brainwildchild

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Ronja Olsson - 10 september 2014 18:46

Ja nu tänkte jag ta det där inlägget med bilder på mitt och Johans hem. Har precis städat och fixat så ser det lite bra ut iallfall ;) Lite små grejer kvar, som exempelvis nya sängbord, två byråar till fönstren i vardagsrummet osv. Men det stora hela har vi, eller det som man behöver ha. 


Börjar med sovrummet. Det är där magin händer ju ;) Haha! Är ganska nöjd med vårt sovrum faktiskt, nu orkade inte jag bädda helt och hållet eftersom jag ska sova om någon timme eller två ;)

Johan har en liten hörna för sina militärkläder så dem inte ligger överallt. Vi har en klädställning med kläder som både är mina och johans jag har vänstra och cdelvis högra sidan ;)  Men nya sängbord behöver vi definitivt ha! Har kollat på några fina :) 

          Därefter har vi köket, dem gula, extremt fula köksluckorna är hemska! Ska göra något åt det, kanske måla dem vita eller något sånt :) Vi ska även köpa en ny micro ochbrödrost, I röd stil - OBH Nordica Chilli ;) Precis som vattenkokaren och kaffebryggaren :) Vi ska få ny spis också, ska ringa vaktmästaren om det nästa vecka faktiskt :)

     

Så sedan beger vi oss mot Matsalen, där har jag även en bänk med lite saker i, och den ska också målas vit eller betsas. Samt har jag mina skolsaker där på. Älskar att vi har snedfönster över matbordet, får ett jättefint ljus på morgonen, och ljushållaren jag har är jättefin att tända på kvällen :)

         

 


Avslutningsvis är det vardagsrummet, har även en klädkammare/kontor men en lampa har gått och det är inte så mycket att se. Kläder, ett skrivbord med skrivare, dammsugare och lite saker bara. Toan ser likadan ut som en vanlig lägenhetstoa, tycker jag iallafall. Vardagsrummet är jag nöjdast med, vi har en nice tv på 50 tum, en nyinköpt skön soffa, ett helt okej barskåp som bara behöver fyllas på ;) Har inget att klaga över.  Men som sagt, vill ha något i de små "hålen" till fönstren, kanske två byråar som vi kan ha saker på till exempel Johans gamla stereo skulle vara snygg att ha på en sådan. 

 

 

        

 

Ja det var allt, inte så mycket mer, hallen är liten och tas upp av en skohylla, hatthylla och en hylla med nycklarna och internetroutern. 

 



Av Ronja Olsson - 10 september 2014 15:59

Idag har jag varit på fältstudie dag på sjukhuset. Det har varit blandade känslor, alla var jätte trevliga osv. Men jag känner att jag vill inte bli sjuksköterska, jag vill bli läkare, så är jäkligt less nu, men ska söka om nu till våren. Får se till vad förutom läkarlinjen men något som är här i närheten iallafall :) Känns lite värdelöst att jag började en linje jag inte vill gå, men så kan det vara ibland. Men jag känner att jag vill jobba mer med kroppen och göra sådana saker än medicinering och omvårdnad. 

 

Nu ligger jag hemma och chillar framför tvn, ska dammsuga,  skura osv efter det här family guy avsnittet. Kanske åker jag till Nässjö och tränar ikväll, men jag gillar verkligen inte nordic wellness gymmet dem har. Det är litet och jag vill ha mer och större ytor för skivstänger och hantlar, det är bara en massa maskiner just nu, så kanske tar en promenad istället :) 

 

Imorgon ska jag till Tone på morgonen och rida ut, åker vid 7-8 tiden faktiskt, skönt att börja dagen i stallet, sedan får jag se vad jag gör, kanske pluggar resten av dagen :)

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards