, när jag klivit på tuben vid Ropsten träffade jag Hardy, en gammal boxningskompis, fan vad roligt att bara stöta ihop med folk man känner. Satt och snackade, var också närmare ett år sedan vi sist sågs, nej det är nog mer än det. Iallafall, upp till Hasse o gussan, käkade kolakaka och pratades vid, inte träffats sen min student så det var även det väldigt kul. Haha, mycket nostalgi snack under fredagen!

Tillbaka till ön, ett gympass och en sväng förbi coop. Somnade runt 20! Välbehövligt!!


LÖrdagsmorgonen ägnades åt att dels invänta Johan och gävlegänget samt en pw. Åkte in till stan för att gå på GoTutställningen, först när vi kom så var det så mycket människor att personalen sa, att det inte fanns en chans i världen att vi skulle komma in. Gick till armémuseumet istället. En sväng förbi Harry B James för en torr och äcklig burgare. Aldrig gillat maten där, kocken kan verkligen inte steka kött eller burgare, har alltid blivit missnöjd där. Nej inget ställe jag rekommenderar. Vi testade efter maten att kolla hur många som var vid utställningen, och det var bra mindre med folk nu. Så vi kom in efter mindre än en timmes kö. Det var inte så mycket, trodde att det skulle vara mer, men var lite roliga saker också. Props och rekvisita. Oculusrift upplevelse med att bestiga muren. Så jävla freaking awesome!!!!!

Back to Lidingö, la mig framför mello med frukt och somnade relativt tidigt igen. 


   

Söndagen fortsatte med att invänta Johan, helvete vad sen man får vara, skämt å sido. Lunchade på miyabi, bästa sushin i Stockholm enligt mig. Vid 19 hämtade Johan upp mig vid TC efter ett febrilt letande efter vart han ställt sig. haha. 


Som de flesta redan läst, så känner jag nog att jag inte kommer att flytta norrut innan jag pluggat klart. Varför jag känner så, vet jag inte riktigt, men det känns bara inte som det. 


Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards