brainwildchild

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Ronja Olsson - 8 augusti 2014 19:29

Dagen har bjudit på bra saker och kvällen avslutas med solsken!

Började med att åka in till jönköping för att testa en häst, ett 5årigt hoppsto efter Tornesch! Ett jättefint högrest fuxsto, trots att jag inte ridit på länge så tyckte jag iallafall att det gick någorlunda. Först red jag lite i hagen, kände på henne i skritten och lite trav, dock var det lite jobbigt att trava där inne för att det var så högt gräs och jag ville inte att hon skulle snava eller springa på en sten. Så vi red ut på en promenad i skogen istället, mycket enklare att känna på henne och trava där istället. Var lite kinkig och ville inte gå framåt en gång, men med lite skänklar och frammaningar så gick hon fint framåt. Ska tillbaka nästa söndag och åka till ridhuset i närheten så att man kan rida lite bättre. Därefter ska jag och ägarn prata lite och bestämma lite mer, tider, osv. Men jag har en positiv känsla av det här och tror att det kommer bli bra. Skönt att komma igång med ridningen igen. Johan tänkte ta något kort men han glömde bort det, så om han följer med på söndag så gör han det då, så ni också få se den här skönheten jag förhoppningsvis får hjälpa till med i höst. Tänk vad mysigt att rida ut i vinter på uteritt och galoppera i snön :)


Nu har jag skjutsat Johan till jobbet, han jobbar på tattoo fram till 23 ikväll, jag sover säkert då. Upp imorgon klockan sex, jobbar 7-14 imorgon :) Så ska köra lite styrka och städa upp här hemma innan jag lägger mig framför tvn resten av kvällen innan jag ska sova. Imorgon efter jobbet då johan jobbar från 14-23 så ska jag ta en långpromenad istället så jag får röra lite på mig. Dessutom kanske jag´, johan och hans två polare åker till nässjö i veckan och tränar boxning på klubben där. Det var ett tag sen jag var med på ett pass och inte höll i ett. Det kan bli en syn för ögat. 

 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards