brainwildchild

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Ronja Olsson - 16 december 2010 21:19

Ja herregud vilken dg det har varit!

Först skolan inte så mycket med det, hem gick till affären och sen hämtade jag ut glasögonen som är ny lagade. 

Gick hem till Anette tänkte baka pepparkakor och lussebullar! Gör i ordning lussedegen, kavlar ut pepparkaks degen så klart är jag den sämsta personen som gjort pepparkakor. De gick sönder hela tiden, och till slut blev jag tokig!

Sen gör vi i ordning lusse degen, hälften lusse katter och hälften lusse bullar! Japp allt färdigt och står på plåtar, ställer en plåt med de finaste lussekatterna på en stol, Vet ni vad jag lyckas med?? JAG SÄTTER MIG PÅ PLÅTEN!   

Ja bara Anette jag satt mig på plåten, Hon bara va?? Ja bara aa! Sen så gick det inte att sluta skratta hon pratade med sin son i telefon då fick ju han höra våra väldigt FINA skratt eller jag har ett hemskt skratt! Jaja det gick att rädda bullarna som tur var eftersom det var en handduk mellan mitt arsle (jag hade byxor på mig) och bullarna.

Sen gick jag hem och nu tänker jag sova!


Av Ronja Olsson - 16 december 2010 20:58

Dag 1 - Presentation av mig själv.

Ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag heter Ronja Olsson Andersson, mina mellan namn är Linnea Lucky. Jag bor i Skutskär med min mamma. Min pappa har två företag i Sthlm så jag bor hos honom på helgerna i Österbo där han har ett hus. ( Österbo ligger emellan hedesunda, Gävle och Valbo). Jag har bott i fosterfamilj en gång i tiden först hos en jätte gullig familj i Tierp, sen hos min mormor. 

Jag har tre idrotter varmt om hjärtat Ridning, Boxning och spinning, Jag rider en gång i veckan på Älvkarleby Ridklubb där jag rider och tävlar samma häst oftast, Nelsn det är den där svarta hästen som det finns bilder på. Kanske har ni redan fattat det.   

Jag har tränat boxning på BK Falken i gävle i ungefär ett halvår. Men slutade eftersom jag flyttade hem till Skutskär och inte har tiden att åka in till Sätra två gånger i veckan. Jag saknar boxningen och hoppas att jag kan börja med det igen. 

Spinningen kör jag en gång i veckan med faster i Gävle.

Jag lägger väldigt stor tid på mina studier och gör mitt bästa i skolan. Mitt mål för nian är att gå ut med minst 11 MVG eftersom min syrra gjorde det och vill vara bättre än henne.  

Jag vill plugga helst i Sthlm på naturvetenskap och sedan utbilda mig till Läkare, och min absoluta dröm är att jobba och bo i USA.  

Som personlighet är det nog lite svårt att beskriva mig, ibland är jag glad, arg, galen eller allmänt dryg jag ändras till stunden och de människor jag har omkring mig. Jag har svårt att lite på folk, och de enda jag riktigt litar på vet att jag litar på dem. Jag har svårt att släppa in personer in på mitt liv eftersom jag har blivit sviken så många gånger, och sabbas mitt förtroende för en person är det svårt att bygga upp det helt igen. 

Jag gör allt för de människor jag älskar och står mig nära, skulle kunna viga mitt liv åt dem. Jag ställer upp på folk så mycket jag kan. 

Ja jag vet inte vad jag ska skriva mer kanske har alla slutat läsa efter två meningar.   

  

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards