brainwildchild

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Ronja Olsson - 5 mars 2012 21:59

Grattis pappa idag är det din dag, och förhoppningsvis har vi gjort den allra bäst för dig!

Man ska aldrig underskatta dig
inte när det kommer till minsta lilla grej

Du finns alltid där och ställer upp för mig
men så är jag ju också pappas lilla tjej

Grattis på DIN födelsedag!

Jag älskar dig

Av Ronja Olsson - 5 mars 2012 21:49

Fick ingen råbiff men inte sörjer jag det. Vi gick till Paladar de Cuba istället, ett ställe som ägs av pappas kompis Loui som även är kock!  Förrätt Sivert special (pappas egna förrätt han har här) alltså bara den var som en hel rätt som man blev mätt på, det var allt från kött, kyckling, skaldjur och grönsaker i olika format och tilllagningar. Underbart! Sedan en entrecoté som man kunde dö för. Jag kommer aldrig mer i hela mitt liv äta något så gott igen!! Smaken och konsistensen går inte ens att beskriva, man var i himmelriket! Rekommenderar starkt att gå dit när man är i sthlm och vill käka ute. Tegnergatan 19! http://www.paladar.se/

Nu ska jag lägga mig, se på en disney film och uppe med tuppen vid 05.00

Förrätt !

Pimientos Marinados Con Quesco
Grillad färsk paprika i karibisk marinad
serverad med fetaost

Camarones Picantes
Vitlök-och chilifrästa scampi

Cangrejo Caribeño
Krabbröra med avokado

Salpicón De Mariscos
Skaldjursmix med lime och chili

Alcachofas con Jamon Serrano
Kronärtskockor och serranoskinka
frästa i vitlök och vitt vin

Crema de Cabra
Tomat fylld med getostcrème, toppad
med dressing gjord på lime och basilika

Ensalada
Sallad med tomat, avokado, lök och
dressing

                       

Av Ronja Olsson - 5 mars 2012 17:31

Alltså så många vuxenpoäng jag fått i dag alltså! Woooop.

Det var jättetrevligt på "jobbet" många söta gamlingar, alla var trevliga i personalen och av de som bor där. Idag gick jag med Marie som handledare och imorgon ska jag gå med Jaber! :) Samma tider som idag, snacka om slut på morgonen eller ?

Har gjort matlådor, diskat, städat och fixat här hemma haft främmande sen jag kom hem och nu har de åkt så kommer nya!

Ska ut och käka middag med pappas släkt, blir en tripp till Lokes bar och Råbiff står på menyn, mmmm mums!

Av Ronja Olsson - 5 mars 2012 05:47

Gått upp, käkat, klätt på mig. Att gå upp klockan 05.00 är verkligen inte min grej för tillfället, är lika seg som en sengångare och mitt utseende kan liknas med Sid! Det faktum att jag ej heller har någon aning vart min praktik ligger är bara det lite roligt! Dessutom har jag ingen närvarolista för min skrivare slutade att fungera igår, jahap! Kul liv! Får se om humöret förvandlas till de bättre när jag har slutat!


Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards