brainwildchild

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

Mycket att göra hela veckan.

Av Ronja Olsson - 15 augusti 2014 09:11

Den här veckan har varit lite gaaalen. Först började det med att mamma och mormor knackade på dörren klockan 9 på måndagsmorgonen, Vilken överraskning jag o johan fick. På kvällen gick jag till jobbet och mamma och mormor sprang runt i stan. På tisdagen var jag ledig och vi tre åkte till ullared. Jag hittade lite  grann till mig och johan men vi ska åka tillbaka dit senare i höst istället och handla mer till hemmet. Jag jobbade onsdag och då var mamma och mormor så jävla snälla och städade lägenheten och maten stod framme när jag kom hem. Så jäkla skönt det kändes. Dem åkte hem på onsdagskvällen. 

Igår jobbade jag sista gången för min sommaranställning på hemtjänsten, jag kommer dock jobba extra som vikarie i höst. Så man får in lite extra pengar kommer det bli. Jag är så glad att jag inte är en av dem studenterna som inte har några pengar alls, eftersom jag inte behöver betala full hyra eller mat utan jag o johan delar på kostnaden istället, och mycket av mia pengar kommer sparas så vi kan göra roliga saker. 

Idag är jag som sagt ledig och ligger och latar mig i sängen, men jag ska klä på mig och ta en promenad om inte jag och johan ska gymma senare :)


Föråt att jag la bloggen åt sidan nu den här veckan men det var så mycket som hände på dagarna att jag var så trött på kvällen och bara ville sova. 

Men på måndag börjar jag på högskolan då är det upprop och på söndag ska ja åka o rida igen :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards