brainwildchild

Alla inlägg under december 2011

Av Ronja Olsson - 24 december 2011 10:00

Äntligen är det Julafton!  (tidsinställt inlägg)

Jag har varit nere i stallet och myst på morgonen och är nog fortfarande kvar där! Ska ner till Morfar efter jag varit hemma och duschat hos Faster. Kalle anka och mat står på schemat. Skriver ikväll om vad jag fått och mera kanske bilder från ridningen? 

Jag önskar alla mina läsare GOD JUL och hoppas ni får en trevlig julafton med mycket mys, det ska jag!

Av Ronja Olsson - 24 december 2011 06:31

Sitter och käkar julknäcke med julskinka på och ser på jul kalendern. Ska ner till stallet om en halvtimme för julaftonsridning ,myyys!

Av Ronja Olsson - 23 december 2011 22:45

Jag är helt slut för tillfället!

Ska lägga mig och åka till stallet tidigt imorgon bitti!Varit i Skärplinge på uppesittarkväll hos Pärs mamma och pappa med syskon och syskonbarn spelat bingolotto vann 100kr !  Första gången i hela mitt liv!

Dock har jag inte spelat sista rundan och hinner nog inte heller sover snart!

Igår kom jag som sagt upp till skutskär efter några år och imorse solade jag 20 minuter gud så skönt det var!

Imorgon tillbringas julafton först i stallet och därefter hos morfar! Trevligt trevligt! Ska även hämta ut min vinst;)

Juldagen är jag hos Farmor och på annandagen åker jag och faster in till stan och shoppar lite:)

Nu måste jag sova annars orkar aldrig jag upp imorgon!

GOD JUL PÅ ER!! 

    

Av Ronja Olsson - 22 december 2011 19:11

frågor om dig själv
har du några piercingar? vart? - nej
sover du hellre själv än tillsammans med någon? - beror på med vem jag sover med annars sover jag själv.
väljer du filmkväll framför utekväll? - yes
vad tycker du om med dig själv? - jag tycker att jag är en stark individ, med mycket hjärta och själ och styrk, jag är kortfattat super!
din sämsta egenskap? - mitt temperament
är du dag eller nattmänniska? - nbåde och
vad har du på dig just nu? - jeans, underkläder och en tröja
- tio frågor om kärlek
är du i ett förhållande just nu? - nej
har du varit kär på riktigt någon gång? - yes
är du oskuld? - nej
tror du på kärlek vid första ögonkastet? - njawe
hur många har du varit riktigt kär i? - 2
vad för sorts killar faller du för? - svårt att förklara svårt det är olika från person till person, men äldre killar som är mognare. Bad boy stuket gillar jagockså;)
har du kysst en kompis någon gång? - ja
- tio frågor om dina vänner
vem vet allt om dig? - ingen
vem skulle du vilja träffa just nu? - Nelson
vem av dina vänner bor längst ifrån dig? - Viktor
vem krama du senast? - Christopher
vem står dig närmast? - blondie, mimmi, mamma och pontus
vem vill du träffa oftare? - POPPPIZ! 
vem är mest partyprisse? - Haha många 
vem ringer du när du är ledsen? -  Mamma, Mimmi, blondie, Poppiz
vem är snyggast? -  jag!
- random
sover du med dörren öppen eller stängd? - olika
har du kysst ett ex efter att ni gjort slut? - nix
skulle du vilja vara berömd? - jadå
har någon sett dig i underkläder de senaste två dagarna? - yes
skulle du ha sex med den perspnen du senast fick sms av? - nope
brukar du tänka innan du talar? - inte allt för ofta
känner du någon som är oskuld? - yees
skulle du vilja tatuera dig? vart? - njaew
har du någon av motsatt kön du kan berätta allt för? - Ja!
tror du andra tycker illa om dig? - några måste ju göra det 

Av Ronja Olsson - 22 december 2011 16:42

1. Hur gammal är du om fem år?  20 år 

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?  har inte varit med någon mer än 1,5 h idag:P
3. Hur lång är du? 1.67
4. Vilken är den senaste filmen du sett?  Vampires:the turning
5. Vem ringde du senast?  faster
6. Vem ringde dig senast?  mimmie
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?  hämtar dig vid tåget ikväll:)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?  beror på, är det något viktigt så föredrar jag att ringa för det går fortare.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?  inte tillsammans iaf
10. När såg du senast din mamma?  igår.
11. Vilken ögonfärg har du?  blå lite mot grå hållet
12. När vaknade du i dag?  halv 7
13. Vilken är din favoritjulsång?  vet inte vad den heter
14. Vilken är din favoritplats?  där jag mår bäst och känner trygghet
15. Vilken plats föredrar du minst?  vet inte
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? bor och jobbar utomlands
17. Vad skrämde dig om natten som barn?  clowner
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? när ebba var crazy igår
19. Hur stor är din säng? 165
20. Har du stationär eller bärbar dator? 2 Bärbara och 1 stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig? oftast utan annars med en stor tröja
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4
23. Hur många landskap har du bott i? tre eller fyra
24. Vilka städer har du bott i?  Skutskär, tierp, gävle, mullsjö, älvkarleby ö , "hyttön", lidingö, hedesunda
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? beror på årstiden
26. Är du social? Ibland, beror på vilken personen är.
27. Vilken är din favoritglass? olika
28. Vilken är din favoritefterrätt?  beror på vad jag åt till varmrätt
29. Tycker du om kinamat? Jadå
30. Tycker du om kaffe?  Nej
31. Vad dricker du till frukost? te eller juice
32. Sover du på någon särskild sida? sover hur som helst ja.
33. Kan du spela poker? faktiskt hyfsad bra på det
34. Tycker du om att mysa/kela? ja 
35. Är du en beroendemänniska?  ganska
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?  nej
37. Vill du ha barn?  inte bestämt mig än, men kanske
38. Kan du några andra språk än svenska? engelska och tyska
39. Har du någonsin åkt ambulans?  nej
40. Föredrar du havet eller en bassäng?  båda faktist men mest havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på?  beror på vad jag behöver just då
42. Äger du dyrbara smycken? Yes
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? ser inte på tv så ofta så har ingen favorit
44. Kan du rulla med tungan?  yes
45. Vem är den roligaste människan du känner?  finns flera
46. Sover du med gosedjur?  nej
47. Vad har du för ringsignal?  någon med nickelback
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Inte jag men mamma tror jag har kvar lite
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?  min tröja
50. Flirtar du mycket?  nej?
51. Kan du byta olja på bilen?  ja
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?  Nej!
53. Vilken var den senaste boken du läste? kallocain
54. Läser du dagstidningen?  varje dag
55. Prenumererar du på någon veckotidning?  Nej
56. Dansar du i bilen?  Ofc
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?  rix fm
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?  nått nummer åt pappa
59. När var du i kyrkan senast?  long time ago
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?  Sofie, mona, curt går inte att välja
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?  2 timmar sedan började det regna
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Jadu. bra fråga!
63. Vad lyssnar du på just nu?  dubstep
64. Har du varit med i tidningen?  Japp
65. Vad är det konstigaste du ätit? snigel
66. Vem såg dig naken senast?  Jag
67. Vad är det för färg på din tandborste?  Blå, grön och vit
68. Hur imponerar man på dig? Vetinte, bara vara sig själv
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? vet itne
70. Har du någon piercing?  Nej men vill nog ha en i tungan
71. Din största vinst?  vet inte
72. Civilstånd?  singel
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?  facebook
74. Är du fåfäng?  lite,
75. Ångrar du någonting du gjort?  Jo kan jag lova att jag verkligen gör!
76. Hur gammal är din pappa? 44
77. Vilket är ditt drömjobb? proffsboxare och hjärtkirurg
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till det? Finns det säkert men inget jag kommer på
79. Vad har du haft för husdjur?  några hundar, några katter, massa fiskar och två hästar
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Jag är lättretlig, jag har fobi för clowner och massa människor, jag är inte lätt att vara vän med
81. Svär du ofta?  jadå
82. Sverige när det är som bäst? Sommar
83. Kan du åka slalom?  nej
84. Vad har du ätit i dag? lax, nudlar och spenat
85. Vad har du för utbildning? Utbildar mig nu
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?  ögonen, höfterna och magen
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? armarna, låren, axlarna, ryggen
88. Vilken är din bästa egenskap? jag försöker alltid se det bästa i folk
89. Vilken är din sämsta egenskap?  jag har ett hett, mycket hett temperament
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? kommer inte på just nu
91. Saknar du något?  Ja, ganska mycket faktist
92. Är det viktigt att fira födelsedagar?  ja
93. Vad gör dig ledsen?  Finns mycket som kan göra mig ledsenn
94. Vad gör dig glad?  när jag får göra deet jag älskar och vara med Nelson
95. Har du varit gift eller förlovad? Nej det har jag inte
96. Vad ska du göra i helgen? jag vet inte, fira jull
97. Vad är det knasigaste du gjort? Haha, svårt att säga.
98. Vad har du för laster?  för mycket för att skriva 
 
99. Vem är din förebild? mig själv
100. Vad ska du göra när du  är klar med frågorna? löpa 20 minuter och sedan åka till skutskär
 
 

  

Av Ronja Olsson - 22 december 2011 14:42

Nu är det äntligen jullov, det gick jättebra på träningen igår, Zangen tyckte att jag var bra och att det blir bättre och bättre ifall jag fortsätter lägga manken till, har lite videos och bilder som läggs upp när jag är i Skutskär igen. 

Blir hos Faster över jullovet.

Haft skolavslutning idag, massa bra och fina uppträdanden!

Nu är jag hemma på Lidingö igen, ätit, pappa ville ha med något upp, så tar det och sedan är det träning ikväll! Blir även uppgång ikväll:)

Av Ronja Olsson - 21 december 2011 08:49

Sov så skönt inatt det var längesedan jag gjorde det!

Ja då kommer ju pappa klockan sex på morgonen ner från Gävle knackar på fönstret och ger mig en hjärtattack, man vet ju inte vilken idiot eller galning som knackade, öpnnade och såg pappa. PUCKO! 

Gick och la mig igen, försökte somna om men det var inte så lätt! 

Packat det allra sista, har jag sagt länge! Sammanlagt är det fem väskor nu. :P

Tyska prov 11,15 alltså inte gillar jag det här, men tror allt sitter nu! 

Ackusativ - durch, für, gegen, ohne, um

Dativ, Mit, nach, bei, zu, von, aus, seid, gegenüber, ausser

Genetiv- während, innerhalb, unterhalb, oberhald, ausserhalb, lat, trotz, wegen, anstatt

Dativ/ackusativ - an, auf, hinter, neben, vor, unter, über, zwischen, in

Artiklar

nominativ - ackusativ - dativ - genetiv

Der - den - dem - des +(e)s

Das - das - dem - des + (e)s

Die - die - der - der

Pl - die - die - den - der

Av Ronja Olsson - 21 december 2011 08:32

Videoinlägg
 
 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards