brainwildchild

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Ronja Olsson - 7 november 2012 21:28

Jag är så nöjd med dagens träningspass, totalt! Började med 20-25 minuter innebandy med Wilhelm jag vann en match och han en. Därefter lite säck och sedan två extremt långa (kändes som det iaf) men bra ronder med Micke. Börjar få lite grepp om hur jag skyddar ok och sedan försökte gå in några gånger. Fick in, ett eller två slag som var som jag tyckte godkända. Fick även en liten knock och blev lite dizzy men det är bra träning, stog kvar, ruskade om lite och körde igen. Bra träning inför matcher när jag får sådana slag. Att jag kan stå kvar och inte ramla ihop som ett korthus. Back to this. Hela ronden tänkte jag och tror mumlade ”inininin, andasandasandas” för att först få in något vettigt slag och sedan inte tappa koncentrationen och brusa upp. ”Kastade in handuken” och tog en kort break för att verkligen andas coch inte tappa fattningen, vilket är jävligt enkelt för mig, då går jag mest in och möter slagen. Det märks att när jag sparras och jag blir förbannad på mig själv då står jag hellre och får stryk och därefter fortsätta gå in i motståndaren. Vet inte vad jag gör för kommer inte ihåg så mycket av vad jag tänker på när jag sparras. Okej nästa rond, andas och tänker på att Micke inte får plocka poäng, okej han gör det hela tiden men tappert försök! Försökte komma in, ducka, backa och kontra och nått slag gick in åtminstone! Det bästa med att sparras med Micke (för min del) är att han alltid påpekar när jag fått in ett slag eller gjort något bra. Det är superb. En kort kommentar om de båda ronderna – jag har inte varit så här ok i sparring (med micke) ja antingen på bra länge eller hela tiden jag varit i skutskär och tränat. Vilket jag tycker känns positivt eftersom då kommer jag framåt. Det är också bra att han verkligen slår på lite någon gång ibland och jag fick två snytingar som skakade om huvudet men det är bara att skylla sig själv att jag inte skyddade korrekt och bra nog.

Körde teknik med Zs kompis från Holland, det var intressant och lärorikt. Han är grymt bra! En av uppgifterna hade han fått från Raymond

Gillar Zs kommentar innan jag gick – ” Varför envisas du med att alltid gå med den största killen för?” Haha jag vet inte riktigt men det är kul, jag gillar att åka på stryk för då lär jag mig, sure lär jag mig av resten här nere också och jag får stryk när jag sparras med tobbe och nisse också men jag venne, det bara blir så. hAha

 Micke ”MountEverest” 120pannor 2020 så ska vi nog se på en knockout!

Var på hallen en stund, träffade People och bara hade humöret på topp!

Imorgon är det en lektion, därefter rättningstid och sedan skridskoåkning på friluftsdag! Hahah BAMBI PÅ HAL IS! Se upp!!

Nästa boxpass blir med nya gruppen på söndag, ska bli spännande och intressant!

Av Ronja Olsson - 7 november 2012 15:33

Jag vet inte vad som hänt men jag mår bra, jag är lycklig och allt går i min väg. Hoppas inte på någon stoppande vägg! Skoldagen gick bra, roligt, lärorikt och avslutade med konferans och friskvårdstimme.

Nu när jag kom hem kollade jag progress och fick ett A på mitt historia prov om politiken i Sverige 1800-1900 tal! ;D

Går det lika bra på de två kommande examinationerna är ett bra betyg kirrat!

Så nu sitter jag med historian och ska förbättra faktadelen på den. Boxning ikväll riktigt taggad och fokuserad, farmor har påbörjat en fiskgryta, smarrigt!


Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards