brainwildchild

Alla inlägg under september 2011

Av Ronja Olsson - 22 september 2011 16:11

Just nu är jag ganska taggad, troligtvis blir det tävling i Högbo och Grs i höst! Super, Christina skulle kolla lite först.:))) 

Det ska bli så kul att komma ut och tävla nu när man tagit grönt kort! Sist jag var ute var på fältis, 2 december med Robin, på Skol-DM! Tog mig till final!:)) 

Skolan var chill hade håltimme på engelskan eftersom jag har redovisning nästa vecka så blev färdig med samhällskunskapen som vi har prov på imorgon, så det blir det jag ska lägga min enrgi på resten av kvällen! MMMM fun!

Ja och sedan blir man tvungen att åka upp i helgen för att fira systrarna, hm vad ska man ge till dem då?? Får klura på det, kör även ett box pass imorgon känner att jag börjar bli bättre och jag står inte ut en dag till utan träning känner mig som en uppblåst ko på 350kg!

Ska städa upp lite i mitt rum och sedan sätta mig med samhällskunskapen.

     Överst Christina och Nelson, Under Jag och Nelson!

Av Ronja Olsson - 21 september 2011 18:18

Ska fixa mig och sedan middag på Jernet med pappa, sedan får jag taxi in till söder ska på Inspark, hope it will be fun!

Kläder? Min svarta fodralklänning med tights, (annars blir det kallt, brukar köra bar bent som ni vet) och mina svarta klackar, kör all in black today! Inge makeup och sätter upp håret i en slarvig knut, najss! Orkar inte bry mig mer, skola klockan 8 så blir inte kvar till 1, inte vad jag tänkt, annars kommer jag vara en bitch i skolan och bli irriterad på allt och alla!

Just det slutade 12 idag hade bara tyska, najss, eftersom jag inte har redovisning försen på onsdag så har jag ledigt från engelskan idag och imorgon, mmm! Sedan eftersom jag har jätteont i halsen så blev det inge idrott, men sedan när jag kom hem och kollade datan runt 3 så såg jag att de skulle ha teori eftersom det var så dåligt väder, dålig I am ibland!

Dagens plugglåt.

Av Ronja Olsson - 20 september 2011 19:01

Det händer absolut inget roligt nu för tillfället, jag fick inte träna idag eftersom jag lär låta min kropp bli frisk, men på torsdag kör jag, (kör lite styrka idag;)

Blivit helt färdig med alla presentationer, skönt nu kan jag fokusera på samhällsprovet och kemi provet, börjar 09,30 tänkte ha 45 min coachtid imorgon eller om jag somnar tidigt åker jag dit runt halv nio, vi får se!

Beställt skolfoton eftersom vi har skolfoto på lördag, vad ska man ha för kläder???

Pappa kom ner, käkade sushi med mig, tog en bento idag. Men han åkte upp igen och skulle skjutsa hem Jörgen!

Göra lite matte nu kanske?

See yah!

Dagens plugglåt! Lyssnade på den för första gången igår och blev fast!

Av Ronja Olsson - 19 september 2011 18:58

Orkade inte blogga igår. Skulle varit med Rebecka men, jag och mamma åkte ner till morfar och käkade då tog det lite för långt tid, var förbi mimmi också. Pratade med pappa, blev tvungen att ta tåget 05.30 ner till sthlm idag, snacka om att jag var trött!

Hann förbi Lidingö först som tur är!

Skola. Tre lektioner inte alls jobbiga måndagar som tur är!

Blev kvar till fem satt och pratade med Malin efter skolan och gick på coachtid!

Gjort lite läxor, ska laga mat nu och bli helt färdiga med presentationerna så att jag kan börja med samhällskunskap imorgon, ingen boxning imorgon eftersom jag börjar bli frisk och vill inte riskera att bli sjuk igen. Så tar det lugnt i veckan igen!

Ja och ett STORT GRATTIS till Rolf Göran Bengtsson som tog EM guld igår, sveriges första i världshistorien, stort grattis!!!!

Av Ronja Olsson - 17 september 2011 15:49

Igår kom jag som sagt upp till skutskär, åkte med syster som jag drev till vansinnne kul hade vi i bilen hem åtminstone! Sedan begav jag mig till Gävle och umgicks med Jennifer, Madde, Nisse, Simon, Ellinor och Mattias, lodade runt i Gävle.

Träffade Mimmi på bussen hon sov över hos mig inatt!

Super nöjd idag med Nelson, han lyssnade kanon på mig.

Skrittade fram på cykelbanan, sedan gick jag in på lilla banan och red fram, mycket trav, korta, länga volter. Banan var rätt så blöt och tung, så lite jobbigt för han. Galloperade fram. Sedan bytte jag till stora banan för att de om den var bättre, på vissa kanter var den bra men andra var den så jäkla dålig!

Blev lite skänkelvikningar, och lugn trav och galopp, lät han sträcka på sig. Allt klickade idag tyckte jag, det kändes så bra. Vad skulle jag göra utan min vackra prins?

Tog in han och fixade han efter jag skrittat av honom, borstade och släppte ut han igen, de skulle få gå ut till sju ikväll!

Dushade, käkade, och begav mig till Furuvik och var med Sofie, Oscar och två till åkte till deras gamla lägenhet och hjälpte dem att packa lite.

Åkte till Skutskär och lodade i mimmis trappuppgång, för när man ska umgås med henne så tar hon 3000000¨år på sig att komma,-.-

När hon väll kom träffade vi även Rickard, (våra mammors kusin). Gick upp till Mimmi, städade, och fixade i lägenheten, jag gjorde ordning en supergod soppa. Jennifer kom, Mimmi som tyckte min soppa var äcklig (hon är bara avundsjuk för att hon inte är lia bra som mig!;)

Satt oss i soffan och såg på film, sedan kom Jens, såg på film, skratttade och hade allmänt trevligt!

Jag och Jennifer begav oss hemåt nu runt halv två, svin kallt ute!!! Och jag hade tights, tröja och kavaj, super kallt. Joggade till och med i 8cm klackar typ 500m hem för att det var så kallt!

Tog några bilder på min beeebiiibuu men kommer upp sen jag är grymt trött! Imorgon ska jag vara med Rebecka som jag saknat den bruden!

Blir en bild på henne mig och Jennifer! Från april i år!

Av Ronja Olsson - 16 september 2011 11:07

Hostiga lilla jag här, huh! Jag hatar att vara förkyld! Det är irriterande! 

Skolan snart, mysfredag, och eftersom jag inte tycker om one piece så har jag tight och en STOOR tröja! Myys! 

Ska rida imorgon.:) Som jag saknat min Älskling så ringde Lotta och har han imorgon eftersom Christina inte ska tävla imorgon, vill också ut och tävla, men hon har så många lag hoppningar så då kan inte jag tävla samtidigt.:(

Nu ska jag bege mig ut till bussen strax, see yah! Mamma har sagt upp internet så vänta er inget inlägg i helgen om jag inte lånar någons data.:(

 

Av Ronja Olsson - 15 september 2011 21:46

Körde en 30min pass idag kände att min dag var inte den bästa med en påbörjad förkylning gjorde lite styrkeövningar när jag kom hem istället så att jag ändå fick med det mesta. Kör nog 30-45 imorgon också eller innan, helst innan eftersom jag vill köra hopprep 25 min, skuggas och träna på tekniken framför spegeln och sedan lite styrka. Men ska prata med tränaren imorgon och se om han säger att det är okej att jag gör det innan eller tar det lugnare och på uppvärmningen tar jag hopprep.

Ska plugga lite och skriva ut lite nu, träna inför presentationen också!

Lördag som  sagt hockey och på söndag ska jag hitta på något med Rebcka. som jag saknat henne!

Så här vill jag se ut (inte helt) när jag blivit av med allt fett och börjat få mukler!

Snygga, slanka armar. Små magmuskler, ska bara synas när jag spänner inte annars.

Välformade lår med inget äckligt daller!

Av Ronja Olsson - 15 september 2011 12:40

Sitter i skolan och ska ha engelska, värre idag med förkylningen.:( Hittade inte astma medecinen så kan inte andas så värst bra.

Syster Emelie kom igår kväll och sover hos mig, igår och idag.:)

Boxning ikväll får se hur mycket jag orkar. Going to Gävle tomorrow, Hockey på lördag!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards