brainwildchild

Direktlänk till inlägg 19 december 2014

De bara är så

Av Ronja Olsson - 19 december 2014 13:07

Var hos en läkare idag som skulle göra en bedömning och därefter slussa mig vidare till en psykolog. Han var jätte trevlig, lyssnade bra. Men jag som bara babblar på, inte kommer fram till något konkret. Och ja, jag är fan sämst på att förklara. Han kom fram till att jag skulle till vuxen psykiatrin, Om jag får ångest eller depression under storhelgen så ska jag ringa psyk direkt och antingen bli inlagd eller få hjälp. Skulle först få ångestdämpande, men då en av biverkningarna är att jag får värre ångest i några veckor så väljer jag att ta dem nästa år istället. Kom fram till lite vettiga saker och jag fick iallafall känslan om att jag blev förstod. Att han var grymt snygg var ett plus som gjorde att det blev svårt att få fram rätt ord ibland ;) 


Nu är jag nere i en liten dipp. Ska svara på lite frågor från bearbetningarna då jag inte gått på en enda av dem lektionerna.. Fy Ronja, faktiskt första gången jag skolkar.... Men sen jag gå ut och gå. Promenera och rensa tankarna. Ska jobba ikväll, dock endast 4h. Men ska jobba mer i helgen. Imorgon mellan 7-17 och söndag 7-22

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards