brainwildchild

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Ronja Olsson - 6 december 2011 21:59

Okej sen tisdag bara en lins i så skyll inte på mig och irritera er inte över stavfelen!


Jag tappade en lins på t-uben så halvblind som jag är och halvt handikappad, tog jag ett hopprep och tänkt köra det som uppvärmning. (Ögongodis på passet ,mmmm yummy!) Men då hade Edgar andra planer, jag fick ta uppvärmningen för alla, jaha det var bara att tänka om hade en klar uppvärmning, visst lite dåliga övningar men jag körde de gamla vanliga. Men efter fem minuter dog mitt knä och maria tog över, hoppade in sen när jag stretchat klart.

Hopprep i fem minuter. teknik, sedan parade vi ihop oss och jag hade bara ne lins och då är mitt avständs bedömmmning inte så bra, så jag tog säck resten av tiden, körde exakt samma som de andra fast på säcken,

lite smått fys på slutet och stretching!

Ett bra pass men är besviken på min insats vet att jag kan bättre, både med knät och med passet, vet inte om det är för att jag fått lite sömn eller om jag hade bara en lins som gjorde att jag var försiktig!

Hoppas på bättre på torsdag och två linser, kör järnet då!

Av Ronja Olsson - 6 december 2011 18:47

1. Hur gammal är du om fem år? 20
 
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? klassen
 
3. Hur lång är du? 167 kortisss!
 
4. Vilken är den senaste filmen du sett? never let me go
 
5. Vem ringde du senast? jennifer
 
6. Vem ringde dig senast? sandra
 
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? :)
 
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? beror på
 
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? aldrig varit gifta, aldrig bott tsm när jag varit född
 
10. När såg du senast din mamma? två veckor sedan
 
11. Vilken ögonfärg har du?blå
12. När vaknade du i dag? runt fem pappa beställde väckning
 
13. Vilken är din favoritjulsång? har ingen
 
14. Vilken är din favoritplats? där jag trivs bäst
 
15. Vilken plats föredrar du minst? venne
 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? på universitetet i lund eller umeå kanske uppsala
 
17. Vad skrämde dig om natten som barn? clowner, mörkret
 
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?  en låt
19. Hur stor är din säng? 160 cm
 
20. Har du stationär eller bärbar dator?  två bärbara
 
21. Sover du med eller utan kläder på dig? utan eller med tshirt och trosor
 
22. Hur många kuddar har du i sängen? tre stycken
 
23. Hur många landskap har du bott i? tre
 
24. Vilka städer har du bott i? tierp, gävle, skutskär, sthlm, äby, mullsjö, hyttön, hedesunda
 
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota
 
26. Är du social? ja rätt så, fast beror på vilket humör jag är på
 
27. Vilken är din favoritglass? magnum
 
28. Vilken är din favoritefterrätt?  vetinte, det beror på vart jag är, vad jag har ätit innan och vem som har gjort vad
 
29. Tycker du om kinamat? jajajaja
 
30. Tycker du om kaffe? nej
 
31. Vad dricker du till frukost? té, juice, nyponsoppa, mjölk
 
32. Sover du på någon särskild sida? på rygg eller på sidan
 
33. Kan du spela poker? jadå dock inte så bra
 
34. Tycker du om att mysa/kela? ja
 
35. Är du en beroendemänniska? några få beroenden har jag väl
 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? nej
 
37. Vill du ha barn? jaaa när jag har en grym karriär och gjort det mesta i livet
 
38. Kan du några andra språk än svenska? engelska och tyska
 
39. Har du någonsin åkt ambulans? nej
 
40. Föredrar du havet eller en bassäng? båda
 
41. Vad spenderar du helst pengar på? kläder
 
42. Äger du dyrbara smycken? ja mina äkta guldringar och två guldhalsband med den ena en ovanlig opal och små diamanter och en guldlänk
 
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? ser inte på tv så mycket
 
44. Kan du rulla med tungan? ja
 
45. Vem är den roligaste människan du känner? dem med samma humor som mig är väl roliga, heh.
 
46. Sover du med gosedjur? alltid!
 
47. Vad har du för ringsignal? någon med nickelback
 
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? hehe ja
 
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? ett julkort
 
50. Flirtar du mycket? neej
 
51. Kan du byta olja på bilen? ja
 
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? nej
 
53. Vilken var den senaste boken du läste? kallocain - karin boye
 
54. Läser du dagstidningen? ja
55. Prenumererar du på någon veckotidning? nope
 
56. Dansar du i bilen? haha va?
 
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?  någon rock
 
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? analys på en film
 
59. När var du i kyrkan senast? i somras
 
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Sofie, Mona, Carina, Curt, Torsten, Nina Lotta ja listan blir lång
 
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? en natt
 
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? mamma
 
63. Vad lyssnar du på just nu? en äcklig pipande telefon
 
64. Har du varit med i tidningen? ja
 
65. Vad är det konstigaste du ätit? sniglar
 
66. Vem såg dig naken senast? min spegel
 
67. Vad är det för färg på din tandborste? blå/vit
 
68. Hur imponerar man på dig? var dig själv, charmig, självsäker, väldigt intresserad av mig och mitt liv men inte för dryg
 
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? mamma ,blondi, mimmmi
 
70. Har du någon piercing? nej
 
71. Din största vinst? 150 kr!
 
72. Civilstånd? singel
 
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? facebook, bloggplatsen
 
74. Är du fåfäng? nej ha
 
75. Ångrar du någonting du gjort? ja de gör jag väl
 
76. Hur gammal är din pappa? 44
 
77. Vilket är ditt drömjobb? läkare eller polis eller ne jag har några fler på listen
 
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till det?  åka utomlands
 
79. Vad har du haft för husdjur? två hästar, tre hundar, tre katter en massa fiskar
 
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?  Jag har klaustrofobi och har lätt att bli stressad när jag går i folkmassor.
 
81. Svär du ofta? ibland då
 
82. Sverige när det är som bäst? när de är sommar
 
83. Kan du åka slalom? nejj
 
84. Vad har du ätit i dag? skolmaten i skolan
 
85. Vad har du för utbildning? naturvetenskap
 
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? ansikte
 
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? ben och armar
 
88. Vilken är din bästa egenskap? listan blir lång
 
89. Vilken är din sämsta egenskap? listan blir lång
 
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? listan blir lång
 
91. Saknar du något?  ja
92. Är det viktigt att fira födelsedagar? ja de tycker ja
 
93. Vad gör dig ledsen? svek
 
94. Vad gör dig glad? mina nära och kära
 
95. Har du varit gift eller förlovad? nej
 
96. Vad ska du göra i helgen? mysa med mina vänner och min älskade bror william ska sova hos mig och vi ska ligga sked!
 
97. Vad är det knasigaste du gjort? hahah, jadu listan blir lång
 
98. Vad har du för laster? mmen gud vad många listor jag får
 
99. Vem är din förebild? starka människor som klarar jobbiga situationer och gör smarta val
 
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? åka till träningen

Av Ronja Olsson - 6 december 2011 18:23

Tisdag, snart jullov, snart jul, snart nyår!

Haft kemiprov, so lektionen tränade vi till kemin och instuderingfrågor. Sedan ingen lärare i matte gjorde några tal och sedan sov jag i soffan en timme, film på svenskan och hem.

Bakat lussekatter och vilat, nu ska jag strax åka till träningen och köra slut på mina krafter, imorgon ska jag upp på en musikföreställning , och träffa gamla vänner!

Ner till Lidingö på kvällen igen!

Ne nu taggar jag boxning!

Av Ronja Olsson - 6 december 2011 06:16

Så damn bra den här videon, jag vet eftersom jag varit mobbad större delen av mitt liv vad han gått/går igenom, och han är så stark, som först klarar av att "berätta" och avsluta med att han är starkare! Det var bara så bra, satt och smågrina lite för mig själv, jag skulle aldrig klarat av att göra en video och berätta för alla om mina upplevelser. Stark kille-stort respekt!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards