brainwildchild

Direktlänk till inlägg 20 september 2014

Så dålig på att blogga

Av Ronja Olsson - 20 september 2014 12:40

Känns som att det var evigheter sen jag bloggade, (vilket det var också). Var i Halmstad måndag till onsdag och sedan fick Johan ha kvar datorn där till igår. Men allt flyter på, har haft mitt första seminarium och det gick jättebra, Jag har varit hos Tone två gånger, i torsdags tömkörde jag och igår red jag ut på kanonkulan! Hon var en ticknade bomb i skogen, minsta lilla skänkel så flög hon i luften och sen framåt, även fast vi bara skulle trava. Vilket var kul dem gånger jag hade kontroll, men jag tror hon tyckte det var kul att komma ut och springa av sig bäst hon ville. 

Igår som sagt kom Johan hem från sin kurs, så nu behöver jag inte sova själv på ett tag. Jag sov på soffan så mycket som möjligt för jag var så nojig att någon skulle komma in och råna samt mörda mig. 

 

Konstigt nog kände jag mig tryggare på Lidingö, där både fönster och dörr var på nedersta våningen och det skulle vara lätt att öppna de båda. Här bor jag högst upp och man måste ha nyckel för att komma in efter 21. Men ändå känns det bra kusligt. 

Idag hade jag skrivit in att jag kunde jobba men ingen ringde i morse så jag är "ledig", Johan jobbar dock. Han är typ ledare/lärare på GMU:n här i Eksjö på någon grupp så han jobbar och är dryg mot dem. Han var hemma nyss då jag hade gjort ordning lax, köpte en halv lax av fiskhandlaren igår. Så jäkla bra kvalité och så jäkla god. 

Nu ska jag plugga någon timme inför tentan jag har på fredag, sen ska jag ta en promenad och kolla runt. Johan och jag ska ta en längre promenad senare ikväll :) 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards