brainwildchild

Direktlänk till inlägg 6 november 2014

Det finns för mycket tankar för ett litet hjärta

Av Ronja Olsson - 6 november 2014 16:56

Jag behöver någon att prata med, någon att skratta med, någon att bolla idéer med, Jag tänker ihjäl mig här hemma, vad i helvete gör jag om jag och johan gör slut? Mitt hjärta säger flytta till halmstad eller lund. Mitt hjärta säger - hem till stockholm fort som fan. Min hjärna säger jönköping eller uppsala. Alltså, jag orkar inte. Jag vet inte hur jag ska bete mig, eller hur jag ska överleva. Redan nu när han är ute i skogen och leker, han ringer inte smsar inte. Jag förstår för att han inte har tid. Men innan han åkte så sa jag att jag kommer sakna honom. Och han sa att han får se, typ som att han får se  om han kommer sakna mig eller inte. Jag var någon sekund från att kasta en stekpanna i huvudet på honom och be han fara åt helvete. Men jag höll tillbaka eftersom jag kommer ångra det sekunden efter, jag är impulsig, för impulsiv. Men jag är så rädd, jag är hjärtekrossad, jag är förstörd och ajg mår hemskt. Hemskt. Att skrika och gråta varje dag, att vakna kallsvettig av rädsla och att känna en hemsk smärta i kroppen och magen. 


Hur ska jag vöerleva utan johan? Vad ska jag göra? Hur ska jag göra? Hur var jag innan jag träffade honom? Hur betedde jag mig? Alltså jag vet ingenting, jag kan ingenting. Hur kunde jag vara så här korkad. Hur kunde jag vara så korkad att falla pladask ned i kärleks träsket? Det var det dummaste jag kunde göra, eftersom man blir sårad, i sinom tid. Snälla gud, hjälp mig och johan att komma ur problemet. Komma ur svackan och hjälpa oss att hitta tillbaka till varandra. Jag älskar han, jag älskar han nå otroligt och kan just nu inte se ett liv utan honom. utan hans vackra ansikte, utan hans starka händer, hans doft hans underbara personlighet. Snälla gud, hjälp han att älska mig igen..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards