brainwildchild

Alla inlägg under februari 2011

Av Ronja Olsson - 11 februari 2011 18:18

Var hemma från skolan idag, mådde inte så bra och sedan var man nästa insnöad!

Låg och sov, såg på tv och städade lite.

Åkte till stallet och red, det var hemskt och cykla, slirade hela tiden.

Gick så där på ridningen idag. Både jag och Nelson var väldigt trötta men piggnade till ordentligt på slutet.

Först red vi på en ått volt över bommar utan stigbyglar, sedan hoppade vi en oxer med kontrollbom och ett studs, och avslutade med en långanridning på ett våghinder!   

Jag och Paint är inte bästa vänner!

Nu ska jag bara ta det lugnt, lägga mig i ett varmt bad och sedan vara med min mor! 

Av Ronja Olsson - 10 februari 2011 16:23

Gud vad jag verkligen hatar detta land, på vintrarna! Det snöar och det snöar, och det blir kallare och kallare!

Nationella idag var så jäkla irriterande... 

Vatten och frukt, fick inte prata och inte gå runt försen man var helt klar med provet. Man fick bara gå och hämta skolmaterial och gå på toa. När jag var färdig sprang jag fan runt på hela skolan.  

Sedan hade man ju idrott, och jag ser ju verkligen ut som bambi på hal is. Lutar mig framåt, fötterna i konstig vinkel och skriker som en stucken gris om någon kille kommer i närheten och låtsas tackla mig! Gud vad hemskt det är men jag är duktig ändå säger my.  

Jag bävar mig för att gå ut måste till COOP och fixa en skol sak.

Tar en tupplur till!

Av Ronja Olsson - 9 februari 2011 19:23

Skola inget speciellt, asså det händer absolut ingenting på våran skola.  

Det irriterar mig, fast jag har blivit väldigt lugn kanske det som är skillnaden för det är mest jag som låter.  

Nationella imorgon fast det är uppsatsen då... Tänk tre timmar i tystnad DET GÅR INTE!!! Jag måste ha musik!

Jag hoppas själv att det går bra!

Har varit hos kusin idag igen, vi lagade SUPERgod mat! Lax, asiatiska grönsaker och potatis. Gött sörry! Sedan kom moster Anna förbi en  bra stund och snackade lite. Och även mimmis kille Rikard kom hem innan jag kom iväg så jag var nog där ett bra tag.  

Nu ska jag skicka iväg ett mess till Jennifer och så ska jag plugga tyska skulle gjort det i måndags och igår men har inte orkat, FY skäms på mig!!

   Jag och halva delen på lillsyrran i Gran Canaria!

Av Ronja Olsson - 8 februari 2011 20:27

Nyduschad

Insmord med hudlotion

Tigerbandage runt båda armarna.

Nu mår man toppen när man vaknar imorgon!

  

Av Ronja Olsson - 8 februari 2011 17:28

Gjord första Nationella provet idag, tyckte att det gick bra. Det var väldigt lätt trodde det skulle vara värre, nu är det uppsatsen på torsdag.

Kanske skulle ta och bli snickare, mitt skåp jag bygger på träslöjden kommer bli KÖNNG!

Evelyn var förbi en snabbis, vi lagade lite mat och snackade. 

Nu ska jag fortsätta på NO-uppgiften!

Av Ronja Olsson - 7 februari 2011 18:17

Ja de är Måndag igen!

Skola inte så mycket förutom att jag gick armgång för första gången i mitt liv.  

Sedan gick jag hem till kusin mimmi! Skönt att vi bor grannar nu när hon ska ha barn snart.   Pratade kollade på tv, sedan gick vi och solade tio minuter var. Gick och handlade och mötte upp Julia!  

Sedan var jag tvungen att gå hem har NO-uppgift att lämna in.

IMORGON ÄR DET FÖRSTA NATIONELLA!!!


  Dagens Outfit.

Mimmis tröja

Linne från Gina Tricot

Byxor LEE

Strumpor

Bh och trosor från Gina Tricot

Fred Perry skor

Playboy skärp



Bra vänner som älskar dig för den du är kommer alltid finnas vid din sida.

Dåliga människor som utnyttjar dig och tycker om dig för stunden försvinner.

Fast det är du själv som väljer vilka människor du vill spendera ditt liv med.

Det är tur att jag har de bästa vännerna man kan få!

Jag är så otroligt lycklig att jag har fått lärt känna er, 

att jag fått sådana fina minnen med er.

Ni vet själva vilka ni är.

"Good friends are like stars. You dont always see them, but you know they´re always there for you!"

  

Av Ronja Olsson - 6 februari 2011 20:08

Åkte till pappa igår kväll med farmor, käkade och städade, sedan blev jag kvar.

Pappa var jättedålig, han tror att han har en blodpropp i benet. Hjälpte honom med Saga och så, kollade på Melodifestivalen, låtarna var bra inte riktigt kanon men bra.

Pappa ringde sjukvårdsrådgivningen och fick en tid idag 15,40 men när vi väl skulle iväg hade han tappat bort bil nyckeln.  

Så han åkte iväg med Lasse och Carola hämtade upp mig och Saga. Mer har inte jag hört av honom hoppas det inte var något allvarligt, för han har varit "sjuk" typ jättelänge, hängig, trött och hostat mycket har sagt till honom att åka och kolla men puckot tycker inte det är så farligt.

För de som inte vet är det här min älskade pappa!   

   Har varit ute och träffat Jennifer en stund, fattar inte att folk kan vara så jävla omogna och osäkra man blir ju nästa irriterad. Men jag orkar verkligen inte bry mig något mer om äckliga människor!

Nu ska jag kolla på Bones först och sedan I Rymden Finns Inga Känslor!  

Av Ronja Olsson - 5 februari 2011 08:19

Orkade inte blogga igår var så jäkla trött!


Men det var ändå inget speciellt var i skolan gjorde SO-provet, gick väll sådär hoppas på ett MVG!

Sedan skjutsade Faster mig till stallet, det är fel på min cykels bak däck, mamma får kolla på det!  

Red Nelson tränade lite snäva svängar och kontroll, måste tänka på att räta upp mig fortare och hålla ihop han lite mer, annars såg det bra ut. Snacka om träningsverk idag har jau inte ridit på två veckor!  

 

Idag vaknade jag klockan sex av att en hund skällde! Och han slutade inte skälla, han skällde nog i en timme. Galen blev jag men kändes skönt att vakna tidigt!

Har städat rummet och gjort lite nytta, har tvättat och ska gå och handla när COOP öppnar. Sedan kanske jag åker till pappa vet inte får se om han har tid att hämta upp mig först. Ska fråga om jag kan få vara hos honom på sportlovet!  


Just det nu har man fan börjat räkna ner dagarna till första Nationella Provet!

Fyra dagar kvar tills vi har NP i svenska, Läsförståelsen.   

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards