brainwildchild

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Min Bakgrund

Av Ronja Olsson - 26 december 2010 09:15

Dag 7 Min Bakgrund


Jag föddes på Uppsala BB, 2 april 1996. Jag och mamma bodde i Älvkarleö tills jag fyllde tre, då flyttade vi till Hyttön och jag fick min första häst Bruno. Vi bodde i Hyttön två år ungefär sen flyttade vi ner till Mullsjö vid Jönköping. Där bodde vi några år, sen flyttade vi upp till Söderfors och bodde där tre år, sen flyttade vi till Skutskär. Vi har bott i Skutskär i sex år och flyttat fyra gånger i Skutskär. Sen när jag gick i 7:an, så fick jag ett LVU på mig, fem dagar innan skolavslutningen i 7:an. Jag fick bo i fosterfamilj i 8:an först hos familjen Dannberg i Tierp och sedan mormor. Mitt LVU upphävdes när jag började 9:an och nu bor jag på heltid hos mamma.

Jag har varit mobbad i fyran, femman och sexan. Men har nog aldrig blivit accepterad av någon på Rotskär heller, jag bryr mig inte så mycket eftersom det är mitt liv och jag går i skolan för att göra något bra med mitt liv. 

Jag har ridit hela mitt liv, mamma hade häst när jag föddes och jag fick rida på honom och jag fick min egna när jag fyllde tre.


Vet inte vad jag ska skriva mer, mitt liv är egentligen inte så intressant för andra men det är en hel del för mig, jag älskar mitt liv och hur många motgångar och problem jag har haft eller har vet jag att allt kommer bli bra tillslut.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards