brainwildchild

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

Ska ni kalla mig rasist?!

Av Ronja Olsson - 26 oktober 2014 11:06

Jag ska spy lite mer galla den här veckan. Den här gången blir det på organisationer hit och dit som har reklamer hit och dit. Nu hörde jag på radion om någon insamling av glasögon som skickas till Afrika till barn som inte ser. Ja de är synd om dem, det säger jag ingenting om, MEN, det finns barn här i sverige som inte får glasögon eller har ett par som är ihoplimmade och dåliga. Men där bryr sig ingen, eftersom att det finns inget fattigdoms problem i Sverige. Men jo det finns det. Det är bara så att staten vill sopa problemen under mattan och lägga det i ett hörn och inte ta reda på problemet. DÄR har vi problemet. Det finns många barn som har alkoliserade föräldrar, föräldrar utan jobb som inte har pengar att ge barnet mat på bordet varje dag. Det kanske är så att deras största måltid om dagen är när dem är i skolan och får gratis mat. Det smärtar och är jobbigt när det är utflykter och barnen är tvugna att ha med sig matsäck.


FAST ATT DEN SVENSKA SKOLAN SKALL VARA GRATIS. 


Barn som behöver kläder, barn som behöver glasögon, barn som behöver medicin. Vart finns de stora rubrikerna? De stora insamlingarna? De stora reklamerna? De finns inte. Det göms och glöms istället. 


SLUTA UPP MED DE FÖRBANNAT TRÅKIGA REKLAMERNA OM AFRIKANSKA BARN, det går säkert två tre styckna reklamer. Från olika organisationer. Med ett och samma mål. Hjälp barnen i AFRIKA till en bra framtid. 


NEJ. FEL. Hjälp barnen i SVERIGE, att få en framtid. Det är där vi ska starta, det är där vi som medborgare ska lägga våra pengar. Inte i Afrika. Utan i Sverige. Vi lär hjälpa våra medmänniskor till bättre liv. Vi lär hjälpa våra svenska medborgare INNAN vi hjälper andra som har sin egna stat/land att vända sig till.  Ja jag tror på att det är dags att hjälpa vårt fosterland istället för att pumpa ut miljoner till andra länder. Jag tror på att den svenska befolkningen ska främjas och hjälpas. Jag tror på att dem svenska barnen ska få en bra uppväxt och framtid. 

 

JAG lägger hellre pengar på att hjälpa de svenska barnen som har det tufft hemma än att skicka ett enda öre till afrikanska barn, eller asiatiska eller vilka som helst som inte är svenska. Jag lägger hellre flera tusen och hjälper svenska barn med en vinterjacka eller glasögon än att ge fem kronor till dess hjälporganisationer. Där de mesta av pengarna går till cheferna. 

 

Jag hoppas att DU gör det samma. Jag tycker att vi lär uppmärksamma till exempel Majblommans arbete. Jag tycker att alla ska skänka pengar till dem istället för att hjälpa världsorganisationer. 

 

Vill DU stödja majblommans arbete? Gå in på deras hemsida redan idag och skänk en gåva eller bli månadsgivare.  http://www.majblomman.se/Stod-Majblomman/privatperson/

 

Nej det här inlägget är inte sponsrat eller tillgjort utan det är mina egna åsikter och tankar som jag vill sprida till fler människor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards