brainwildchild

Alla inlägg under mars 2013

Av Ronja Olsson - 15 mars 2013 21:10

Helt sick vad tiden går fort. Känns som om det var ig¨r jag örjade på Thoren. Nu är det mindre än ett och ett halvt år kvar. Idag har jag varit på coachtid, fysik, svenska. Simmat 45 minuter. Biologi, 15 min poernap på biologin!  Haha!

Åkte hem och somnade i sängen. Utmattad som få? Men nu ska jag ta ur linserna och lägga mig i sängen igen.

Imorgon kommer Anna ner till stockholm och ska fira sin kompis Helga. Mamma min följer med ner och umgås med mig under den tiden <3

Imorgon bitti ska jag även gymma, ben står på schemat. Jag ska inte ut och springa för är tjock och har ont i halsen :(  Work that ass bitch! Nu kör vi.

Av Ronja Olsson - 14 mars 2013 21:16

Igår sov jag över hos syster i Kallhäll! Vi åt god mat och kollade på film. Ugnsbakad lax med rotfrukter och broccolipure. Heaven! Avslutade runda klockan 12 med Vaniljpannacotta och jordgubbar. MMumms! Såg på Bitchkram och Magic Mike :)

Skulle upp och springa imorse men när jag satt i linserna och kläderna var på hade jag glömt löparjackan och tänkte inte springa klockan sju i tshirt. Så jag la mig i syrrans himmelska säng igen. Var nästan så att man fick släpa sig upp på morgonen! Åt frukost och gick ut till bussen, som var försenad, så vi missa pendeln, så jag kom försent........ Men sedan flöt dagen igång. Fick tillbaka idrottsarbetet vi skrev för ett tag sedan och ett A på den :D Me happy! Hem en snabbis för att byta om och sedan till klubben.


Uppvärmningsövningar. Skugg. På med utrustning. Två ronder parövning. Två ronder fri sparring och två ronder på speedbollen. Därefter säck. 10sek arbete. 10 sek vila. 20sek arbete. 20sek vila. 30sek arbete. 30sek vila. 40sek arbete. 40sek vila. Och därefter neråt igen, sedan upp och sedan ner. Avslutade med medicinbollsövning och axlar. Fem min nedjogging och 5min lätt skugg. Skönt pass. Presterade inte till max men maskade inte heller. Anna frågade om jag ville sparras på söndag så hon ska be en tjej från uppsala komma till klubben på söndag och träna :) Yeey!


Nu har jag fixat allt till imorgon. 3km i morgon bitti. Skola och på håltimmen mellan svenskan och biologin sticker jag iväg och simmar 45 min :)



Av Ronja Olsson - 12 mars 2013 20:27

Dagen har varit händelserik och bra. På fysiken trodde jag att jag låg efter men tog igen snabbt som tusan och känner att jag borde blivit eletriker då jag fattar det så mycket bättre än annat. Därefter biologi, matte, samhällskunskap. Opponerade mot varandra i samhällen och fick en rad nödvändig och bra kritik av Johanna. Tack!!


Därefter ner till klubben för ett pass, sparring idag. Började med att värma upp och såg på schemat att jag skulle gå en "match" mot Helena. Kul! :) Hon är en jätte duktig boxare på vår klubb, snabb och stark som tusan. Skuggade, hoppade hopprep, parövningar med en av Djurgårdens boxare, Erika. Därefter in i ringen. Försökte verkligen tänka på min guard men den slinker ner, speciellt vänstern, högern sitter ändå ganska stadigt. Antingen är det för att jag inte har muskler eller styrkan kvar eller orken, och lite grann är det att jag gillar att ta emot stryk, jag blir taggad till att träna mer och bli bättre ju mer stryk jag får! Helena fick in en rad klockrena slag och nån fick jag till. I mitten av andra ronden prickar hon näsa perfekt och där började jag blöda näsblod för FÖRSTA gången i hela min boxningstid!! Först trodde jag att det började rinna en jävla massa snor men sen i slutet av ronden hör jag Daniel (min tränare) det är bara blod. Jag "needå" går och spottar och inser verkligheten. Jag var lyrisk, var super glad. Hahaa kanske låter konstigt men eftersom jag aldrig blödit näsblod när jag boxats förut så visste jag inte om jag skulle få panik eller vad jag skulle göra första gången så hellre att det hände nu. Jag trodde att jag skulle löpa amok och bli tokig men jag blev bara glad :D Körde en rond till och avslutade med intervaller. 20sek arbete, 40sek vila i 10min. Sista 20 sek som jag skulle arbeta trodde jag aldrig Robell skulle skrika stopp, kände armarna bara började hänga och slog bara allt jag orkade utan att riktigt nå fram:) Men ett grymt bra pass, tack till Helena för grymt bra sparring! Min tränare hade som kommentarer att jag lär vara först mycket mer, men det är något jag verkligen lär träna på, eftersom jag känner mig säkrare som kontringsboxare. Sedan vet jag att Guarden och fotarbetet lär tränas och Zang säger ofta temperamentet. Blir lätt överhet och stressad och tillslut ser jag streetfighting rött när jag blir förbannad på mig själv, då vill jag bara slå ner den andra för att visa att jag kan. Vilket är helt FEL teknik!!!!


I ungen väntade en pizza när jag kom hem, min pappa är awesome! ;) Men orkade kanske 1/4 innan jag höll på att spy, frullen för imorgon fixad ;) Nej nu ska jag sova, ska upp tidigt och handla med pappa och ska sova över hos systeryster imorgon. Filmkväll och bygga lite möbler!! :)) Kul kul!      

Slänger även upp lite bilder, börjar se lite tråkigt ut på bloggen nu när jag inte har så mycket tid att blogga längre!

Av Ronja Olsson - 11 mars 2013 08:53

Oj nemen, hade ag en blogg? Det hade jag glömt bort. Så nu är jag tillbaka i sadeln. Har lite huvudvärk men svullnaden och ömheten vid tinningen har gått bort. Ögat ser okej ut, var värst i lördags!

Så idag ska jag till skolan och jag ska träna. Som jag vridit och vänt mig av tristess den här helgen!!!

Först ut, volleyboll på idrotten och sedan ett boxpass!

Jag sov bort hela söndagen. Vaknade vid 10, somnade vid 15, vaknade 01,38 INATT!! Haop det var mycket till en söndag. Men 05 somnade jag om igenom och fick sova till 08. Så att jag inte är så lätt retlig! ;)


Av Ronja Olsson - 8 mars 2013 19:25

Idag har jag sovit, sovit, sovit, och sovit lite till. Druckit en massa hinkar vatten och känner mig lite bättre, är fortfarande öm och svullen vid tinningen och uppmot tuggmuskeln men det börjar lägga sig. Har skrivit lite grann på analysens 1:a version som ska in ikväll. Tänkte göra de sistadelarna när jag mår bättre alltså referenslistan, och definition avcentrala begrepp. Ska skriva klart min diskussion nu och sedan lämna in den. Därefter vill jag sova några timmar till, imorgon ska jag ta en lätt promenad om det är fint väder, så att jag kan få lite D-vitaminer ;)

Förhoppningsvis är jag redan tillbaka på klubben på söndag för ett pass och ska till skolan på måndag. Så sömn, sömn, sömn, vatten, vatten, vatten1!!


Av Ronja Olsson - 7 mars 2013 18:34

Jag saknar dig min finaste <3 Sex år har gått, sex år med händelser som jag aldrig kunat trott jag skulle uppleva eller göra- Vissa jag är stolt över och vissa jag ångrar. Jag ångrar att jag släppte taget om dig och lät dig flyga iväg, men samtidigt vet jag att det var för ditt eget bästa. Det var dig jag fick när jag var tre år, min första ponny. Han som bet mig, gosade med mig, stack med mig, bet mig, lekte med mig Bruno, du var och du är en ängel, du betyder otroligt mycket då det var du som lärde mig det mesta i ridning, Det var dig jag gick ut och pussade på en extra gång på kvällen. Det var dig jag bad till när jag mådde som värst, detär dig jag saknar att ha. Jag saknar Marino och Blizzen också men det var du som var MIN. Min älskade ponny, min kära lilla häst.


Jag släpper en tår och tänder ett ljus  Vi ses i nangiala min vän.


Du log mot mig en sista gång.

Du var så lugn, som om du redan gett dig av.

Du såg på mig att jag var rädd

Hur kan man någonsin vara beredd

Du togs bort från mig alldeles för tidigt

   

Av Ronja Olsson - 7 mars 2013 16:57

Var hos läkaren imorse, eftersom jag inte var illamående eller yrslig då sa han att det inte var en kraftig hjärnskakning, men han tror att jag har fått nån lätt blödning eller liknande på tuggmuskeln vid tinningen. Så jag åker hem och hämtar träningskläder ochär glad att det iinte var så allvarligt. Åker till skolan och vid slutet av andra lektionen kpmmer det som en blixt från klar himmel sprängande huvudvärk och yrsel. Hepp, kollar upp. Jag har en lätt hjärnskakning, ingen träning här heller. Om jag fortfarande har ont i huvudet imorgon när jag vaknar ska jag stanna hemma och vila tills åtminstone måndag. Åkte förbi klubben och lämnade av mina saker och nu är jag på tuben på väg hem. Hem och lägga mig i sängen och dricka massa vatten. Helst ingen tv, dator, mobil eller böcker. Vad ska man göra då? Spela kort med mig själv. Tänker ALDRIG mer släppa guarden!

Av Ronja Olsson - 7 mars 2013 06:33

Skulle lyssnat bättre på Daniel och tänkt mer på guarden igår. Hehe, men jag hade jättetrevligt och det var kul att träna för några andra  personer än samma. Sparrades två ronder med Micke och sedan två med Kalle. Därefter skugg och mitsar.

Var väldigt ofokuserad när jag sparrades med micke, inga rena slag etc,,, sedan gick jag in i han samtidigt som ett slag så att det blev en skallning. Vilket jag troligtvis fick en liten hjärnskakning för, haha jag skulle varit tjockskalligare! ;) Men det var kul.

Därefter två ronder med Kalle, fick in lite fler slag och kunde träna på mina attacker och försvar, vi fick in båda fina slag på varandra, kalle fick in ett klockrent slag på mitt vänstra öga så nu är jag jätte snygg och har en blåtira och som tur har svullnaden gått ner, ögonbrynet var fördubblat igår när jag lämnade hallen.

Men nu om en timme ska jag åka in till läkarmottagningen så får de kolla om det är en hjärnskakning eller inte, har ont i huvudet, väldigt öm vid tinningen (där huvudena kolliderade)  och får ont när jag gapar på den sidan. Men är nog inte mer än en lätt hjärnskakning, för jag mår inte illa eller är yrslig :)

Därefter är det skola och beroende på vad jag får för "dom" blir det antingen eller träning ikväll, får vänta en stund till innan jag vet helt!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards