brainwildchild

Alla inlägg den 12 september 2014

Av Ronja Olsson - 12 september 2014 20:19

Hemma i Eksjö igen. Efter jag hade varit hos Tone igår som var hur underbar som helst när vi red ut, var inte lika "rädd" av sig idag utan var mcket lugnare, skrittade i mycket backar och träna galoppen på raksträckor. Hon har en härlig galopp, völdigt stor, rund och energisk. Tone skulle bli en jättebra fälttävlanshäst tror jag, skulle vara kul att testa henne ute på det sättet! Vi mös lite extra i stallet och börjar hitta varandra nu vilket känns jätteskönt. Sedan var det så skönt att jag red vid 9, lugnt o skönt och perfekt start på dagen :)

Åkte hem mot Eksjö direkt efter och fixade det sista och vid 14 gick tåget mot Halmstad, bytte i nässjö så blev en 20 min stopp där och 10 i värnamo för att tanka tåget. Så vid 18 var jag framme och begav mig upp till Kadettbyn på galjberget. 


Tanken var att jag o Johan skulle gå ner på stan o äta på restaurang men det blev förseningar på förseningar så vi stanna hemma o beställde hem från onlinepizza istället. MEN vi fick ingen mat, efter en timme o 30 minuter tröttnade vi och åkte o köpte på max istället eftersom klockan var 22. JÄVLA SKIT ONLINEPIZZA.SE så dem stal 300 spänn från mig för pizza vi inte ens fick. USELT, dessutom kan man inte ringa dem utan dem har endast kundtjänst via epost och dem har inte svarat på mina 2 mail. Nej jag kommer ALDRIG mer beställa från dem. 


Johan var på kurs till 11.30 så jag gick ned på stan i halmstad och kolla i butiker, hittade en hushållshållare, en present till johan, en magnet, en present till Johans mamma i födelsedagspresent och en doppresent till hans syster. Sedan åt vi lunch på espresso house innan vi åkte mot Eksjö. Nu har vi bara chillat, jag har sovit en stund, vi har kollat på castle osv. 


Imorgon ska vi gå och titta på Enduro, ränneslättloppet går så ska gå bort dit o kolla :) Behöver röra lite på mig ;) 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards