brainwildchild

Alla inlägg under december 2010

Av Ronja Olsson - 14 december 2010 16:19

Ridit beebis idag på friluftsdagen, han var jättefin och lyssnade verkligen på mig! 

Längtar till Julklapps hoppningen på fredag, sen har vi hopp träning nästa onsdag och tävling 30 december! Det gillas väldigt mycket.   

Sitter och sjunger jul sånger mamma bara kollar på mig och undrar vart felet är någonstans.  

Något som irriterar mig så fucking mycket är kylan i mitt rum, det är ISKALLT. Letar du efter den nya istiden kom hem till mig här är den! 

Känns konstigt att nästan inte ha något att göra i skolan, matte och SO är det enda jag jobbar med fast att jag inte behöver.  

Vet att jag är dålig med bilder och ifall det blir några är de gamla. Men hoppas på massor uppe i fjällen och på tävlingen.  

Blir en bild på min söta lilla syster Saga Maria Magdalena! Ute på raggarrunda med Buicken!

  

Av Ronja Olsson - 13 december 2010 16:54

Måndag idag, lugn dag inte så mycket i skolan eftersom vi inte har nå mer musikal så slutar jag två vilket känns otroligt skönt!

Mamma drog till uppsala på något möte och jag är lat orkar inte laga mat så går till moster och blir bjuden på fläskkotletter, mums! Varit lite konstigt idag eller typ hela helgen jag älskar mat om det är god mat förstås! Men hela helgen och idag har jag fan inte orkat ätit eller sovit, fan jobbigt och mår dåligt! Weird! 

Mot Anette nu!

Av Ronja Olsson - 12 december 2010 14:25

tråkig söndag legat och sovit hela dan typ försökt få ut natalia men så lat som hon är så kommer det aldrig gå...

Men man kan ju aldrig sluta hoppas att hon släpper datan och kommer ut med mig.:D

Sen har jag och Natalia kommit på att jag inte skulle passa bra som domare eftersom jag kommer utvisa och skälla ut alla som skjuter en puck eller åker på mig.:D

Tio dagar kvar till jullovet.:D

  

Av Ronja Olsson - 11 december 2010 08:30

Tja!

Jag hann inte blogga igår har hade lite lite tid, först skola med den sista musikal föreställningen.   Tränade även på Lucia tåget.

Sedan åkte jag hem och bytte om, cyklade ner till stallet. Red Nelson idag äntligen! Men jag kände att jag inte riktigt orkade rida och han var lite slö, tycer så synd om honom i söndags när jag var i stallet på såg han jättefin ut men nu var han full med sår och han hade skavt av hår på en massa ställen! Stackaren! 

Sedan kom mamma och hämtade mig och körde hem mig, duschade sen åkte jag ut med Evelyn, Wistedt och Mason från typ halv nio till ett.   Åh herrgud vad jag kan driva Wistedt till vansinne med mitt skratt.  

 Ne nu ska jag sova lite till innan Jessi kommer (en hund jag ska vara hundvakt åt) Sen ska jag plugga det sista idag och imorgon!

Av Ronja Olsson - 9 december 2010 16:39

Gud vad jag absolut älskar torsdagar!

1. Slutar klockan två!

2. Snart är det fredag!


Och idag är det en ännu bättre dag! Fick MVG på teknik provet och gjorde MVG uppgifterna så ett MVG på betyg pappret sen vid höstterminens slut. Det gillas!  


Tänkte skriva klart frågorna vi har fått om Judendomen så att jag kanske till och med hinner göra fördjupningsfrågorna innan jul.  

Av Ronja Olsson - 8 december 2010 21:11

Färdig med ännu en föreställning! 

Hur mycket jag än har tyckt att det är jobbigt med musikalen, så känner jag att man kommer verkligen sakna när vi visar upp det för alla. Jag kommer säkerligen sakna alla i musikalgänget när vi slutar nian! 

Men men imorgon är det skol dag och sen sista föreställningen på fredag. 

Mvg på Histori provet känns bra de!

VG på no uppsatsen.

Mvg och Vg på de två engelska proven vi haft.

Får tillbaka No provet imorgon pirret bubblar i magen!

Fan fult, jag har mobilt bredband, mamma tog det och sa att jag skulle få tillbaka det när jag ändrade attityd och blev snällare. Då ställde jag mig HELT slut efter föreställningen ikväll och Städar rummet, sorterar tvätt och fixar. Går in och berättar för mamma, frågar:

-Har jag varit duktig?

- aa jätte duktig, vill du ha något?

- Nej då ville bara höra att jag var duktig.

- Okej du får ta sticken!!

- Tack mamma!  

Haha ne nu ska jag sova lite!

Av Ronja Olsson - 8 december 2010 16:30

Japp bäst att vakna till liv igen cykla ner till skolan vid halv sex och ha musikal för allmänheten.

Ska bli skönt med en vanlig skoldag imorgon! 

Ridning på fredag, bebis är frisk det gillas!!

 

Av Ronja Olsson - 7 december 2010 23:48

vill inte känna så här, det har sönder mig inifrån och ut!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards