brainwildchild

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

Måndagsmorgon

Av Ronja Olsson - 27 oktober 2014 09:35

Trots att klockan bara är halv 10 så har jag hunnit med väldigt mycket idag. Jag vaknade först 05.45 och var super pigg, men nej sa jag till kroppen då. Några timmar till!! Så det blev det, 07.30 gick jag upp, gjorde frukost och begav mig mot Jkp. Stannade till i stallet först, mockade och fixade maten så sen när jag åker tillbaka hemåt så kan jag bara åka till stallet och rida. Skönt!


Iallafall. Var förbi Studentkåren och köpte parkeringstillstånd för november så jag har det. Annar får jag betala ca 25kr per dag och det blir ca 300. Så sparar minst 50kr när jag köper tillståndet. Samt så får jag stå på flera andra parkeringar än när man betalar avgift. Har skrivit ut lite saker till nästa kurs som börjar nästa måndag, då jag har tenta på mikrobiologin nu på frdag. Egentligen så försöker jag bara fördriva tiden bäst jag kan just nu, ska träffa en lärare kl 10 och få se förra tentan. Därefter ska jag som sagt upp till stallet igen för att rida. Skönt att få komma ut lite trots att det regnar.


Dock vette tusan hur det blir att komma hem. Dem har stängt av ca 3mil av vägen jag brukar åka på mellan jönköping och nässjö. Så dem har dirigerat om trafiken, undrar hur lång tid det tar att komma hem idag. Tror även avspärrningarna ska vara kvar tills på torsdag så imorgon när vi åker till skolan så får vi ta "special" vägen hem sen. Nej nu ska jag gå upp och leta rätt på läraren!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards