brainwildchild

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Wooohooh

Av Ronja Olsson - 31 december 2011 04:00

Nu när vi snart passerar 2011 och övergår till 2012 kanske
man ska ta och summera 2011!

Nyårsafton förra året blev lite hackig, började hos Natalia
med henne, Jennifer och mig. Lyssna på musik, drack och hade jätte roligt!
Sedan får vi alla något fel, beger oss till Bomhus och möter upp Natalias kusin
Joacim, skojade, såg på fyrverkerier, Natalia puttade ner mig i snön när jag
skulle kissa och sedan höll vi på att missa bussen. Not my fault! ;)


Mer minnesvärda dagar i 2011 var när jag åkte till
Lundsbergs internat skola och provgick, en sju helvetes resa dit, fel på tåg
och buss, fel buss, åkte för långt, taxin kom inte. Ja vad ska man säga? Men
till slut kom jag fram, det var så underbart vackert där, trevliga människor,
fin utsikt. Jag tror att jag var där fyra dagar. Bodde i ett rum tillsammans
med Christina Swartch (stav) som låg etta på ridsports ponnyhoppnings lista
2011 med sin franska Connemara hingst:) och med Hannah Clausen som tävlade
dressyr med sitt svarta sto, jättekul att få bo med två ryttare och den ena som
är känd inom ponnyhoppningen!:) Egentligen går det inte att beskriva Lundsberg
man måste uppleva det  själv, och jag
tror självklart att de var trevligare mot när vi provgick än ifall vi började
där på riktigt, ni har väll sätt alla rubriker om Lundsberg som det skrivits om
här på hösten. Mer om min tid där, två dagar gick vi runt och hade ”lektioner”
i alla salar, på kvällarna var det olika aktiviteter och en kväll följde jag
med Christina och Hannah upp till Forest Hill, ett av killhemmet och umgicks
med några av killarna. Hemresan gick betydligt bättre! Och jag var säker att
jag ville gå där men ack så fel man kan ha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards