brainwildchild

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Ronja Olsson - 9 december 2012 19:45

Så ett snabbt inlägg innan jag sätter mig helhjärtat och finslipar Engelskan innan den ska in.

Träningen idag hade både negativa sidor och positiva sidor, från mig alltså. Våran tränare för dagen var SBF:s sportchef, Erik.

Vi började med uppvärmning, skol-boxning, parövningar, skugg. Därefter 10 ronder uppgiftssparring och sedan 9minuter säck intervaller 20 sekunder arbete 40 sekunder vila. De tre sista ronderna höll jag på att svimma, Under passet fick jag återkommande huvudvärk och yrsel så det var kanske inte så bra att jag tränade idag, men jag behövde det, behövde känna att jag fortfarande kan. Avslutade med 10in jogg och åker på astmaattack, Kunde andas men väldigt tungt, fortsatt springa ändå och efter några minuter lättade det, första gången jag fått en astmaattack på ungefär ett år. Ojoj, var inte så bra !

Men nu är jag hemma och ska lägga all min fokus på engelskan, har ett sista citat att se över.

Men imorgon är det fys och jag tar med mig astmamedecinen för säkerhetens skull.

Av Ronja Olsson - 9 december 2012 09:42

Alltså vad är det här?

http://na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

Ska allting förbjudas här i sverige om det framstås rasistiskt?Det är en tradition att ha pepparkaksgubbar i luciatåget, att även inte servera pepparkakor, vad är detta för trams? Vi har haft det under en lång tid nu, bara för att Sverige ska bli mer jämnställd betyder inte det att vi ska ta bort våra traditioner. Därutöver att man inte får ha skolavslutningen i kyrkan är också något helt konstigt. Regeringen säger att man får ha avslutningen i skolan men varför väljer många (mest grundskola, behövs en sådan stor kyrka annars) att inte ha det? Vi är ett kristet land där vi ska följa kristna traditioner, anser jag. Vi ska även få bibehålla våra ´traditioner med luciatåg och pepparkaksgubbar, vi ska ha kvar rätten att sjunga nationalsången helt fritt utan påhopp om att man är rasist.

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards