brainwildchild

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Ronja Olsson - 9 januari 2013 20:20

Tittade på en dokumentär från svt idag i skolan angående våldtäkt. Där en av kommentarerna till varför den här tjejen inte anmälde våldtäkten var att hon skulle bli klassad som ännu större hora för att hon blev våldtagen av flera killar. Samt att trekanter och gruppsex ansågs som slampigt? Vart är världen påväg, 1. Om en av parterna INTE är med på samlaget så är det våldtäkt, enligt min åsikt. 2. Bara för att man har sex med flera måste man inte ses som en slampa?

Sedan kan man börja diskutera denna debatt om att om en tjej haft sex med många killar är hon slampa/hora, men om en kille haft sex med flera tjejer så är han "kung" och grym? Varför är det så? Om jag vill ha sex med flera personer så är det lika dumt/bra som om att en kille i min ålder gör samma sak! Ska könet bestämma allt?

Vi kan göra det mer personligt, som med mig själv, jag har aldrig sex med någon jag tycker om mer än en vän, (okej har funnits ett undantag) (och kan ändras om jag väll börjar tycka om någon) detta för att jag inte gillar förhållanden, om jag då har sex med en ny kille varje månad pågrund utav olika anledningar, ska jag bli klassificerad som hora för att jag tycker om och njuter av sex? Om jag har sex med flera personer, är det värre än bara ha ett "vanligt" ligg? Varför ska vi ha denna åtstramning av sex frågan i samhället, varför vågar inte folk prata om det så  öppet? Det är något naturligt, som alla djurarter gör för att fortplanta sig, det är något som får en att njuta och det är så alldagligt så att det inte finns ord för det. Miljarder med människor gör det varje dag. Vsrför sådat smussel om det? Börjar man prata om sex på bussen med en kompis så vänder sig alla om tittar på en och kollar snett, varför? Som om inte dem har gjort det eller gör det? Okej småbarn kan jag förstå men dem är allt inte så mogna och förstår inte allt man säger om sex ändå.

Nej jag tycker att världen ska bli mer öppnare om sex frågan med mera, våldtäkt är inte okej, det är en hemsk handling att utföra och kan förstöra livet på många. Men vanligt alldagligt sex där parterna är med på det och dem njuter av det, mer mer mer

För att avsluta kan jag ta mig själv, jag är inte rädd att prata om sex för jag gillar det, jag har haft sex med en tjej, jag har haft trekant, jag har gjort vissa saker som andra tänker är hemskt inom sex, men det är för att jag njuter av det och gillar att experimentera och hitta nytt. Och som sagt i något inlägg tidigare jag beblandar oftast inte kärlek och sex som många andra.

Återigen sluta sterotypa folk för deras sexhandlingar eller tankar. Våldtäkt är hemskt och kastrera och lås in våldtäktsmän(kvinnor) och kasta bort nyckeln. Men alla andra! Njut av det!

Av Ronja Olsson - 9 januari 2013 20:16

Så nu tycker jag det räcker med mat, har gjort tre matlådor med samma bas men med olika protein källor, så att jag slipper stå framför spisen resten av veckan. Blev broccoli, kidneybönor och kanelstekta äppelbitar i alla tre lådor, ni som inte ätit kanelstekta äppelbitar TESTA!! Det är så gott!! Därefter blev det en laxfilé i ena, kotlettbit i andra och räkor i tredje. I "fisk"lådorna la jag i varsitt koktäggvita. Mmm. Tänkte att jag startar en ny kategori i bloggen, mat och kost eftersom det är en stordel av min vardag, bild på frukost, lunch och middag samt recept när jag hittar något smarrigt att bjussa på!

Nej ska upp tidigt på coachtid imorgon tänkte bli färdig med labbrapporten och matten, fast att vi började idag, redigt va? Haha!  

Av Ronja Olsson - 9 januari 2013 18:18

Känns verkligen som om jag åsidosätter bloggen men det är både det att när jag väl är hemma efter en dag är jag så trött eller har annat för mig. Första dagen i skolan idag, och det var kaos! Vårat schema var knäppt med mera men allt löste sig tillslut. Idag har jag vilodag, har gjort middag. Blomkål med buffalo wings och en röra gjord på turkisk yoghurt och kryddor, mums!

Tänkte att nu när jag inte ska träna idag kan jag sätta mig med idrottanalysen och vardagsrummet ska fixas till, pappa har snurrat runt överallt!

Imorgon är det vanlig skoldag samt boxning, direkt efter, därefter är helgen snart här och snart bara 19v kvar till sommarlov och 6v till sportlov, stenkoll. Absolut...

 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards