brainwildchild

Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

Efter snart 24h är man ganska mör...

Av Ronja Olsson - 29 mars 2015 09:36

   De flesta av mina idéer till att blogga kommer ofta sent på kvllen eller när jag jobbar natt. Inget av det är optimalt. Iallafall. Det var ont om folk på jobbet i helgen och trots att jag inte gått bredvid klart, så kände jag och min handledare att jag var redo för att jobba "själv". Vi jobbar alltid två och två, men utan att gå bredvid menar jag med det. Så det gjorde jag inatt 21-7. Blev bara 9 h jobb istället för 10h då klockan ställdes fram. Snacka om att man var lite förvirrad runt 2 (3) tiden o skulle ställa fram alla klockor. Men det gick så bra så. På helger börjar tågen hemåt gå runt 10 så det var bara att ta plats på soffan på jobbet, sov nog fram till 8.30 -9.00, då började dagkollegorna trilla in för fika. Ska inte heller ta ett tåg eftersom Johan är på väg och skall hjälpa mig att handla möbler. Min födelsedagspresent till mig själv är lite nya möbler. Vill så gärna ha en soffa samt en extra madrass till sängen, och det tänker jag unna mig nu! Så Johan är nu på väg från EKsjö för att hjälpa mig.


Själv sitter jag på hälso och fördriver tiden. Sitter fortfarande i arbetskläder så tänkte byta om snart. Därefter ta upp psykologiböckerna och börja plugga lite, har omtenta på skiten nu i april. Den här gången hoppas jag att jag klarar den. På tal om tenta. I fredags hade jag tenta för sjukdomslära, trots att jag inte kände mig 100 % nöjd när jag åkte mot tentan så tror jag faktiskt att jag klarade mig. Med nöd och näppe. Nejdå, kanske ett D eller C. Hoppas på över E så är jag glad! Nu väntas psykologitenta den 11e, läkemedelstenta 13e och farmakologitenta 2a. Huuha. Därefter 2 tentor i vetenskaplig grundkurs - därefter SOMMARLOV!!!


Jobb delen av livet. Jag jobbar på trygghetspatrullen i Jönköping natt. Vilket jag dessutom kommer jobba främst i sommar, då jag kommer att få en rad. Jag är fortsatt anställd i Eksjö, kommer kanske säga upp mig, lite oklart. Gillar jobbet,  men restiderna ställer till det. Har även signat för jobb i Nässjö på ett boende ca 50 m från minn lägenhet, vilket känns jättebra. Så jobb har jag, det enda tråkiga med att vara timvikare är att du aldrig vet hur mycket jobb du får, eller vart. Det är tyvärr lite oklart. Men jag har som förhoppning att snitta kanske 85 - 100h i månaden totalt nu när det inte är sommarlov. I sommar blir det mer. Lär vara noga med att inte tjäna mer än 78 000:- fram till sista juni. Vilket jag inte tror är någon risk då jag än så länge tjänat in kanske 10 lax typ. Det är det jag jobbar för i juni som kan ge mest tror jag. Från juli till december har jag en maxgräns på 99000:-. Ni som inte har en aning om vad jag snackar om så är det mina gränser på csn, tjänar jag mer än dessa två så blir jag återbetalningsskyldig. Vilket inte skulle vara så jäkla nice!


Nej, dags att göra någon nytta, byta om och därefter infinna rumpan i någon soffa och börja plugga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards