brainwildchild

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Ronja Olsson - 26 december 2010 09:52

Dag 9 Mina Passioner


Mina största passioner är ridningen och musiken. Båda på tar en stor plats i mitt liv och hjärta. Jag älskar att vara i stallet känna lukten av hästarna, jag blir lugn av att vara i stallet jag känner att där hör jag hemma, där ska jag vara. Och när jag sitter på hästryggen och känner hästens styrka och kraften under mig. Det är otroligt och känslan man har till hästen är också otrolig, helt underbart. Jag älskar den känslan. Jag längtar till den dagen jag får en egen häst igen.

Min andra passion är ju musiken, jag kan visserligen inte spela på något instrument, jag kan några ackord på gitarr, spela två låtar på piano och några låtar på blockflöjt. Men jag älskar musik över huvudtaget, jag skriver låtar och försöker sjunga så mycket som möjligt. Jag älskar att stå på scenen och sjunga och bara ha roligt.

Av Ronja Olsson - 26 december 2010 09:38

Dag 8 Mina bästa vänner 

Jag tycker om alla mina vänner eftersom ingen är lik den andra, och alla har något som inte den andra har men det är två personer som verkligen är underbara som jag kan räkna till mina bästa vänner. Ena personen har jag känt sen i fyran, den andra har jag känt sen sjuan. De är de absolut grymmaste tjejerna som verkligen förstår mig och hur jag är. De accepterar mig som den jag är och finns alltid där för mig, och jag finns där för dem ifall de skulle behöva min hjälp någon gång.


Först har vi Jennifer Strand. Henne har jag känt sen i fyran, vi har inte så mycket gemensamt men har alltid kul, vi kan prata om allt och förstår varandra. Hon får mig alltid att skratta och är lika knäpp som mig.   

Sen har vi Natalia Kajaus, henne träffade jag första gången på en fest, vi satt oss på en balkong och satt och snackade. Vi hade jättekul och förstod oss på varandra. Ett tag var vi varenda dag och hittade alltid på nå bus, satt på fönstergaveln och hade karaoke, det har vi gjort en massa gånger. Vi pratar fan om allt och förstår varandra oftast ibland undrar hon om det är något fel på mig men det vet ju alla att jag inte är normal, jag är speciell.  


Det finns såklart fler personer som verkligen är bäst men jag orkar inte skriva nå mer.    

Av Ronja Olsson - 26 december 2010 09:15

Dag 7 Min Bakgrund


Jag föddes på Uppsala BB, 2 april 1996. Jag och mamma bodde i Älvkarleö tills jag fyllde tre, då flyttade vi till Hyttön och jag fick min första häst Bruno. Vi bodde i Hyttön två år ungefär sen flyttade vi ner till Mullsjö vid Jönköping. Där bodde vi några år, sen flyttade vi upp till Söderfors och bodde där tre år, sen flyttade vi till Skutskär. Vi har bott i Skutskär i sex år och flyttat fyra gånger i Skutskär. Sen när jag gick i 7:an, så fick jag ett LVU på mig, fem dagar innan skolavslutningen i 7:an. Jag fick bo i fosterfamilj i 8:an först hos familjen Dannberg i Tierp och sedan mormor. Mitt LVU upphävdes när jag började 9:an och nu bor jag på heltid hos mamma.

Jag har varit mobbad i fyran, femman och sexan. Men har nog aldrig blivit accepterad av någon på Rotskär heller, jag bryr mig inte så mycket eftersom det är mitt liv och jag går i skolan för att göra något bra med mitt liv. 

Jag har ridit hela mitt liv, mamma hade häst när jag föddes och jag fick rida på honom och jag fick min egna när jag fyllde tre.


Vet inte vad jag ska skriva mer, mitt liv är egentligen inte så intressant för andra men det är en hel del för mig, jag älskar mitt liv och hur många motgångar och problem jag har haft eller har vet jag att allt kommer bli bra tillslut.   

Av Ronja Olsson - 26 december 2010 00:02

Först resturang sitter ett bra tag och chillar,då blir allt helt plötsligt en natt klubb, det är ju inte lite najss.  

Laserdisko, bra musik och inte tala om allt folk, typ 100 pers tränger sig in igenom en liten dörr, occkså ska jag min jävla mullvad försöka komma ut.

" FLYTTA PÅ ER!!!"   

Alla bara vänder på huvudet och flyttar lite på sig!

Åh herregud vad kul man har här uppe i fjällen!  

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards