brainwildchild

Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Ronja Olsson - 6 augusti 2014 09:41

Sitter och kollar på vilket busskort jag lär köpa för att kunna ta mig till skolan, eftersom jag inte är 19 men tekniskt sett är student så kan jag inte köpa studentkortet för 700:- utan måste köpa 30D period kort för 1040:- i månaden istället. Så jävla usel kommun så det skrämmer mig.... Aja är ju bara att köpa det det här året och så får jag köpa studentkortet nästa år istället när jag fyllt 19. JLT Ni får ett så fucking stort minus av mig just nu!!!!!!!!! 


Men en positiv sak är att jag ska åka och testa en hopphäst på fredag som en tjej vill ha hjälp med. Det är ett 5årigt sto med hoppstam om jag förstod det rätt, 2-3 dagar i veckan. Dem dagarna kommer jag nog troligtvis ta bilen då det gynnar mig bättre annars får jag gå 1mil per dag då bussen inte stannar i närheten. Iallafall i vinter kommer jag att ta bilen till stallet. Så på fredag kl 11 är det provridning, oj oj oj, det var ett tag sen jag red, kanske tre år till och med. Sist jag red så tävlade jag i Dressyr KM. Haha. Lär få ner min ridhjälm som ligger hemma hos ingela fram tills dess får jag Låna hon som äger hästens hjälm :)


Jag sitter nu och väntar på en tjej somska komma och kolla på lite möbler som hon kanske vill köpa, hon kommer inte förse 12 tiden så ska hinna dammsuga och städa upp här hemma först och främst. I eftermiddag ska jag göra en broccolipaj och jag o Johan ska gymma :) 


Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards