brainwildchild

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Jag saknar dig så mycket så att det hugger till i hjärtat när jag tänker på dig

Av Ronja Olsson - 13 januari 2012 21:19

Många undrar om jag saknar ridningen ibland nu när jag "lagt av", ja det gör jag, fredagar när det var hoppträning var det bästa jag visste, att åka ner till stallet ta hand om Nelson och gosa med honom och där efter hoppa! Det var en känsla ingen kan förstå. Jag kan se på gamla video klipp och bilder och börja gråt, jag saknar ridningen så jätte mycket men vill ändå inte ta upp det här i stockholm eftersom det är bara Nelson jag vill ha, jag vill inte ha samma känsla med en annan häst när han ännu är i livet. Och nu när jag har boxningen så har jag något som betyder nästan lika mycket som han betyder för mig. Men ingen vill köpa han åt mig, vem skulle betala honom om han skulle stå här i stockholm? Det är bara en dröm jag har att få honom som min egen, och den kommer nog inte gå i uppfyllelse, även fast det är det viktigaste för mig, lever han när jag blir 18 och förhoppningsvis skaffar lite pengar så köper jag han, även om han lever bara två månader och inte går att ridas så köper jag honom, kärleken till den hästen som räddade mitt liv. Han var där när jag behövde få ut alla känslor, det känns konstigt och inte många förstår bandet man kan få med ett djur, jag förstod inte det när jag hade mina gamla hästar och hundar, jag förstår det när det var försent när de var borta för alltid. Nelson var den räddande stjärnan, och ljuset i mitt liv nu, jag mår dåligt för att jag inte hälsar på honom när jag är hemma, när jag ändå är i skutskär, men det är hemskt för mig att lämna han där när jag har lovat honom att ta honom därifrån och låta han komma någon annan stans där han bara kan vara häst, få springa i milslånga hagar och må bra. 

Min älskade vän, du som alltid ställt upp för mig, jag har dig att tacka, och mina löften kan jag inte hålla för tillfället, du får förlåta mig, jag älskar dig min ängel<3      

Klicka på miniatyrerna för törre bild!

                                                                                                                                                                                                                         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards