brainwildchild

Alla inlägg den 23 maj 2014

Av Ronja Olsson - 23 maj 2014 20:15

 

Av Ronja Olsson - 23 maj 2014 08:19

Alla brukar hypa nar man har nagon asikt ang personer som flyttat till Sverige och man vill att folk ska kunna spraket, lara sig eller respektera kulturen. SA gar manga manniskor upp i taket och man blir kallad rasist och framlings fientlig. Bara for att jag rostar pa SD sa blir jag inte automatiskt rasist. Jag anser dock att om man flyttar till ett land sa ska man lara sig kulturen och man ska kunna spraket. I sverige talar vi Svenska, I sverige firar vi midsommar och i Sverige har vi kottbullar pa julbordet. DEt ar sa jag upplard, det ar det jag ska lara mina barn. JAg har inget emot andra manniskor men man tar seden dit man kommer, aker jag utomlands forsoker jag lara mig andra landers kulturer och delvis sma fraser av spraket. SKulle jag mot all formodan flytta dit skulle jag lara mig spraket. JAg vill bevara Sverige svenskt, och att vara svensk beror inte pa din hudfarg eller vart du eller dina foraldrar kommer ifran. Har du svenskt medborgarskap ar du svensk, men da ska du aven vara en svensk och kunna spraket. DEt hor til. Har du en dialekt, eller problem med meningsuppbyggnader eller grammatik_ So what, men du ska kunna spraket tycker jag. Gor det mig till rasist...... NEJ det gor det inte. En rasist har nagot emot exempelvis personer med annan etnicitet. DEt har inte jag, jag vill bara att mina barn ska vaxa upp i ett land dar de forstar varandra, dar de inte ska bli kallad glapord for att ed eller deras foraldrar tycker annorlunda. Vi i sverige ar sa radda, vi ar sa mesiga och gullegullar med alla som flyttar till vart land, men vi bryr oss inte om dem som redan bor har....

Just to make it clear! JAg ar inte rasist, jag ar inte hatsisk mot andra folkgrupper, jag vill bara vara trygg och valmaende i mitt land. DAr jag bor, dar jag ar uppvaxt. Dar svenska ar spraket man talar i grunden, dar man lar ut engelska, spanska och andra sprak i skolan. Men grundspraket ar svenska.

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards