brainwildchild

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Ronja Olsson - 13 januari 2012 21:19

Många undrar om jag saknar ridningen ibland nu när jag "lagt av", ja det gör jag, fredagar när det var hoppträning var det bästa jag visste, att åka ner till stallet ta hand om Nelson och gosa med honom och där efter hoppa! Det var en känsla ingen kan förstå. Jag kan se på gamla video klipp och bilder och börja gråt, jag saknar ridningen så jätte mycket men vill ändå inte ta upp det här i stockholm eftersom det är bara Nelson jag vill ha, jag vill inte ha samma känsla med en annan häst när han ännu är i livet. Och nu när jag har boxningen så har jag något som betyder nästan lika mycket som han betyder för mig. Men ingen vill köpa han åt mig, vem skulle betala honom om han skulle stå här i stockholm? Det är bara en dröm jag har att få honom som min egen, och den kommer nog inte gå i uppfyllelse, även fast det är det viktigaste för mig, lever han när jag blir 18 och förhoppningsvis skaffar lite pengar så köper jag han, även om han lever bara två månader och inte går att ridas så köper jag honom, kärleken till den hästen som räddade mitt liv. Han var där när jag behövde få ut alla känslor, det känns konstigt och inte många förstår bandet man kan få med ett djur, jag förstod inte det när jag hade mina gamla hästar och hundar, jag förstår det när det var försent när de var borta för alltid. Nelson var den räddande stjärnan, och ljuset i mitt liv nu, jag mår dåligt för att jag inte hälsar på honom när jag är hemma, när jag ändå är i skutskär, men det är hemskt för mig att lämna han där när jag har lovat honom att ta honom därifrån och låta han komma någon annan stans där han bara kan vara häst, få springa i milslånga hagar och må bra. 

Min älskade vän, du som alltid ställt upp för mig, jag har dig att tacka, och mina löften kan jag inte hålla för tillfället, du får förlåta mig, jag älskar dig min ängel<3      

Klicka på miniatyrerna för törre bild!

                                                                                                                                                                                                                         

Av Ronja Olsson - 13 januari 2012 08:10

Samma visa igår igen, fast igår kom jag inte hem så sent för träningen slutade 20.30 :)

Träningen gick sådär, var ofokuserad och gjorde inte så bra ifrån mig, vet inte vad det var, kanske magont som jag haft hela dagen, och det vet jag inte heller varför jag har det, för jag har varken mens eller ägglossning, käkar spec p-piller som stannar upp båda två :) Hmm måste ta reda på det!

Saker som jag framför allt vill ta med mig är att träna på sidestep, tekniken för krok och ANDAS! Nu har jag dock blivit lite bättre på det men jag flåsar ju ändå som en gnu, visserligen har jag kass kondis men lite bättre bör jag ha!

Men men har chans till revansh ikväll!:)

Märkte inte försen nu att det var fredag den 13, är inte så jätteskrock full men man lär väll kanske se upp med vad man gör ändå :P

Har käkat frukost, gör lite läxor nu och fixar lite hemma i lägenheten, provet börjar 12,15, nu taggar vi till!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards