brainwildchild

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Ronja Olsson - 7 augusti 2014 19:17

Johan var trött efter jobbet så det blev inge gym, men vi gick upp och hämtade bilen och åkte och badade istället. När jag skulle göra en framåtvolt innan vi skulle åka slog jag i snett och fick jätteont i örat och huvudet. Johan sa att det kan vara trumhinnan som sprack, samma sak har hänt honom en gång. 

Så vi åkte hem och värmde på tacogratängen som jag hade förberett och sedan stack johan till jobbet igen, han ska jobba tills midnatt.... 


Jag har testat kläder jag fick hem idag, lite är jag tvungen att skicka tillbaka, men vad gör det, mindre pengar att betala ^^ 

Sen på måndag ska jag beställa lite till och lika den 25e ska jag beställa hem lite kjolar och byxor, nu var det mest blusar och skjortor inför höststarten, första månade blir det nog bara träningskläder, kjol och klänning, men sen i höst kan det vara skönt med tights och byxor. 

Har även fått hem tygproverna och bestämde mig för en midnattsblå klänning i satin till höstmiddagen. Den beställs i oktober. :) 


Dessutom har jag bestämt flyg och hotell inför parisresan samt ska jag boka bord tidigt på en restaurang i paris, vart det är eller vilken skriver jag inte för jag vet att johan läser min blogg och det ska bli en överraskning! 

Men det blev iallafall my hotel i france montmatre. Ligger vid sacre cour och i ett lite äldre kvarter, borde i nästan samma kvarter första gången jag var i paris så det ska bli mysigt. 


Sedan har tankarna fort varesig vi ska äta nyårssupé på nyårsafton eller om vi ska köpa en fin flaska champange istället och gå ut vid tolvslaget och kanske äta en vanlig middag eller gå på café, beroende på vad som är öppet. Är det någon av mina läsare som varit i paris på nyår? Isådana fall får ni jättegärna komma med tankar och idéer och råd inför min och johans resa :) Som jag saknat paris, nästan så att jag räknar dagarna innan avfärd!!!

Av Ronja Olsson - 7 augusti 2014 09:47

Solen skiner och det är vackert väder idag, några stackmoln här och där men inte mycket alls. Idag är det ännu en städdag för jag somnade igår efter dem hade varit här och köpt lite möbler. Så dammsuga, skura och dammtorka ska jag göra så fort jag har skrivit klart det här. Ska gymma idag igen med johan och säkert åka och bada lite! Johan ska jobba på international tattoo hela helgen varje kväll så vi kommer inte träffas alls. På lördag jobbar han 14-24 och jag jobbar 7-14. Sedan på söndag jobbar jag kväll. Tänk att jag bara har fem dagar kvar av mitt sommarjobb och därefter börjar jag på högskolan, det här ska bli awesome! :)

 

Imorgon är det även dags för att åka till jönköping och testa hästen, är lite nervös då jag inte ridit sen 2012. Hahah! Undrar hur jag ser ut på en häst nu för tiden! Ska be johan fota och filma lite. 

 

Nej nu ska jag ta och göra någon nytta här hemma istället för att bara ligga och lata mig i sängen med datorn!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards