brainwildchild

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

+ och - med dagens boxning!

Av Ronja Olsson - 29 oktober 2012 20:53

Ett 2h stod på schemat och jag kände att energin fanns idag, tack gode gud för det!! Började med att värma upp, skugg och lite små övningar därefter sparrades jag och Kalle, fan blir sönderslagen om jag inte lär mig att komma in, alla grabbar här nere är så långa och snabba, aja, åter till sparringen, det gick bra, fick in lite smällar när jag kom in på kroppsslag annars var jag inte så bra. Däremot råkade jag slå ut hans lins en gång, sedan får jag in något slag på näsan på honom och han börjar blöda näsblod, jag går i taket och mår dåligt (vet vet att det händer men jag gillar inte att ge folk slag så att de börjar blöda) så vi stannade där. Sedan sparrades jag med Nisse, grymt längesedan, fick in ett kanske som var okej, och fick feedback att jag ska ha bättre guard och komma in, så känner att dessa tre veckor fram kommer handla om att lära mig komma in i närkamper och förstå tekniken att slå slag därifrån. Efter Nisse stod Mount Everest berget (Micke) haha, gillar mitt smeknamn på honom, men han är lång och robust (och snygg) så han är Mpunt everst! Punkt! Samma sak, jag åkte på storstryk (konstigt nog gillar jag det, hmm hjärnfel) och samma feedback. IN IN IN IN IN, ducka, kroppslag, med mera. Avslutade med mitsar och överslag, jag gillar dem slagen verkligen då får jag verkligen använda all min kraft. Så sammanfattning innan jag stänger ögonen för den här kvällen!

+++ isar kan vi börja med

  • Andas och blir inte så frustrerad när jag gör fel
  • Tänker till (kanske för mycket)
  • Blir ingen bulldozer när jag väl blir arg
  • Jag tycker att min guard börjar arta sig, en lång väg kvar såklart men bättre än förut!

--isar

  • Jag lär få till tekniken i slagen
  • Inte vevaslag om jag inte har en tight guard samtidigt
  • inte bli så förbannad
  • ta till feedback bättre
  • få till tekniken med att komma in på motståndaren
  • bli mer flexibel i bål, höft och ben (få ner benmassan radikalt)
  • KLIPPA AV MIG HÅR HELVETET

Såå nu ligger jag i sängen (fryser!!) ska upp tidigt och ut på en pw/jogg innan jag åker till sthlm, ska förbi skolan och sedan träna imorgon kväll, tror att det är fys, vilket passar mig då jag vill tömma ur energin imorgon och verkligen ladda om med nytt inför onsdag då det blir med skutskärsgrabbsen igen! najss, tänk tre veckor med dårarna jag kommer bli bra tillslut


ps. kommit på att 2020 DÅ kommer jag nog ha tekniken, konditionen och spiriten till att få in kraftiga och bra slag på nisse och micke, mitt mål just nu. ds

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards