brainwildchild

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Ronja Olsson - 4 september 2014 08:57

Jag blev precis inringd av time pool att jag ska jobba både ikväll och imorgon, blir totalt 10h och runda 800kr efter skatt, inte mycket men något, samt att jag har saknat mina gamlingar som fan! Kan vara skönt att ta dem här timmarna man jobbar extra och bara slappna av en stund. Börjar 16.00 så måste få saker gjorda innan jag går till jobbet. 


På lördag är det dels regementetsdag, då ska jag gå dit för Johan jobbar där, kolla runt lite, har ju varit inne så mycket redan men man ska få testa simulatorutrustning och få åka lite fordon, Yeey! På kvällen är det Garden party så då ska jag o johan ta på oss lite finare kläder och så får vi se vad som händer :) 


Johan åker ju till Halmstad på måndag och kommer vara borta i två veckor, han kommer dock tillbaka på helgerna. Så kommer få extra tid till att träna, vara i stallet, jobba och plugga inför prov. Går i skolan på måndag, dock är det en föreläsning på tisdagen jag ska på som handlar om studieteknik och vara hos Tone, på onsdag är det fältstudiedag, jag ska vara på medicinen på Eksjö sjukhus. Ska bli jätte intressant!!

Nej nu ska jag ner till källaren, har tvätt som vill ha omtanke! Disk att ta hand om, en lägenhet att städa osv osv. Mycket att göra innan 16 :)


Av Ronja Olsson - 4 september 2014 08:30

Jag räknar till mellan 7-8 svenskar som är med på den här listan, brottet som är vanligast är bedrägerier när man kollar på alla andra är det våldtäkt, mord och rån. Jag anser att har man ett annat medborgarskap från grund o botten skall du inte få avtjäna ett fängelsestraff i sverige, hur ska vi ha plats med våra puckade svenskar som behöver sitta o tänka till vilka idioter dem är. Strängre straffskala och utvisning om man har dubbelt medborgarskap, är två punkter jag skulle vilja se, går igenom inom svensk politik. Mördar man någon oberoende på nationalitet skall du sitta LIVSTID, du ska inte komma ut efter 20 år, utan du skall dö i fängelset, är det dråp eller vållande till annans död, kan du sitta 15 år och förstå att det du gjorde var fel, man ska inte hugga en kniv i en person eller misshandla någon och så råkar dem dö av skadorna dem drar på sig. Men vi är ganska så snälla här i sverige på straffskalan, det finns så många som kommer ut efter 1/3 eller 2/3 delar av sitt straff, men om domaren har sagt livstid så är det livstid. Nej, jag blir så förbannad på sänt här.


http://www.swedensmostwanted.se/

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards