brainwildchild

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Ronja Olsson - 8 december 2012 21:29

Här ligger jag, ser på supernatural och dricker massa mängder te. Hoppas att jag vaknar med en bra hals imorgon så att jag får träna ordentligt! Måste få ut allt nu. Neej back to being lazy!

Av Ronja Olsson - 8 december 2012 17:05

Eftersom jag är på så dåligt humör just nu kan ajg skriva ett blogginlägg som gör mig på lite bättre humör!

Vilket är min träning.

När jag ställde mig på vågen och vägde 122kg, i åttan¨kände jag att det inte var det bästa. Så jag började cykla, tänka på vad jag äter med mera. När jag flyttade till stockholm vägde jag då 99kg. Ungefär. Och nu på ett och etthalvtår har jag gått ner till 84kg. Än är det 14kg kvar men jag kämpar på, idag har det varit en jobbig dag då jag mer ser mig själv i spegeln och tycker att jag är hur tjock som helst och spyr nästan på min egen spegelbild, men andra dagar tycker jag att jag ser smalare ut än vanligt, såklart är det både för hur jag har tränat/ätit och humöret. Men jag kämpar på och nu ska jag imorgon äntligen få börja promenera och springa så det är stenhård träning fram till julafton! Jag vill känna och se skillnad men på sistone har jag bara blivit sämre tycker jag. Vilket inte känns så bra.. Men nu är det en vecka kvar på den riktiga boxningen och sedan är det uppehåll tror jag och då satsar jag ordentligt på löpningen och konditionen!

Vet ni vilken motivation jag har ? När jag kollar tillbaka på gamla bilder när jag var riktig tjock och sedan nu kollar mig i spegeln och ser mig idag, då blir jag ändå lycklig för trots min svåra uppväxt har jag tagit mig hit idag

            

Av Ronja Olsson - 8 december 2012 15:36

- Fyra frågor om förhållanden

är du singel? - Ohja!
tror du på kärlek vid första ögonkastet ? - Yes
hur många har du varit kär i? - en
är du kär just nu? - Nepp
 
- Tio frågor om dig själv
namn? - Ronja
när fyller du år? - 2 maj
några piercingar? - Haft i underläppen och öronen
vad har du på dig just nu? - Träningskläder
vilken årstid är bäst? - Sommar!
hur ser den perfekta morgonen ut för dig? - Frukost på sängen och en bra serie på tv'n!
vad är du bra på? - Ja, det beror på vem man frågar.
vem älskar du mest på denna jorden - Familjen, Nelson
sover du hellre själv än tillsammans med någon? - Med någon
 
- 10 frågor om dina vänner
vem vet allt om dig? - Ingen vet ALLT om mig.
vem är den roligaste av dina vänner? - Öhm, svårt att välja
vem är snyggast av dina vänner? - Allihopa!
vem är mest partyprisse? - Everybody
vem är den du helst har filmkväll med? - Jennifer <3
 
- 10 Frågor om din familj
vem står dig närmast? - Jennifer
har du bra kontakt med båda dina föräldrar? - yes
vem är farligast i din familj? - Jag såklart,
vem ser roligast ut i din familj? - haha
vem är coolast? - mee
har ni något husdjur? - haft
vem har du mest gemensamt med? - mamma
vem står för underhållningen? - mamma
vem sover du oftast med? - Ingen??
roligaste kvällen med familjen? - Många kvällar
 
- 10 frågor om idag
vad har du gjort? - kollat på tv, pluggat
vad ska du göra nu? - ut och powerwalka
har du gjort något dåligt idag? - yes
vad har du ätit idag? - frukost, lunch, mellis
har du duschat idag? - Nei!
är du trött nu? - Jodå!
vad händer i morgon ? - träna
går du i skolan? - yes
har du varit i skolan idag? - NÄJ
 
- ANNAT
Hur mår du just nu? - Kanoners!
Har du piercat dig? - Själv, ja smiley
Är du hungrig nu? - En del!
Vad är klockan nu just nu? - 15,39
Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? - bloggplatsen och facebook
 
- TELEFON/MOBIL
Vem ringde dig senast? - jennifer
Vem ringde du senast? - denniz
Vem sms:a till dig senast? - dominic
Vem sms:a du till senast? - dominic
 
- FAMILJ
Hur länge sen var det du träffa din morsa? - i måndags
Hur länge sen var det du träffa din farsa? - två veckor sen
 
- ÖVRIGT
Gillar du punk? - Njäeah
Har du sminkat dig idag? - nope
 
- MUSIK
Lyssnar du på musik just nu? - Japp!
Vilket är ditt favoritband? - Många
Vad gillar du för musik? - Hiphop, rap osv
 
- KLÄDER
Har du fler än 4 linnen? - Jaa
Har du fler än 3 jeans? - Japp
Har du fler än 5 tröjor? - För många
 
- SMINK OCH HÅR
Använder du mascara? - Yes sir
använder du wax? - Nej
använder du ögonskugga? - nej
Använder du kajal? - yes
Använder du hårspray? - Någon gång
Använder du volymspray? - Någon gång
Andänder du mousse? - Nej
Använder du deodorant? - Yes!
Använder du skinspray? - Nope
Använder du parfym? - Yes!!
Använder du läppglans/läppstift? - Någon gång ibland
Använder du brunkräm? - nej
Använder du rouge? - nej
Uppsatt hår eller hängande? - Beror på vädret
Plattar/lockar du håret varje dag? - Nej
Målar du tånaglarna efter varje gång du duschat? - nej
 
- KÄRLEK
Är du kär just nu? - NEJ
Har du kysst någon idag? - nope
Har du ett förhållande? - NÄÄ
Är du romantisk? - Njaa
Har du snott en kompis pojkvän/flickvän? - hahah
Vad hette din första flickvän/pojkvän? - Niklas
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? - Singel
Har du varit tillsammans med två samtidigt? - hahah nee
Vem sov du senast bredvid? - sebbe
Vem sa senast att han/hon tyckte om dig mer än som vän? - ;D
Har du varit tillsammans med någon som du sen hade ett KK med? - yes
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? - de har aldrig varit tillsammans
Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän? - Nä tack, fyfan
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? - aldrig!
Vad gillar du för stil på tjejen/killen? - Oh, blir en svår fråga! Men jag gillar bad guys faktiskt! Längre än mig ska dom vara, muskler, helst skägg men inte mycket(gillar när det sticks), lite svårt att förklara tycker jag. Charmig, lite små kaxig och veta vad han kan och vill. med mera
Av Ronja Olsson - 8 december 2012 09:00

fredagen blev snabbt, jag kom hem städade, pluggade och därefter somnade jag runt 7 när jag kollade på tv. Hahaha, vaknade runt tolv av att jag drömde en marddröm. Somnade om och vaknade sju idag. Fortfarande halsont så ingen konditions trning. Men har fixat min garderob och ska göra lite styrke övningar. Pratade med Jennifer igår och tanken var att jag skulle upp till Gävle senare idag men skippar det nu när jag fortfarande är sjuk och ska fila lite extra på läsförståelsen till engelskan som ska in imorgon!

Men imorgon ska jag till träningen!!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards