brainwildchild

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Gråt inte för spilld mjölk, det finns mer

Av Ronja Olsson - 4 november 2014 11:47

Gårdagen var blandad, Jag började inte försen 13. Så runt 10 åkte jag Till Tone. Det började regna precis när vi skulle ut och jag hade skola om ca en timme. Så gick in igen och pysslade om henne lite extra, stretchade, åt godis och mycket gos. Därefter åkte jag till skolan för kursupprop och föreläsning, tror att den här kursen kommer bli jätterolig. Slutade runt 16.35 och åkte då hem till Eksjö. Till middag blev det stuvade makaroner med falukorv till Johan och jag åt ugnsbakad lax. Därefter myste vi framför tvn innan jag gick och la mig vid 21.30. 


Johans alarm ringde 6.00 och då gick jag upp och stekte ägg och bacon till oss. Innan jag körde Johan till jobbet. Han ska ut i fält till på lördag. Så mycket plugg och jobb, hoppas jag att det blir. Var ner i källaren och rotade runt, la ut lite saker på loppis som redan blivit sålda. Härligt härligt. Vi har väldigt mycket saker som ska iväg som bara är i vägen, men lite i taget. Runt 9 gick jag till Patrick för att vi tre skulle plugga ihop. Runt 11 gick jag hem igen, då kom vaktmästaren och kollade avloppet, ska duscha senare och se om det blev bättre eller inte. Just nu har jag ätit lunch och kollar på grimm, väntar på att UPS kommer med min klänning. Åhhhh vad jag längtar!!! Därefter ska jag plugga, plugga, plugga. Senare ikväll ska jag ta en promenad och lägga mig tidigt. Runt 07.15 börjar jag åka runt o hämta uppIda och Patrick. Vi börjar 8.30 imorgon. Nervcells föreläsning väntar!! Jag har inte Tone imorgon, så kanske man kan klä på sig lite finare kläder, för en gångs skull. Nej nu ska jag försöka få något gjort här hemma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards