brainwildchild

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Ronja Olsson - 17 november 2010 21:16

Snabbt inlägg är så trött att jag snart ramlar ihop på datan.:P


Skola gick kanon, tränade t balen blev färdig med min muntilga redovisning. Känns lugnt fram till provet nästa vecka:P


Spinningpass med Faster, var verkligen välbehövt, fick mer energi och blev plötsligt friskare!! Träning gör dig friskare!


Hem och la mig i ett bad, lyxade till det med en badbomb, som gjorde huden mjukare och fick en trevlig doft.:) Lite ljus blev det också.:)

Mamma överraskade mig med min favoriträtt lövbit, klyftpotatis och pepparrot, så förjävligt gott!!


Sova nu funderar på om jag ska gå upp halv sex och ta en promenad imorgon bitti:)


Natti natti!!

  

Av Ronja Olsson - 17 november 2010 12:45

en lite text jag läste ur en bok om förintelsen, den är faktiskt väldigt bra.


O, ni som vet

visste ni att hunger får ögonen att glittra

att törst får dem att fördunkla


o, ni som vet

visste ni att man kan se sin mor död

utan att gråta


O, ni som vet

visste ni att på morgonen längtar man efter döden

och på kvällen är man rädd för den


O, ni som vet 

visste ni att en dag är längre än ett år

en minut är längre än ett liv


O, ni som vet

visste ni att ben är ömtåligare än ögon 

att nerver är starkare än ben

att hjärtat är hårdare än stål


Visste ni att lidandet är oändligt att det fasansfulla är gränslöst

Visste ni det

Ni som vet!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards