brainwildchild

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av Ronja Olsson - 12 maj 2014 20:30


PILSNERHÄCK 

 1. Slang för en riktigt sliten och oftast ful raggarbil – Fy fan såg du vilken pilsnerhäck som precis åkte förbi?!

(KÄLLA: http://www.luxikon.se/ord/pilsnerh%C3%A4ck/ )

 

Är ord som hörs sägas till bilar som är allvarligt, hmm, sumpiga och äckliga. Jag gillar inte pilsnerbilar, jag tycker dem är avskyvärda och äckliga. Men PERSONERNA i bilen har inget med bilen i fråga att göra, fast oftast brukar åkarna avspeglas av samma personlighet som bilarna, men det är inte i alla fall. På en cruising förekommer det alla former av bilar och personer, det finns snygga amerikanare som fått mycket kärlek och är välvårdade och i bilen sitter oftast välvårdade människor och ibland slödder, sedan finns det pilsnerhäckar med slödder och pilsnerhäckar utan slödder. Men man ser fort vilka som lägger ned tid, pengar och energi på bilarna sina och vilka som bara låter dem förfalla och tvinga människor att spy tårar över sådana hemskt fula bilar. Men i den frågan om att det är fel på människor i bilar som pilsnerhäckar så finns det precis lika många som det är fel i huvudet på i fina bilar. Men sedan så väljer man själv hur man väljer att framstå. Jag har själv åkt i en pilsnerhäck, dock var jag så jävla klappfull och betedde mig som ett slödder, luder och äckel så det var bra att jag inte satte mig i en fin bil och skämde ut mig. Utan kunde gott o väl skämta om den historien nu i efterhand! Hahah. 


Stäng dörren och måla fasaden vit. Försök att inte få något skit på den utan att behöva gå utanför sin dörr. 


Jag äger INTE rättigheterna till bilderna. Först en pilsnerhäck

(https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=YUIxnVZksIa3PM&tbnid=c6UuO0IJ5gX4kM:&ved=0CAMQjhw&url=http%3A%2F%2Fdayviews.com%2Fbonnragger%2F2010%2F4%2F&ei=8F1wU9GtBMHiywOJnoLQCA&bvm=bv.66330100,d.bGQ&psig=AFQjCNF5LZW0_eN_pISHJijrZTZxPrtBJg&ust=1399959339981961)

 

Och nu en förbannat snygg amerikanare, så som JAG anser att en raggarbil ska se ut. 

Av Ronja Olsson - 12 maj 2014 12:07

Nu är jag faktiskt lite sur, min lärare sa att det var okej att jag flyttad upp min inlämning några dagar då jag inte mådde bra och var på väg ner till botten. Hon sa att det var okej, men nu när jag får tillbaka den så skrev hon ”Du får ingen kommentar då du var försenad” ehm what?? Jag fick ju godkänt för extra tid? Aja, jag är alldeles strax klar med religionen och då ska jag fortsätta med kemin så att den är klar till imorgon. Har bara samband kvar att skriva och fixa till power pointen och skriva stödord inför morgondagens opponering. När den är klar har jag gjort nästan allt på gy-arbetet då ska små fix göras och sedan ska den slutgiltiga versionen skickas in! 

Av Ronja Olsson - 12 maj 2014 07:22

I helgen blev det cruising trots allt, första tanken var att inte åka upp överhuvudtaget men sedan när det skulle vara spontan cruising istället, så vi åkte upp till skutskär, Efter många om och men ,med problem med bil och tåg kom vi fram runt 15. Åkte ner till sågen och tvättade mustangen och gjorde den fin, som jag älskar den bilen, min andra stora kärlek! I alla fall, begav oss bort mot stan, hämtade upp Saga som varit på kalas och åkte in till stan för att ”ragga” haha, det ordet känns bara så fel! Åkte några varv innan vi åkte upp till Peckers för att träffa människor, Saga fick träffa mamma sin, Johans friends var där och slutligen innan vi skulle åka kom Jennifer, världens bästa vän <3<3 Lite synd att vi inte kunde stanna så länge, Saga är ett jäkla irritationsmoment ibland!! Jag som var berusad somnade stenhårt i bilen hem, men först blev det ett stopp i skutskär för att byta till Mercan, När vi kommer hem till Österbo så kommer min smartass till pappa att han har glömt nyckeln!!?? Alltså va? Så jag börjar campa bak i min Audi och bestämmer att jag o Johan ska sova där eftersom att det är sista natten på två veckor som vi kommer sova med varandra, i alla fall, pappa sticker men kommer tillbaka 30 min senare och har fått en extra nyckel av grannen som tar hand om katten vår när vi är borta. Så vi kom in i värmen tillslut! Jag ska aldrig klaga på att det är kallt inne nå mer, det var hemskt att ligga ute i en kall bil!!

Igår spelade vi spel och hade det trevligt innan Törner kom med Elsa som skulle leka med Saga och jag o Johan lånade hans bil till stan då han var tvungen att träffa sin familj innan han skulle åka. Kommer nog inte vilja köra en sådan stor bil igen! Törners Dodge var ett stort monster!! Var hur mycket som helst att hålla reda på! Hahah. Sedan lekte jag med Törners hund Buster som följde med ut till skogen och som jag gillar Boerboels, det är fan riktiga hundar det!! På kvällen efter middagen körde jag hem Saga till Carola i valbo och därefter blev det mästarnas mästare som tog min uppmärksamhet. Synd att Anna åkte ut i näst sista tävlingen, men hon har gjort ett bra jobb hitintills!! Ravelli tog hem segern, så otippad han var men när det väl gällde så gjorde han skitbra ifrån sig. Han är härlig han, vilken inlevelse och uttryck, hahah och hans ”Sunes jul alltså” är bara för bra!

Nu är jag hemma på Lidingö och ska plugga hela dagen lång, bli färdig med lite saker och sedan runt 9-10 tiden tänkte jag träna på gymmet. 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards