brainwildchild

Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Ut i kylan

Av Ronja Olsson - 20 januari 2015 18:40

Jag gjorde något som jag faktiskt aldrig brukar göra.. Gå ut på promenad när det är dåligt väder. Vet att det aldrig är en bra ursäkt men jag blir på sämre humör av att gå ut när det regnar eller så, visst känslan är skön när jag kommer in igen, 

Men nu tog jag tag i mig själv, jag ligger bara och sover och har ingen motivation alls nu, har varit så i några veckor vilket är ledsamt. Visst jag kör på crosstrainern, men jag tror att jag lär komma bort härifrån att det är det som är felet. 

Men iallafall, jag gick ut i 40 min. Det små regnade, var allmänt kyligt, ganska mörkt så när jag gick in min väg i skogen slog jag på lampan på mobilen. Jag SPRANG en bit också, var inte mycket alls för det var halt och jag höll halvt på att ha ihjäl mig, men det var första gången på ja, jag vet inte hur länge. Kände mig stark, var inte alls lika jobbigt för knäna som jag trodde att det skulle vara. Så ska börja lägga in lite jogging bitar nu när jag är ute och går. Känns som om jag är på rätt väg. Har bestämt mig för att mäta mig men itne väga försen i sommar. Dels för att den siffran som står inte är så viktig det är mer hur jag ser ut. När jag var som snyggast vägde jag 81 kilo. Var mycket på vågen men inte lika mycket i spegeln. 


Juste fick mina nya träningskläder, ett par av byxorna, dem som jag längtade mest till var jättekonstiga. Skitsnygga men på insidan av byxorna så var det något konstigt klister som inte alls kändes bra. Så det blir retur på dem. Men mina Puma tights var jättesköna. Dem satt åt bättre än mina andra byxor och kändes bra. Hade på dem på promenaden och jag är mer än nöjd med dem! Surt att dem andra var konstiga, men så kan det vara ibland.


Nu ska jag duscha och sedan lägga mig i sängen eller soffan och sova/vila. Jag är jättetrött. Har börjat använt Lifesum igen, då när vi åt lunch igår så hade min klasskamrat börjat använda den. Kan vara kul att ha någorlunda koll på vad man äter! Just nu har jag inställt att jag ska äta 1500kcal, igår åt jag ca 1300 och idag har jag ätit 1100 så ska ta en macka lite senare också. Inte bra att äta för lite heller. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards